• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady

Såg att ni pratar om hur snabbt allt tog sig osv. Vi planerade att vi ville ha en liten till tidigast Januari 2012.
    Slutade med mina piller i November 2010. Skyddade oss fram till efter sista mensen jag hade i April, sedan fick jag fullt utslag på min ÄL-sticka. Två veckor senare så hade jag plussat!

Är fortfarande helt förvånad över hur det kunde gå så himla fort!
    Är varje dag så himla tacksam för det. Största gåvan jag kunde få när man vet att det kan ta en sådan tid. Man känner sig så bortskämd när man ser på tex drömmen om ett barn. Lider och glädjs åt allt som händer i programmet.

• elingabriella

För oss tog det drygt ett år att få ett plus på stickan. Vi ville ha barn medan jag studerade så att vi skulle få min vilande sgi som är väldigt bra. Allt kändes så perfekt förutom att det hände ingenting. Tiden gick och till slut hade jag inte så lång tid kvar på min utbildning och vi var nära på att "ge upp" och jag började istället fokusera på att börja jobba direkt. DÅ hände det. Ett år och fem månader efter jag slutade med mina p-piller kom äntligen plusset! 

Det blev så perfekt som det bara kunde bli! Jag har sista tentan på utbildningen en vecka före BF så jag hoppas att jag hinner skriva den  

www.elingabriella.se 

• Liina87

För oss tog det 4 månader. Slutade med p-pillerna i december och i april blev det lilla knytet till. Även om det gick fort så var det de längsta månaderna i mitt liv, och det blev inte bättre av att jag började blöda några dagar efter jag plusade men som tur är stannade vårt lilla knyte kvar:)

• Tärning6
    Syoss skrev 2011-11-04 13:22:49 följande:
    Vi har en jacuzzi t.o.m :D fast vi har inte testat den än, så det vill jag göra med honom :) Men godis och en massa tända ljus kommer det bli iaf. Tända ljus är obligatoriskt på hösten tycker jag :)
    Ok ja de kan jag förstå..Ja ljus är obligatoriskt håller med...
    Cia80 skrev 2011-11-04 13:33:32 följande:
    Det är klart att du ska unna dig nåt gott när du fyller år!
    Japp därför spar jag mig tills dess
  • Marsätt

Mina två första barn kom till på andra försöket och denna på 4:e... det är svårt för en annan att förstå de som får vänta länge på ett plus

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • minjalin
    ccecy skrev 2011-11-04 10:33:10 följande:
    jag hoppas verkligen att man slipper alla snöstormar och sånt sedan närmare BF, har 100km till sjukhuset här, så de tar ju sitt lilla tag de med :p o är de dåligt väder är de ju inte mycke roligare :) man får hoppas på det bästa :D
    Oj, ja då har ni verkligen en bit! Håller tummarna att vädret håller sig någorlunda :p
  • minjalin
    Wicky81 skrev 2011-11-04 12:12:50 följande:
    Skönt när man har det mesta så man slipper stressen över att införskaffa allt. Då har man ju redan det mesta.
    Jag gjorde ju så att jag gav ju bort allt till gubben syrra (hon fick barn i april i år) för jag ansåg att här blir det ju inga barn endå....Och vad händer??! Så här stod vi först och hade lånat ut allt så det blev lite panik :D Men det fixade sig endå som tur var. Vagnen fick vi tillbaka då dom fixa en ny, sängen fick dom behålla så köpte vi en på blocket osv....

