• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    nya mamman skrev 2011-10-25 09:37:00 följande:
    Ni som är hemma och är sjukskrivna... vad gör ni på dagarna??? Jag har sååååå tråkigt och vet inte vad jag ska hitta på. Dom flesta av mina vänner jobbar och här hemma är det snyggt och städat. Och jag kan inte göra vad som helst pga foglossning!
    Vill inte börja tvätta bebiskläder riktigt än, känns så tidigt! 70 dagar till BF idag..
    Tips och råd mottages mer än gärna! 
    Jag jobbar 15 timmar i veckan i 3 veckor till så jag är halvtidssjukskriven från 75 % men jag fördriver tiden när sonen är på dagis med att plöja avsnitt av unga mödrar på kanal 5 play, tvätta och laga lite storkok i mån av ork, sitta vid fl och planera sonens 2-årsdag om 1,5 vecka. Sen har jag laddat med massa pyssel så det blir snart att börja slå in julklappar (lägger jättemycket jobb på inslagningen så det tar sin tid) har börjat göra tvålar som ska ges bort i julklapp och slås in fint i silkespapper och så innan dom ska in i julpapper. Sen blir det lite julpyssel och sånt längre fram. Stickar en del på quick knit (ett verktyg som finns på panduro för dom som inte lyckas lära sig att hantera stickor) ;) Måste få valt ut foton på sonen till lite almanackor och en mugg och sånt som ska ges bort i julklapp. Har även ett scrapbookingalbum på sonen som har några sidor kvar som ska göras innan det är klart så det hade ju vart bra om jag hittat motivation att göra klart det innan bebis kommer för då ska det ju börjas på ett nytt ;) Kan ju tillägga att jag jobbar på panduro så jag har nog blivit lite arbetsskadad ;) Men det är bra tidsfördriv om man tycker det är roligt att greja med lite sånt :)
  • roxylady
    Okej.. hoppas bebis bara vilat lite då senaste veckan!!
    Sapato skrev 2011-10-24 20:48:05 följande:
    Paet: Håller med de andra ang svärmors-situationen.

Vagnen är nu byggd och står i vardagsrummet så fin, hjulen är superlätta att ta av och på. Har inte provat vinterhjulen än men antar att de är lika lätta.
    Åhh, den är så fin. Sambon tycker att jag är helt fjantig.. Sa att jag fått en ny kärlek
    Ja jag tycker det är jättetråkigt att det är så.. men men..

Gud vad kul! Och vad bra att det är enkelt med hjulen! Hihi sambon kommer tycka att jag är så töntig också :p
  • roxylady

Var hos BM imorse. Järnvärdet har bara gått upp från 111 till 116.. fast jag dubblat dosen :(
    Får hoppas på att det blir bättre till den 18:e då jag ska dit nästa gång.
    Bebis hjärta slog 131-135 så det var bra, SF-måttet låg på 27 så det var pyttelite över kurvan men perfekt för min del sa hon :)

Dock hade jag högt blodsockervärde på 8,1.. hade 4 för bara 3-4 veckor sedan.. ska på glukosbelastning den 18:e... är så jäkla orolig nu för att ha fått graviditetsdiabetes.. Men hon trodde det berodde på att jag var närmre v30 nu då kroppen förändras mkt då.. samt att vi hade ätit en hel del godis och druckit läsk under helgen.. och det var ju bara i förrgår.. men ändå.. är så orolig att jag ska få lov att sticka mig själv med nålar sedan Gråter

• Alltochinget

Går in i vecka 28 (27+0) idag och 90 dagar kvar till BF! :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • nya mamman
    roxylady skrev 2011-10-25 11:57:53 följande:
    Var hos BM imorse. Järnvärdet har bara gått upp från 111 till 116.. fast jag dubblat dosen :(
    Får hoppas på att det blir bättre till den 18:e då jag ska dit nästa gång.
    Bebis hjärta slog 131-135 så det var bra, SF-måttet låg på 27 så det var pyttelite över kurvan men perfekt för min del sa hon :)

Dock hade jag högt blodsockervärde på 8,1.. hade 4 för bara 3-4 veckor sedan.. ska på glukosbelastning den 18:e... är så jäkla orolig nu för att ha fått graviditetsdiabetes.. Men hon trodde det berodde på att jag var närmre v30 nu då kroppen förändras mkt då.. samt att vi hade ätit en hel del godis och druckit läsk under helgen.. och det var ju bara i förrgår.. men ändå.. är så orolig att jag ska få lov att sticka mig själv med nålar sedan Gråter
    Jag har oxå haft jättelågt järnvärde. Sist låg det på 91, hade sjunkit från 111. Ska till mvc den 9.11 och hoppas att det stigit igen efter att jag börjat med järndroppar.
    Var på glukosbelastning för någon vecka sedan och allt såg bra ut. Här gör dom det på 90% av alla gravida nu för tiden. Har man någon form av diabetes i släkten så kollas det upp, även om det är ålders- eller pga alkohol. Jag håller tummarna för dig!

Gud vad alla verkar va duktiga på pyssel m.m. Jag är verkligen skitdålig på sånt! Och har inte tålamod till det... så här görs inga egna julklappar eller så. Jag får väl börja ta mitt pick och pack mot staden och köpa det jag ska kanske =) 
  • Snusmumriken80

Har varit till mvc idag. Var igår och tog EKG och en massa blodprover (järn,sköldkörtel m.m.) Alla prover var bra förutom järn, så det ska jag fortsätta äta. Fick även höra att jag troligen kommer att få en ganska stor bebis, mina 2 pojkar var ju 4,2 och 4,3kg så räknar inte med ngn liten en denna gång heller. Magen har växt enormt igen:( Så är på extrakontroller lite nu och då.

