• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • sandy87
    Frökenolson skrev 2011-10-25 13:53:56 följande:
    Jag känner mindre sparkar och mer typ bufflande eller vad man skall säga. Det börjar ju bli ont om plats för liten nu och sparkarna brukar väl inte vara lika kraftiga mot slutet även om man skall känna bebis tydligt varje dag..
    Min bm sa att jag skulle ha koll på minskade fosterrörelser och kontakt FL om jag blev orolig..

Klåda kan ju många få.. kolla upp så det inte är svamp om det är i underlivet...   
    Det är överhela kroppen, kliar så jag håller på att få panik :/ 
    ringde till bm å lämnade meddelande iaf, får se vad hon säger... 
  • partouze

Ni pratade om klåda och levern ja tror ni menar graviditetshepatos. Det ska man kolla upp :)

• nya mamman
    partouze skrev 2011-10-25 14:04:20 följande:
    Ni pratade om klåda och levern ja tror ni menar graviditetshepatos. Det ska man kolla upp :)
    kan hända... vet inte va d heter, ha aldrig haft bara hört talas om =) 
  • missable
    Tärning6 skrev 2011-10-25 10:43:55 följande:
    Är oxå sjukskriven så ni som oxå är det hur får ni orken å energin att städa??
    Jag finner den inte utan tänker att nä jag kan gö de i morrn är ju ändå hemma har nog hamnat i nått jäkla träsk
    jag har egentligen inte energin till att städa, men jag och min man kommer överrens om vilket rum som skall vara klart när han kommer hem från jobbet och har jag gjort det så får jag fot och nack massage som belöning... =)
    Dock är det många dagar som jag säger, ta det imorn... fast då blir det mer att göra liksom! 
  • Wicky81

Varit hos BM idag
    Har fått en ny då min ordinarie BM blivit sjukskriven. Men den nya är lika trevlig och så hon med så det kändes bara bra. Var lite orolig att jag skulle få olika varje gång nu för det hade inte känts så kul men nu blev det ju bra :D

Sonens hjärtslag låg på 150 och magen mätte 27 (tror jag det var), heter det syfosmått eller nånting sånt? Äsch ni vet vad jag menar hihihi...
    Tycker själv att magen är liten men BM sa att det var jättebra. Och jag får frågan ibland om jag bara väntar en ;) :P

• missable
    Wicky81 skrev 2011-10-25 14:36:32 följande:
    Varit hos BM idag
    Har fått en ny då min ordinarie BM blivit sjukskriven. Men den nya är lika trevlig och så hon med så det kändes bara bra. Var lite orolig att jag skulle få olika varje gång nu för det hade inte känts så kul men nu blev det ju bra :D

Sonens hjärtslag låg på 150 och magen mätte 27 (tror jag det var), heter det syfosmått eller nånting sånt? Äsch ni vet vad jag menar hihihi...
    Tycker själv att magen är liten men BM sa att det var jättebra. Och jag får frågan ibland om jag bara väntar en ;) :P
    skönt att du fick en ny, ska hon följa dig resten av graviditeten nu då?

vilken vecka är du i?? Jag hade SFmått 27 när jag var där förra torsdagen var då i v 27 (26+4) 
  • Snusmumriken80
    SFHelen skrev 2011-10-25 13:15:43 följande:
    här är en till sjukskriven och jag har varit det i snart 3 veckor.

Jag har haft min man hemma i 2,5 vecka o igår var hans första arbetsdag sedan jag vart sjukskriven. Så igår sysselsatte jag mig med att flytta en pall med taktegel... vilket jag fick en enorm undervisning av min man när han kom hem att det ska ja då INTE göra!

Idag går barnen på förskolan så jag har gjort lite ärenden och bakat lite till dotterns 2 årsdag och kalas. Imorgons ka jag hälsa på en kompis och fixa med lite arbetspapper hade jag tänkt. jag mår bra fysiskt, men inte psykiskt. så jag får ta dagaran som dem kommer och planera utifrån hur jag mår från stund till stund om man säger så.     

Ja, får också skäll ifall jag gör ngt som jag inte ska göra:) Dock kan inte jag göra så mycket, så sitter mest. Men börjar ja försöka plocka grejer eller fixa tvätten eller liknande så är maken snabb, JAG gör det;) Tack gode gud att det finns underbara män!
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Velociped

Idag är det jag som behöver få stöd gällande gravidhormonerna... Sitter hemma och blir omväxlande förbannad/ledsen på en situation min sambo orsakat... Som antagligen inte är så illa som min hjärna får för sig men det hjälper inte med logik nu!!!

Jag åker iväg innan han kommer från jobbet i eftermiddag. Är rädd för att jag, när jag kommer hem trött, till en sliten sambo vid 22 ikväll, häver ur mig allt detta och gör honom antingen ledsen eller arg.

Tips om vad man kan göra för att kontrollera sig? :/

• Empa86

Är det någon mer än jag som har blivit dum i huvudet under graviditeten? Igår körde jag rakt in i planket på parkeringen med bilen när jag egentligen tänkt backa. Sambon tog mina bilnycklar så nu blir det buss för min del framöver. Undra hur det ska gå att börja ett nytt jobb i morgon...

• zatori

Usch, jag är så jävla nervös nu! :(
    För att göra en lång historia kort: Jag går hos en endokrinolog (hormondoktor) för att jag har en störning i hypofysen (som producerar olika hormon) samt har en liten, godartad tumör på hypofysen. Har ätit medicin för detta ända tills jag blev gravid då jag fick sluta tillfälligt. Nu har jag ett inplanerat läkarbesök hos min hormondoktor på fredag och inför det har jag tagit prover. Det visade sig att jag hade för låg ämnesomsättning (den har varit normal tidigare) och idag fick jag brev hem om att jag ska börja medicinera med Levaxin. Jag vet heller inte hur högt eller lågt från referensvärdet jag låg...

Nu när jag googlar hypotyreos/låg ämnesomsättning fick jag se att om den är obehandlad kan det påverka barnet i magen negativt och de kan få hjärnskador och allt möjligt! Nu blir jag svinrädd för att jag gått med detta en längre tid och att det ska vara något fel på min bebis. Jag ringde till endokrinmottagningen för att försöka prata med en sköterska eller få en telefontid med min doktor, men telefontiden var slut så ingen svarade. Jag ska som sagt till doktorn på fredag men vet fan inte om jag orkar gå och oroa mig så länge! Ringde då istället min bm, men hon svarade inte så jag ringde en annan bm på samma mottagning som inte heller svarade. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska gå vidare.

Är det någon här som vet något om det där med låg ämnesomsättning och dess påverkan på bebisen i magen nu när jag inte medicinerar med Levaxin ännu??? Jättetacksam för svar.