• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin

Imorn ska vi ha stort kalas för våran lille prins som fyller 2 år :) Sen på söndag kommer hans farfar med sin sambo och firar lite i efterskott så det är full rulle för våran del den här helgen :)

• PrickenoGrodan
    Alltochinget skrev 2011-11-04 17:58:10 följande:
    Får jag dricka blossas lättglögg (2,25 %)?

Det skulle jag inte göra, det finns ju helt alkoholfri.
  • Alltochinget

Visste inte att det fanns helt alkoholfri. När jag och sambon handlade mat på Ica tidigare idag köpte vi hem lättglögg och jag drack ett glas. Men efter att ha googlat lite så är det nog bäst att undvika det. Får gå på jakt efter den med noll alkohol i :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • PrickenoGrodan
    Alltochinget skrev 2011-11-04 20:02:28 följande:
    Visste inte att det fanns helt alkoholfri. När jag och sambon handlade mat på Ica tidigare idag köpte vi hem lättglögg och jag drack ett glas. Men efter att ha googlat lite så är det nog bäst att undvika det. Får gå på jakt efter den med noll alkohol i :)

Den finns på systemet! När jag väntade sonen hittade jag den inte på ICA så jag fick gå till systemet, kändes lite knäppt.
  • Snusmumriken80

Anonyym: Dricker du ngn mugg så är det ingen fara. Det gäller allt, bara Man äter/dricker i måttliga mängder=sunt förnuft så är det nog ingen fara. Väntar mitt fjärde barn och har alltid kört på det, no problems! Men visst, 0% är väl det allra bästa!

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Zaarah1984

10 veckor kvar idag Fattar inte riktigt vart tiden tagit vägen. Nu är det dessutom bara tre dagar kvar att jobba sen hem på gravpeng

• ccecy
    Pamper skrev 2011-11-04 18:50:53 följande:
    Hej alla!
    Har varit med här ett bra tag nu...

Verkar dock som om jag är den enda ensamstående mamman =( o det får vi ju säga e bra!
    barn behöver en mamma o pappa, men så blev d inte här o det var aldrig aktuellt för abort för min del o särskilt inte efter att vi varit "lyckligt" gravid tillsammans i 8 veckor.....

men men jag kämpar på! man e bara så ensam i allt, inte så att man inte har ngn o dela allt med men just de dagarna när man bara behöver en kram e d extra jobbigt.

Hur som helst-
    går på gravid pilates o det e jätte häftigt o vilka muskler man tränar som jag inte ens visste fanns!

glukosbelastningen på måndag men den serveras med is o citron av min barnmorska o så tar vi en undersökning under tiden- är i v28 så det ska nog gå bra! ska bara  ta med mig frukt- bra o ha efteråt =)

elison- undrade själv vad den kula egentligen kunde vara men nu vet ja!

mina foglossningar har lugnat ner sig rejält o d e man glad för!

men nu e det halsbrännan ja brottas med.... mandel funkade i en vecka men nu kan ja knappt sova så....
    någon som testat galieve?? barnmorskan tipsade om den då ja hatar känslan av gaviscon i munnen.....

lite fredagsmys blir d här med en film o tända ljus!
    trevlig helg alla  o glöm inte nära o kära som lämnat oss, sätt ett ljus på graven!
    Du är nog inte den ända som blir ensamstående! för här har du en till! hur går det för dig annars då?:) du har vänner som stöder o familjen ?:)
  • curiosa

Helgen här blir att greja i huset så att vi kan flytta in snart.
    Skruva lite mera möbler och städa av ordentligt så ska vi nog kunna hämta kartonger mm sen för nu är det nära.
    Imorgon blir det dock kalas på em men lite skönt att komma ifrån oxå och göra ngt annat.