På fredag ska vi på 3d/4d, ska bli kul och intressant:)

Mina värden från mvc idag:
    V.31+2
    vikt 86,2
    blodtryck: 120/70
    hb: 112
    sf-mått: 34 (hade 32 i 29+2, 28 i 27+2)
    hj.ljud 142

SF-måttet ligger över övre kurvan Jaja, bara att acceptera:) Har varit sjukskiven sen 28.7, börjar bli liiiite less på att va hemma. Har hemsk foglossning o pulsen stiger direkt då jag gör ngt:(         

De senaste 3 dagarna har folk blivit otroligt chockade då jag säger att jag har 2 mån kvar av graviditeten, är du säker på att det inte är  2 stycken. Suck!

Har ju även tagit reda på vad vi väntar, berättat och 3 (?) personer och nog tusan är det en som skvallrat vidare. Man blir ju slut. Att det ska va så himla svårt att hålla nåt hemligt:( Men men, man lär sig;)

Nu ska jag lägga mig o vila lite. Ha det bra!   

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • nya mamman
    Snusmumriken80 skrev 2011-10-25 12:06:03 följande:
    Har varit till mvc idag. Var igår och tog EKG och en massa blodprover (järn,sköldkörtel m.m.) Alla prover var bra förutom järn, så det ska jag fortsätta äta. Fick även höra att jag troligen kommer att få en ganska stor bebis, mina 2 pojkar var ju 4,2 och 4,3kg så räknar inte med ngn liten en denna gång heller. Magen har växt enormt igen:( Så är på extrakontroller lite nu och då.

På fredag ska vi på 3d/4d, ska bli kul och intressant:)

Mina värden från mvc idag:
    V.31+2
    vikt 86,2
    blodtryck: 120/70
    hb: 112
    sf-mått: 34 (hade 32 i 29+2, 28 i 27+2)
    hj.ljud 142

SF-måttet ligger över övre kurvan Jaja, bara att acceptera:) Har varit sjukskiven sen 28.7, börjar bli liiiite less på att va hemma. Har hemsk foglossning o pulsen stiger direkt då jag gör ngt:(         

De senaste 3 dagarna har folk blivit otroligt chockade då jag säger att jag har 2 mån kvar av graviditeten, är du säker på att det inte är  2 stycken. Suck!

Har ju även tagit reda på vad vi väntar, berättat och 3 (?) personer och nog tusan är det en som skvallrat vidare. Man blir ju slut. Att det ska va så himla svårt att hålla nåt hemligt:( Men men, man lär sig;)

Nu ska jag lägga mig o vila lite. Ha det bra!   
    Fast hur lätt är det att hålla hemligt när du köper hello kitty grejer på fb?? För mig skulle det inte va så svårt att gissa iaf... och du berättade ju nåt åt mig häromdagen som du kanske inte skulle??
  • Snusmumriken80
    nya mamman skrev 2011-10-25 12:15:20 följande:
    Fast hur lätt är det att hålla hemligt när du köper hello kitty grejer på fb?? För mig skulle det inte va så svårt att gissa iaf... och du berättade ju nåt åt mig häromdagen som du kanske inte skulle??

Tar du åt dig  
    Kläderna köpte jag iförrgår efter att ryktet spridits redan;) Före d köpte jag inget flickigt! Men nu är d ju inte hemligt mer
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • roxylady
    nya mamman skrev 2011-10-25 12:05:35 följande:
    Jag har oxå haft jättelågt järnvärde. Sist låg det på 91, hade sjunkit från 111. Ska till mvc den 9.11 och hoppas att det stigit igen efter att jag börjat med järndroppar.
    Var på glukosbelastning för någon vecka sedan och allt såg bra ut. Här gör dom det på 90% av alla gravida nu för tiden. Har man någon form av diabetes i släkten så kollas det upp, även om det är ålders- eller pga alkohol. Jag håller tummarna för dig!

Gud vad alla verkar va duktiga på pyssel m.m. Jag är verkligen skitdålig på sånt! Och har inte tålamod till det... så här görs inga egna julklappar eller så. Jag får väl börja ta mitt pick och pack mot staden och köpa det jag ska kanske =) 
    Oj ja då vet du hur det är.. man är ju så trött i huvudet. Man förstår sig själv pga det.. men jag blir galen av att det inte gått upp särskilt mkt trots att man ökat dosen med en till varje dag :(
    Är järndroppar mer effektivt?? Fick tyvärr inte tips om nått annat så får fortsätta som jag gjort med 2 niferex.

Okej hur var det då? Är det inte jätte jobbigt att inte äta på 12 timmar? Hade du också för högt blodsockervärde innan? Skönt att de gör det :) Tack det kan verkligen behövas! Är så skraj för nålar å sånt! Hoppas ditt järnvärde har stigit nu också!
  • nya mamman
    Snusmumriken80 skrev 2011-10-25 12:18:25 följande:
    Tar du åt dig  
    Kläderna köpte jag iförrgår efter att ryktet spridits redan;) Före d köpte jag inget flickigt! Men nu är d ju inte hemligt mer
    Nej, jag tar absolut inte åt mig... det var bara en tanke som slog mig.
    Vill man att saker ska va hemligt kanske man ska göra lika mot andra? 
    Och du vet ju hur det är på den här ön, vill man att det ska va absolut hemligt ska man hålla det för sig själv för annars sprids det direkt. Min erfarenhet iaf. Vilket är så jävla sorgligt!