• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Snusmumriken80
    nya mamman skrev 2011-10-25 12:21:14 följande:
    Nej, jag tar absolut inte åt mig... det var bara en tanke som slog mig.
    Vill man att saker ska va hemligt kanske man ska göra lika mot andra? 
    Och du vet ju hur det är på den här ön, vill man att det ska va absolut hemligt ska man hålla det för sig själv för annars sprids det direkt. Min erfarenhet iaf. Vilket är så jävla sorgligt! 

Så är det!
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • SFHelen

här är en till sjukskriven och jag har varit det i snart 3 veckor.

Jag har haft min man hemma i 2,5 vecka o igår var hans första arbetsdag sedan jag vart sjukskriven. Så igår sysselsatte jag mig med att flytta en pall med taktegel... vilket jag fick en enorm undervisning av min man när han kom hem att det ska ja då INTE göra!

Idag går barnen på förskolan så jag har gjort lite ärenden och bakat lite till dotterns 2 årsdag och kalas. Imorgons ka jag hälsa på en kompis och fixa med lite arbetspapper hade jag tänkt. jag mår bra fysiskt, men inte psykiskt. så jag får ta dagaran som dem kommer och planera utifrån hur jag mår från stund till stund om man säger så.     

• nya mamman
    SFHelen skrev 2011-10-25 13:15:43 följande:
    här är en till sjukskriven och jag har varit det i snart 3 veckor.

Jag har haft min man hemma i 2,5 vecka o igår var hans första arbetsdag sedan jag vart sjukskriven. Så igår sysselsatte jag mig med att flytta en pall med taktegel... vilket jag fick en enorm undervisning av min man när han kom hem att det ska ja då INTE göra!

Idag går barnen på förskolan så jag har gjort lite ärenden och bakat lite till dotterns 2 årsdag och kalas. Imorgons ka jag hälsa på en kompis och fixa med lite arbetspapper hade jag tänkt. jag mår bra fysiskt, men inte psykiskt. så jag får ta dagaran som dem kommer och planera utifrån hur jag mår från stund till stund om man säger så.     
    Min sambo är nog me att jag inte överanstränger mig. Han vill inte att jag ska hålla på dammsuga och klättra upp under tak =) Detta är hans första barn och har varit så orolig från början. Men skulle inte heller klara av att dammsuga hela huset pga foglossningen. Men försöker me lite andra smågrejer.
  • SFHelen

läste om julkort, kanske dags att ta lite fina juliga bilder på barnen som man ska skicka i år. Brukar göra så varje år. Försöker å iväg dem så dem kommer fram i början av december ;) 

Julklappar är så gott som klara, bara lite små saker kvar att inhandla.   

• sandy87

Hej alla!

Undrar om det är någon mer som känner av bebisen mindre nu? Har inte alls lika mkt rörelser längre..
    Känns som att den är jätte långt ner när man väl känner något, någon mer som upplever det så?
    Har fått en fruktansvärd klåda oxå :/

• nya mamman
    sandy87 skrev 2011-10-25 13:44:08 följande:
    Hej alla!

Undrar om det är någon mer som känner av bebisen mindre nu? Har inte alls lika mkt rörelser längre..
    Känns som att den är jätte långt ner när man väl känner något, någon mer som upplever det så?
    Vissa dagar mer andra mindre... däremot är det mer som att den rullar runt mer än sparkar. Om du förstår hur jag menar =) Hur långt är du? Jag går snart in i v. 31.

Klådan borde du kanske kolla upp, har förstått att man kan få klåda om man har något med levern... om jag inte missminner mig! 
  • Frökenolson
    sandy87 skrev 2011-10-25 13:44:08 följande:
    Hej alla!

Jag känner mindre sparkar och mer typ bufflande eller vad man skall säga. Det börjar ju bli ont om plats för liten nu och sparkarna brukar väl inte vara lika kraftiga mot slutet även om man skall känna bebis tydligt varje dag..
    Min bm sa att jag skulle ha koll på minskade fosterrörelser och kontakt FL om jag blev orolig..

Klåda kan ju många få.. kolla upp så det inte är svamp om det är i underlivet...   
  • sandy87
    nya mamman skrev 2011-10-25 13:51:08 följande:
    Vissa dagar mer andra mindre... däremot är det mer som att den rullar runt mer än sparkar. Om du förstår hur jag menar =) Hur långt är du? Jag går snart in i v. 31.

Klådan borde du kanske kolla upp, har förstått att man kan få klåda om man har något med levern... om jag inte missminner mig! 
    Jag är i vecka 28, känns som att jag inte känt något på minst 3-4 dagar, förutom det låååångt ner, känns bara svagt oxå, hmm...
    Levern? kanske ska ringa å kolla med bm vad hon säger om det hela då?! 
  • nya mamman
    sandy87 skrev 2011-10-25 13:55:30 följande:
    Jag är i vecka 28, känns som att jag inte känt något på minst 3-4 dagar, förutom det låååångt ner, känns bara svagt oxå, hmm...
    Levern? kanske ska ringa å kolla med bm vad hon säger om det hela då?! 
    ha förstått att man kan ha klåda om man har nåt me levern... klåda på kroppen alltså.
  • sandy87
    nya mamman skrev 2011-10-25 13:58:21 följande:
    ha förstått att man kan ha klåda om man har nåt me levern... klåda på kroppen alltså.
    Ringde å lämnade meddelande till bm, får hoppas hon ringer tillbaka underdagen :)
     har klåda över hela kroppen men värst på magen...