• roxylady

Januaribebis 2012

shadowstorm skrev 2012-01-07 17:30:35 följande:
    Jag spådde mig idag hahaha. =) Och enligt min pendel så kommer bebisen nästa helg haha =) Jag spådde mig även sist jag var gravid om könet i magen och sist stämde det och lika så att jag skulle gå övertiden. Och denna gång vad det var för kön i magen stämmer ju också.

Så HOPPAS för jag orkar vänta tills nästa helg ;) INTE längre
    Åh hoppas det stämmer då! Det ser ju ljust ut för det iaf i med att det stämde med könet Vilken vecka är du i nu? Jag hoppas jag slipper vänta mer än tre veckor nu som jag har kvar.. är 37+0 nu idag.
  • roxylady
    shadowstorm skrev 2012-01-07 17:38:51 följande:
    Ja jag visste ju redan när jag var gravid med sonen hur jag kände. Och helt ärligt så är mina bröst nåt sexuellt och det är svårt för mig som kvinna och se att det ska vara något annat. Jag  vet att i mångas öron låter man knäpp, egoistisk och bara allmänt dålig mor. Men man kan ju inte råför sina känslor. Sen vart ju hela upplevelsen så fel....=(

Jaha ni måste vara kvar 2 dygn STACKARE ;) Nä då. Men mår jag bra och om det är morgon/dag så åker jag hem efter 6 timmar, vill inte vara en minut längre på fl/bb än jag behöver. Vill hem så jag får känna att det är mitt barn, ingen ska vara och störa oss....

Du ska se att det kommer gå jättebra vad du än väljer om du bara litar på din egen känsla. Jag ammade i 2½ vecka sen stod jag inte ut en minut till, jag bara grät och mådde illa av att amma. Sen när vi börja med ersättning och pappan kunde även ta några nätter både jag bättre igen. Fast som jag skrev då var ju skadan redan skedd och jag hade svår babyblue. :(
    Det är just så jag känner nu också faktiskt.. att min söta baby ska vara på dem känns jättekonstigt för mig. Men som sagt.. jag vet ju inte hur det är då när jag väl har bebisen där.. Men jag kan inte låta bli att släppa tanken och dessa känslor heller. Ja det är ju det vissa skulle tycka om mig.. jag säger ju inget för jag orkar inte höra deras gnäll. En i släkten kan jag prata med som tur är.. för det funkade inte så länge för henne heller.

Haha ja dom vill att man ska det :p Hoppas att jag slipper om allt känns bra! ;) Man bor ju ändå så nära så det är ju enkelt att åka på efterkontrollen ändå! Nä men eller hur! Man vill ju hinna landa i allt det nya själv!

Jag hoppas verkligen också det. Nä känner jag också så att det inte funkat efter en sådan tid så kommer inte jag heller fortsätta med det.. ska ju kännas bra! Ja skönt att ni kunde turas om lite. Det är lite det där jag vill ha också. Vill inte att barnet ska bli totalt beorende av mig heller. Han ska veta att han kan få mat från båda så vi kommer ju pumpa ur om amningen funkar eller köra så att båda får ge ersättning lika mkt. Fy vad jobbigt med babyblue Hur länge hade du det? Det där är man ju skraj för med..

Hm vad skumt att de mätte så pass olika. Då borde ju man mer kunna räkna på din senaste mens då? Hoppas det då så att det är så pass riktigt nära nu

Häftigt med sättet att spå på! Får prova med min förlovningsring sedan jag med Visste inte att man kunde göra en pendel på det viset! Kul ju :)
  • roxylady
    shadowstorm skrev 2012-01-07 18:08:02 följande:
    Bästa är att du känner ett lugn inför det som komma skall =) Försök att inte oroa dig utan tänk att det löser sig  oftast till det bästa i slutet ändå :) Och skulle man känna att man inte är sig själv när det kanske gått 2 veckor (klart många mår konstigt första tiden och första gången allt är ju så nytt) Så kontaktar man BVC så får man hjälp =) Jag hade det i 2-3 månader.

Jo ju mer personligt det är ju bättre funkar det :) Har även en äkta pendel av kristall men jag tycker mitt eget hår och min förlovningsring har alltid gett mig bättre svar :)
    Jo jag försöker göra det :) Är nog mkt tankar nu när det bara är 3 veckor kvar.. har ju alltid varit så himlans lång tid tidigare så har alltid känt att "det där tar jag sen" du vet? Men nu börjar det snart bli att man måste göra det snart :) Är ju först den där läskiga förlossningen man är helt ovetandes om hur den känns :) Men tänker att det måste ju lösa sig hur som :)
    Okej kan vara bra att veta.. i fall man känner att något inte är rätt efter cirkus den tiden då. Åh det måste ha varit tufft :( Hoppas det kommer att kännas mkt bättre denna gången nu!!