Ja det har tagit psykiskt i allafall på mig. Har tyckt det var jättejobbigt....gubben har varit mer avslappnad om det hela vilket på ett sätt oxå varit väldigt frustrerande för mig.
    Men det gick till en gräns som sagt då jag bara tänkte att nä nu skiter jag i allt, jag orkar inte.....Så det här med att man ska "sluta tänka på det" som alla sa åt mig (vilket irriterade mig till max, för det är inte så jävla enkelt att bara slappna av och sluta tänka på det) kanske endå på ett vis stämmer.....
    Det blir ju som en besatthet till slut....att varje månad ha stenkoll på mens, ÄL ja ALLT, man inbillar sig symtom osv...och så är det inget endå, och man blev lika besviken VARJE gång.....
    Så nu när jag plussa så jag fattade ju inte...trodde det var ett skämt, att jag gjort nått fel med testet. Och även nu när jag varit på två UL, magen växer och han sparkar så känns det fortfarande så overkligt allting
    Jo det är skönt att ha det mesta fixat sen innan! Skönt att ni kunde få tillbaka en del :)

Läste din blogg igår kväll och förstår inte hur ni orkat. Ni är verkligen värda lillkillen i magen! Kan tänka mig att en stolt storasyster längtar som besatt :) Jag har tänkt som en tok båda gångerna när vi har försökt få barn. Inte gjort ägglossningstest och så men verkligen tänkt på det hela tiden för jag är så otålig så jag vet inte hur jag skulle palla att gå flera månader. Vi lyckades på första försöket bägge gångerna så jag känner mig verkligen lyckligt lottad. Var livrädd för att inte lyckas med första för jag hade haft oregelbunden mens ända sen den kom första gången och ibland har det kunnat gå så långt som 6 månader mellan även om den oftast kommit med 1-2,5månaders mellanrum. Så blev verkligen förvånad när jag inte hann få nån mens. Sen efter att jag fött barn blev mensen regelbunden med bara några dagar hit eller dIt.

Förstår att det måste kännas jättekonstigt, men oj en sån efterlängtad bebis det kommer vara :)
  • Pamper

Hej alla!
    Har varit med här ett bra tag nu...

Verkar dock som om jag är den enda ensamstående mamman =( o det får vi ju säga e bra!
    barn behöver en mamma o pappa, men så blev d inte här o det var aldrig aktuellt för abort för min del o särskilt inte efter att vi varit "lyckligt" gravid tillsammans i 8 veckor.....

men men jag kämpar på! man e bara så ensam i allt, inte så att man inte har ngn o dela allt med men just de dagarna när man bara behöver en kram e d extra jobbigt.

Hur som helst-
    går på gravid pilates o det e jätte häftigt o vilka muskler man tränar som jag inte ens visste fanns!

glukosbelastningen på måndag men den serveras med is o citron av min barnmorska o så tar vi en undersökning under tiden- är i v28 så det ska nog gå bra! ska bara  ta med mig frukt- bra o ha efteråt =)

elison- undrade själv vad den kula egentligen kunde vara men nu vet ja!

mina foglossningar har lugnat ner sig rejält o d e man glad för!

men nu e det halsbrännan ja brottas med.... mandel funkade i en vecka men nu kan ja knappt sova så....
    någon som testat galieve?? barnmorskan tipsade om den då ja hatar känslan av gaviscon i munnen.....

lite fredagsmys blir d här med en film o tända ljus!
    trevlig helg alla  o glöm inte nära o kära som lämnat oss, sätt ett ljus på graven!

• minjalin
    elinson skrev 2011-11-04 13:29:51 följande:
    Låter som att de delat sig ja, magmusklerna försvinner ju aldrig de glider ut på sidan för att lämna plats åt magen. Det är så olika hur mycket de behöver dela sig i en graviditet. Jag tog en bild av magen i vecka 17 då jag såg det tydligt och kände det tydligt (på det sättet att du inte längre ha någon kraft i bla sit ups). Det ska vara ett litet mellanrum ja men det rör sig om nån centimeter.

Precis, det är ju väldigt vanligt. Men det gör ju inget så länge dom går tillbaka som dom ska efteråt. Men man ska ju vara försiktig med att träna magen tills det inte är större mellanrum än 2 fingrar i bredd efter vad jag har hört. Det är sjukt vad kraftlös man är i magen nu ja. Sambon brukar putta mig upp ur sängen eller soffan, och annars är det rulla ur sängen som gäller Tungan ute