• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable
    nya mamman skrev 2011-10-25 10:09:39 följande:
    jaa, verkligen segt! Varannan vecka har jag ju mina andra 2 barn och då brukar tösen vilja va hemma på dagarna ibland och då går ju tiden lite fortare och så är det roligare!! Men nu när jag är barnfri och gåbben jobbar... usch!
    nå, snart är det väl januari! 
    jag längtar tills slutet november så man kan börja advent pyssla, göra egna tomtar, pynta här hemma, dricka alkoholfri glögg och äta pepparkakor  =) haha
  • nya mamman
    missable skrev 2011-10-25 10:13:08 följande:
    jag längtar tills slutet november så man kan börja advent pyssla, göra egna tomtar, pynta här hemma, dricka alkoholfri glögg och äta pepparkakor  =) haha
    myyysigt!!! Glögg ha vi redan tjuvstartat med ;) Men pynta och ha d mysigt är ju aldrig fel... man får se fram emot små grejer i taget. Advent, lucia osv...
  • Tärning6
    mia1986 skrev 2011-10-25 07:41:13 följande:
    Jag har en fråga om tul, är det något som bm automatiskt bokar in mig på eller är det något man måste be om? Vilka veckor brukar man göra tul runt? Eller bokar de bara in tul om sf måttet ligger under eller över normalt eller om man har tex diabetes eller havandeskapsförgiftning eller så? Min bm har inte sagt något om tul för mig.
    JAg vet faktist inte hur de är med det där utan efter RUL fick jag träffa en läkare på spec mödravården å de va hon som sa att det skulle göras ett TUL efter några veckor pga min hypotyreos så ja jag tycker att eftersom du har diabetes så tycker jag att du skulle få göra ett prata med din bm om detta
  • Tärning6

Är oxå sjukskriven så ni som oxå är det hur får ni orken å energin att städa??
    Jag finner den inte utan tänker att nä jag kan gö de i morrn är ju ändå hemma har nog hamnat i nått jäkla träsk

• curiosa
    nya mamman skrev 2011-10-25 09:37:00 följande:
    Ni som är hemma och är sjukskrivna... vad gör ni på dagarna??? Jag har sååååå tråkigt och vet inte vad jag ska hitta på. Dom flesta av mina vänner jobbar och här hemma är det snyggt och städat. Och jag kan inte göra vad som helst pga foglossning!
    Vill inte börja tvätta bebiskläder riktigt än, känns så tidigt! 70 dagar till BF idag..
    Tips och råd mottages mer än gärna! 
    Jag är iofs inte sjukskriven men arbetslös.
    Vissa dagar är hemska,  finns massor att göra men man blir ju så lat så man tar inte för sig ngt alls medan andra dagar så grejar man så man inte kan röra sig på kvällen.

Vi håller ju dock på att bygga ut pv hus så det finns massor att göra om man vill.
  • Frökenolson

Är också sjukskriven:
    Alla dagar är olika med möten och så, men annars försöker jag städa, baka laga mat först till mej (lunch) sen ha något klart till sambon kommer hem så vi kan äta ihop.
    Annars har jag börjat pyssla för längesedan, julkorten är klara, planerar inför julen, klappar m.m. Har köpt kanske hälften nu tror jag. Jag har ont i handlederna och händerna domnar så jag kan inte alltid göra så mycket, det är olika dagar.
    Går ut och går, tänkte bege mej ut i skogen och plocka kottar m.m. till pyssel frampå..
    Jag försöker göra lite varje dag så det alltid finns något att göra, men jag håller med. Man blir otroligt rastlös ibalnd, som tur är har jag vänner som också ska ha barn och är hemma på dagarna och andra som jobbar natt och jag kan umgås med på dagarna =)

• Tärning6
    Frökenolson skrev 2011-10-25 11:08:06 följande:
    Är också sjukskriven:
    Alla dagar är olika med möten och så, men annars försöker jag städa, baka laga mat först till mej (lunch) sen ha något klart till sambon kommer hem så vi kan äta ihop.
    Annars har jag börjat pyssla för längesedan, julkorten är klara, planerar inför julen, klappar m.m. Har köpt kanske hälften nu tror jag. Jag har ont i handlederna och händerna domnar så jag kan inte alltid göra så mycket, det är olika dagar.
    Går ut och går, tänkte bege mej ut i skogen och plocka kottar m.m. till pyssel frampå..
    Jag försöker göra lite varje dag så det alltid finns något att göra, men jag håller med. Man blir otroligt rastlös ibalnd, som tur är har jag vänner som också ska ha barn och är hemma på dagarna och andra som jobbar natt och jag kan umgås med på dagarna =)
    KAn du ge mig lite av din possetiva energi
  • Loppan81

80 dagar kvar till BF!:D

Jag är ju också sjukskriven för foglossning, och klättrar på väggarna här hemma...
    Jag försöker ha en hushållssyssla som jag ska göra om dagen, dammsuga, damma, tvätta, bädda rent eller nåt i den stilen. Sen är jag glad om jag fixar mat och disken efteråt, hämtar och lämnar på dagis/skola.
    Orkar inte mycket mer.

Vissa dagar har jag bättre dagar, då försöker jag åka och träffa en vän, sortera kort, vi renoverar ett barnrum där jag målar eller hjäper gubben med nåt, gör något roligt med barnen eller så.

• Lilymay
    missable skrev 2011-10-25 10:13:08 följande:

åå vad mysigt, har inte alls tänkt på det, nu kändes det lite roligare att vara hemma! något mer att se fram emot! ideerna börjar smått bli mindre och en är det ett tag kvar..

så fler tips tar jag gärna emot! nu blir det mest serier, lite bak och lite pyssel med ett tittskåp!