• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Frökenolson
    GoodEnough mom skrev 2011-10-24 21:04:20 följande:
    Hur länge varar era sammandragningar?

För jag tror att det är SD jag har men magen blir hård 15-20 minuter innan den slappnar av igen, är det normalt? Sedan kan magen bli mjuk igen ett tag innan det är dags igen - oftast på kvällen eller när jag vilat och reser mig upp. De senaste två nätterna har jag även vaknat av obehaget (gör dock inte ont).

Vecka 29+0 i morgon och alltså inne på vecka 30. På fredag är det dags för glukosbelastningen - Blä! Dessutom får dottern följa med eftersom förskolan ej öppnat då jag behöver lämna. Det blir ritblock och pennor och en massa grejer att sysselsätta sig med. Vilken tur att BM mottagningen ligger vägg i vägg med min gamla arbetsplast och att farmor jobbar där för då kan vi in och säga hej sedan :)

Annars har jag börjat må illa igen (än så länge lite i bakgrunden), har en massa huvudvärk och är allmänt slö och orkeslös - ingen bra kombo när man pluggar!      
    Jag kan få så på natten eller om jag inte pinkat på ett tag och reser mej från soffan eller sängen, släpper en stund efter jag varit på toa, det är som sammandragningar på näl idag sa de att det är vanligt även om man bara har lite urin i blåsan.
  • Serendipitet
    Frökenolson skrev 2011-10-24 21:34:46 följande:
    Jag kan få så på natten eller om jag inte pinkat på ett tag och reser mej från soffan eller sängen, släpper en stund efter jag varit på toa, det är som sammandragningar på näl idag sa de att det är vanligt även om man bara har lite urin i blåsan.

Oki så det är inte riktiga sammandragningar utan bara något liknande? Jag får dessa också när urinblåsan är full precis som du :)
  • fair

Jag har bokat tid för ul 2/11. Känns så spännande! Vi ska ta nya bilder, kolla så allt är ok samt kolla kön en gång till. Ser så mycket fram mot det :) har haft så mycket sd senaste dagarna så det ska bli skönt att se om allt är ok.

• zatori
    Frökenolson skrev 2011-10-24 20:46:44 följande:
    Har varit på TUL idag, allt såg toppen ut! jättekul att se liten igen..
    Känns skönt, bebis beräknas väga 1400g och ligger som den vore fixerad men är det nog inte för gott ;)
    Vad skönt att allt såg bra ut! Men hur kommer det sig att sf-måttet var såpass litet när bebis är såpass stor? :) Fick du någon förklaring till det?
  • fabler

var hos bm idag och allt verkade bra. så nu va de dags för besök varannan vecka. Konstigt att bara ha fyra besök inplanerade innan bf.

elias är världens sötaste!!!
  • missable
    fabler skrev 2011-10-24 22:30:30 följande:
    var hos bm idag och allt verkade bra. så nu va de dags för besök varannan vecka. Konstigt att bara ha fyra besök inplanerade innan bf.
    varannan vecka? shit pommes frites! och fyra besök det är ju bara 8 veckor! 
  • mia1986

Jag har en fråga om tul, är det något som bm automatiskt bokar in mig på eller är det något man måste be om? Vilka veckor brukar man göra tul runt? Eller bokar de bara in tul om sf måttet ligger under eller över normalt eller om man har tex diabetes eller havandeskapsförgiftning eller så? Min bm har inte sagt något om tul för mig.

• Sapato

Miak86: Har kompisar som gjort TUL för att de varit oroliga och då har bm fixat så de fått göra ett extra. Men även om bm misstänker något får man göra så klart.