Häftigt! Måste provas
  • roxylady
    shadowstorm skrev 2012-01-07 18:22:48 följande:
    Du kommer klara det hur bra som helst =) Det är någon slags urkraft vi kvinnor har inom oss. Och jag kan verkligen säga att när jag födde min son så kände jag mig starkare än jag någonsin gjort i hela mitt liv, men samtidigt kände jag att det var inte jag som gjorde jobbet utan det var min kropp. Jag förlita mig helt på vad min känsla sa, och det gick bra. Hur ont och fruktansvärt det än är så finns det ingen annan possetiv smärta i världen =) Så ha bara en lugn inställning och låt din kropp göra jobbet hindra den inte utan hjälp den =) Jag var rädd innan jag fick sonen, men denna gång känner jag bara jag vill uppleva den känslan IGEN! Mäktigt :)
    Jag hoppas verkligen det :) Har försökt att hålla mig ifrån värre förlossningshistorier osv iaf.
    Vilket härligt minne du har från din förlossning! Hoppas att jag kommer att känna som dig! :)
    Ja det är ju häftigt att kroppen vet vad den ska göra. Jo smärtan är ju för något gott trots allt :)
    Åh vad skönt att du känner så nu! Då är man ju riktigt pepp!! Skrattande
  • roxylady
    fabler skrev 2012-01-07 19:13:48 följande:
    Nej bara baby bag väskan där de e pampersblöjor och annat smått och gott. Nu är hela familjen hemma och vi ska nu SOVA!
    Hm okej.. anmälde du dig till Libero för att kunna få den väskan? Jag har gjort det men vet inte om Falun har något sammarbete med dem.

Åh men vad skönt att ni redan är hemma! Hoppas jag också får komma hem tidigt! Ta nu hand om er alla och MYS!!!
  • roxylady
    Wicky81 skrev 2012-01-07 19:31:48 följande:
    Ja...amma ska man men ingen sa att det var så svårt.....Visst en del funkar det jättebra för på en gång osv och då är det ju ingen konst...
    Men vissa får bakslag och antingen funkar det inte alls eller så kämpar man med blod svett och tårar tills det funkar. Och det kan ta ett tag innan man får till det, det vet jag....Men vi kämpande nästan i fyra veckor och BVC och alla sa att fortsätt fortsätt det blir bättre, samtidigt som BVC gnällde om hennes vikt att hon inte gick upp så vi åkte en gång i veckan för vägning. Konstigt att hon inte gick upp när hon vägra amma. Och du ska inte tro att BVC-sköterskan ens nämnde ersättning som kompletering till ammandet.....Men som sagt vi sket i allt sen och tog till andra metoder som funka för ingen av oss orka.
    Tyvärr har det satt sina spår då min flicka är väldigt tunn och BVC har gnällt dom senaste 4a åren om hennes vikt. Hon har gjort gluten-test å allt men allt är bara bra. Jag har haft ångest och varit superstressad runt hennes mat och vikt och det gjorde hela matsituationen ännu värre.
    Tillslut för några år sen blev jag så trött på allt så jag bara släppte det...hon äter det hon vill ha och hon är pigg och glad och följer sin utveckling...Det är inte rätt mot henne med denna matstress och jag har även haft tankar på att om jag skulle fortsätta pressa henne är jag rädd att hon tillslut kanske i lite äldre år åker på nån form av ätstörning.......
    Så med min son nu kommer det bli helt annorlunda, det kan jag lova :D

GRATTIS AMES!!!!! Baby
    Ja det är ju inte lätt å veta innan om det funkar eller ej.. och kan tänka mig att mina obehagskänslor för det kommer att störa starten lite granna också. Men hoppas ju som sagt på att det kan fungera till en början åtmonstonet så han får råmjölken.. har lovat mig själv att göra allt för att han ska få den åtminstonet.. men funkar det inte sedan så gör det inte det.. what to do då liksom.. Det blir ju som det blir och hoppas att BVC kommer att förstå det här och att de inte klänger på en för att man ska göra som dom vill. Hur länge har man råmjölk??

Jobbigt att kämpa så länge och BVC inte nämner andra alternativ.. och om de klagade över hennes vikt så borde det vara deras skyldighet att nämna ersättning i alla fall! Gud.. hur folk kan vara inom vården.. man blir ju mörkrädd ibland

Ja.. då vet nog min mamma hur du haft det..Jag har alltid också varit tunn och läkarna undrade varför.
    Men jag mådde hur bra som helst också så det var aldrig några problem.
    Nej jag förstår att det är jobbigt med matstressen :( Men i med att hon följer sin utveckling och är pigg å glad så är det ju jättebra :) Jag tror att det kommer att gå hur bra som helst så länge du går på känn hur din dotter ska ha det. Och det är ju bara du som kan veta det :) Jag vet ju själv hur det känns när folk var på en.. ät nu då.. varför äter du inte. Men det gjorde jag och jag mådde hur bra som helst även under tonåren!

