• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Frökenolson
    zatori skrev 2011-10-24 22:29:53 följande:
    Vad skönt att allt såg bra ut! Men hur kommer det sig att sf-måttet var såpass litet när bebis är såpass stor? :) Fick du någon förklaring till det?

Nej de hade ingen exakt förklaring, men jag har u inte mängder med fostervatten även om jag har tillräckligt det kan ju mycket väl ha med det att göra, normalskalan var från 6-25 om jag minns rätt igår hade jag 14 och i lördags 11.
    Har man då 24 så måste man ju hs ett större sf-mått logiskt sett.. Sen att bebisen ligger som den gör spelar ju säkert roll med.. Bär fortfarande magen väldigt lågt, ska se om jag kan få in nån bild snart igen..

Jag bad inte om TUL, fick det för att jag inte växer så mycket och har ett litet mått.
    Själv tycker jag att magen växer men visst finns det många här inne med större magar ;)
    Framförallt tycker jag att jag känner bebis så ofta, det märks att det börjar bli trångt där inne.. känner tydligt rumpan på bebis på höger sida, ibland sträcker liten på dig och det är ganska obehagligt men samtidigt mysigt =) 
  • Someday
    bumbi 84 skrev 2011-10-24 19:26:13 följande:
    I morgon blir det in för en koll på ANTE- mottagningen. Pga SD, tryck i huvudet, silver prickar, tryck neråt. och minskade foster rörelser. Bm försökte få  en reaktion idag när jag var hos henne på en koll. men lyckades inte.

Vecka 28+3

Bltr: 125/82
    hjlj: 146
    Sf:30
    Urin: 0/0   
    Oj, hoppas att det går bra idag! Många många kramar!!
  • nya mamman

Ni som är hemma och är sjukskrivna... vad gör ni på dagarna??? Jag har sååååå tråkigt och vet inte vad jag ska hitta på. Dom flesta av mina vänner jobbar och här hemma är det snyggt och städat. Och jag kan inte göra vad som helst pga foglossning!
    Vill inte börja tvätta bebiskläder riktigt än, känns så tidigt! 70 dagar till BF idag..
    Tips och råd mottages mer än gärna! 

• missable
    nya mamman skrev 2011-10-25 09:37:00 följande:
    Ni som är hemma och är sjukskrivna... vad gör ni på dagarna??? Jag har sååååå tråkigt och vet inte vad jag ska hitta på. Dom flesta av mina vänner jobbar och här hemma är det snyggt och städat. Och jag kan inte göra vad som helst pga foglossning!
    Vill inte börja tvätta bebiskläder riktigt än, känns så tidigt! 70 dagar till BF idag..
    Tips och råd mottages mer än gärna! 
    sitter på FL... nä jag går på vattengympa 1 gång i veckan mot foglossning, jag ordnar i garderober, städar på platser som inte blivit städade på länge typ ovanför köksluckorna etc... Är ute och går med hundarna, handlar, bakar, fixar middagen. 

• missable

Någon som har sett en uppdatering från Västeråsmamman??? UNDRA hur det går för henne?? Fick hon komma hem?

• nya mamman
    missable skrev 2011-10-25 09:53:00 följande:
    sitter på FL... nä jag går på vattengympa 1 gång i veckan mot foglossning, jag ordnar i garderober, städar på platser som inte blivit städade på länge typ ovanför köksluckorna etc... Är ute och går med hundarna, handlar, bakar, fixar middagen. 
    Jag har just flyttat in till min karl och garderoberna är fixade till tänderna och här är allt städat just. Men jag försöker tvätta, diska och sånt smått som alltid blir. Middagen brukar jag oxå fixa men det är ju många timmar dit ännu =) Någon hund har jag inte för jag är allergisk och bakade gjorde jag härom dagen.
    Nå, man ska väl lyckas komma på något. 
  • missable
    nya mamman skrev 2011-10-25 09:57:52 följande:
    Jag har just flyttat in till min karl och garderoberna är fixade till tänderna och här är allt städat just. Men jag försöker tvätta, diska och sånt smått som alltid blir. Middagen brukar jag oxå fixa men det är ju många timmar dit ännu =) Någon hund har jag inte för jag är allergisk och bakade gjorde jag härom dagen.
    Nå, man ska väl lyckas komma på något. 
    Jag gör storkok, som grytor etc för att frysa in, så vi inte behöver tänka på laga mat första tiden utan bara kan värma... baka gör jag var och varrannan dag, lite nya recept ibland =)
    Men kolla om du inte kan få någon vattengympa eller sjukgymnastik? 
  • nya mamman
    missable skrev 2011-10-25 10:01:45 följande:
    Jag gör storkok, som grytor etc för att frysa in, så vi inte behöver tänka på laga mat första tiden utan bara kan värma... baka gör jag var och varrannan dag, lite nya recept ibland =)
    Men kolla om du inte kan få någon vattengympa eller sjukgymnastik? 
    Min karl jobbar som kock och tar me massa mat hem från jobbet =) Så det är ju rena lyxen!

ja, jag måste kolla runt vad jag kan hitta! Nåt måste jag verkligen göra... och egentligen hatar jag att baka Skäms 
  • missable
    nya mamman skrev 2011-10-25 10:03:07 följande:
    Min karl jobbar som kock och tar me massa mat hem från jobbet =) Så det är ju rena lyxen!

ja, jag måste kolla runt vad jag kan hitta! Nåt måste jag verkligen göra... och egentligen hatar jag att baka Skäms 
    haha super! jag vill också ha en "egen" kock... 
    det är rätt segt att vara hemma faktiskt.. 
  • nya mamman
    missable skrev 2011-10-25 10:04:13 följande:
    haha super! jag vill också ha en "egen" kock... 
    det är rätt segt att vara hemma faktiskt.. 
    jaa, verkligen segt! Varannan vecka har jag ju mina andra 2 barn och då brukar tösen vilja va hemma på dagarna ibland och då går ju tiden lite fortare och så är det roligare!! Men nu när jag är barnfri och gåbben jobbar... usch!
    nå, snart är det väl januari!