Skönt att det känns bättre denna gången :D
  • roxylady

Blomma7: Låter som du hade en riktigt bra förlossning! Hoppas jag får en lika snabb och bra som dig :) Grattis till lilla flickan! :)

Skåne85 skrev 2012-01-07 21:30:16 följande:
    För att få väskan på bb måste man vara med i libero klubben då? Jag är medlem, men måste man anmäla det nånstans ?
    Det ska räcka att vara med i liberoklubben. Den som man går med i över nätet. Stod det i alla fall! Men alla har inte sammarbete med Libero så det verkar som man får upptäcka det när man är på fl/BB.
    Jenna Dark skrev 2012-01-07 21:32:18 följande:
    vadå? skickar libero en bb-väska till sjukhuset om man anmält sig? hur ska libero veta vilket sjukhus eller vilken dag man kommer?
    jag har anmält mig till libero-klubben, men jag trodde att de skickade bb-väskor på måfå...första gången jag födde fanns det inte en enda bb-väska att tillgå eftersom en del snodde med sig två, tre stycken.... 
    Det stod att man får en sådan om sjukhuset/BB/fl man har, har sådana. Inte säkert att alla har det. Men man kan ju hopas :) Om du anmält och ditt sjukhus har det så kommer du att få en vad jag förstått av hemsidan iaf.
  • roxylady
    twistedtofit skrev 2012-01-07 22:01:03 följande:
    När jag fick sonen fick man 2 väskor på bb, en från libero o en från natusan (tror jag det var). Man behövde inte anmäla sig till någon klubb alls då!
    Okej! Ska bli spännande att se vad man får nu :)
  • roxylady
    Wicky81 skrev 2012-01-07 22:21:54 följande:
    Ja det känns skönt att vara mer säker osv denna gången..
    Det  värsta var ju att det kändes som om folk inte trodde att hon inte får mat hemma. Men då var det väl "tur i oturen" att hon är lika dålig på att äta vart hon än är...dagis,skolan hos kompisar spelar ingen roll. För jag tänker som så att skulle hon nu inte få mat hemma skulle hon ju slänga i sig mat när chansen finns. Så det kunde ju inte folk säga nått om...
    I vårat fall tror jag hennes kropp eller vad man ska säga är genetiskt....vi har alla på både min och makens sida varit oerhört smala....Makens lillasyster är 21 snart och väger straxt under 50 kg tror jag....
    Men just som BVC behandlade oss/mig...tjat VARJE gång och man fick tips hit och dit som inte funka. Jag var så ledsen varje gång jag kom därifrån. Jag var ju förstagångsmamma och väldigt osäker och ville så gärna göra allt rätt, så får man bara sitta och höra detta tjat och försöka göra som dom säger och det funkar endå inte. Så tillslut rev maken ifrån och då gav dom sig.....Så nu för nått år sen fick vi äntligen höra att "Ja vi får nog alla (med det menas även dagis) acceptera att det är så här E är." och det kändes så skönt.
    Och det har ju märkts att ju mer jag slappnat av desto bättre har det funkat. Visst idag måste man endå putta på henne lite osv men det är lixom inte det här TVÅNGET som nästan har varit längre.
    Ja jag förstår det. Skönt att höra :)
    Ja exakt så var det för mig också.. de trodde inte att mina föräldrar gav mig mat heller. Jag bara var vrång.. men jag fick i mig det jag ville ha ändå. Var alltid pinnsmal jag med.. Kan ju säga att innan jag blev gravid vägde jag 56kg så är inte ens så stor i vuxen ålder. Men jag har mått bra ändå hela tiden. Ja precis.. då ser dom ju. Fasiken vad jobbigt att BVC skulle vara sådär!!! Det är väl nog jobbigt. Det hjälper ju inte att fortsätta hacka på folk om det. Ja men du ser!

Fy förstår att du var ledsen över det Skulle också känna så som du.. helt förtvivlad.. därför jag känner iite rädsla just över det här med amningen att de kommer trycka på mig om jag inte trivs med det.. vet inte hur jag ska handskas med BVC då om de är så här också. Jag är ju förstagångs nu så jag hoppas verkligen inte det blir så.. man har ju inga sådana erfarenheter..

Skönt att in man sade till dem på skarpen så att de tillslut kunde förstå något!!
    Nej det där tvånget vill man ju aldrig ha.. det gör ju bara att barnet gör tvärtemot det. Skönt att det funkar bättre nu i alla fall!
  • roxylady
    Wicky81 skrev 2012-01-08 11:29:28 följande:
    Du ska göra precis som du vill och strunta i vad andra säger och tycker.....Såklart att du kan prova första dagarna att amma men känner du att nej det går inte så då är det ju så. För att tvingas göra nått är varken bra för dig eller bäbisen. Bara att du står på dig, förklarar varför du inte vill osv. Ditt barn får mat endå och det är huvudsaken.
    Kan ju hända att när du väl sitter där med liten så kommer du inte tycka amning är så farligt. Så slå inte bort tanken helt.
    Men det finns alternativ som sagt....och det är inget fel över det val du gör :D
    Jo jag ska göra det :) Men kan tänka mig att det är svårt när man står där och de är på en. Men får tänka igen att det är för bebis och min skull. Precis :)
    Jag hoppas att jag inte kommer att tycka illa om det. Det vore ju underlättande!
    Föresten! Såg i BF-datums tråden att du också är från Dalarna :) Bor i "kopparstaden" jag ;)
Svar på tråden Januaribebis 2012