• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori

Någon mer som har ont i händerna? Jag känner mig liksom jättestel i fingrarna och ibland känns det som om jag inte har samma styrka i händerna som tidigare. Är även svullen i fingrarna och får inte på mig förlovningsringen längre. Inga domningar dock. Kan det vara karpaltunnelsyndrom?

Jag ska till min MVC-läkare på onsdag angående lite andra saker och tänkte passa på att ta upp det med henne då.

• Syoss
    zatori skrev 2011-11-05 12:16:01 följande:
    Någon mer som har ont i händerna? Jag känner mig liksom jättestel i fingrarna och ibland känns det som om jag inte har samma styrka i händerna som tidigare. Är även svullen i fingrarna och får inte på mig förlovningsringen längre. Inga domningar dock. Kan det vara karpaltunnelsyndrom?

Jag ska till min MVC-läkare på onsdag angående lite andra saker och tänkte passa på att ta upp det med henne då.

För mig gör det mer ont i handlederna och uppåt på armen när jag känner av karpaltunneln. Öm i händer och fingrar blir jag när dom håller på att svullna upp, kan inte knyta händerna utan att det drar och ömmar. Kanske hör ihop med karpaltunneln eller också så är det för att man är allmänt svullen nu för tiden :)
    Men ja.. passa på att ta upp det när du ändå är där :) 
  • Sapato

Zatori: Det är nu man börjar samla på sig rejält med vatten om man har otur. Låter som att det är det du gör.

• zatori

Syoss & Sapato: Tack för era svar! Ja, svullen är jag på händerna iallafall, men ingen annanstans vad jag märkt av ännu. Mm. har också för mig att det är mer i handleder och så som det känns när det är karpaltunnel, men tänkte att det kanske kunde vara det ändå.  Precis som du skriver Syoss så är det svårt att knyta händerna och det ömmar. Kanske är pga en massa vätska då. Ska som sagt kolla det med läkaren till veckan iallafall. Känns lite obehagligt.

• missable
    zatori skrev 2011-11-05 13:20:13 följande:
    Syoss & Sapato: Tack för era svar! Ja, svullen är jag på händerna iallafall, men ingen annanstans vad jag märkt av ännu. Mm. har också för mig att det är mer i handleder och så som det känns när det är karpaltunnel, men tänkte att det kanske kunde vara det ändå.  Precis som du skriver Syoss så är det svårt att knyta händerna och det ömmar. Kanske är pga en massa vätska då. Ska som sagt kolla det med läkaren till veckan iallafall. Känns lite obehagligt.
    Jag är opererad för Karpateltunnel, hade inga domingar men lill- ring- och långfinger tappade jag all känsel i och kunde inte greppa saker. Min pappa trodde inte på mig när jag sade att jag inte hade någon känsel så jag hade handen bakom ryggen och undrade när han skulle sticka mig med en nål i fingret, när han redan hade gjort det! 
    Kändes inget i handleden alls. 
  • Pamper

c3c: har ett stort stöd av vänner o familj!

hur e d för dig?

• SFHelen

det här med händer, jo tack ´jag kan få riktigt ont i mina händer speciellt på nätterna. Kan vakna av smärtan och då kan jag inte använda händerna alls och det går inte över första vakna timmen...

Idag svimmade man icg ramlade på svank/höft och har ni hur ont som helst. vet inte hur jag ska röra mig eller sitta/ligga... Lillkillen rör på sig där inne så jag är inte så orolig för hans del, men min höft för ont. Hoppas att det blir bättre till imorgon.   

• LillaJag89

Puh, kommande två veckor har jag intensiv utbildning på körskola. 9-18 varje dag första veckan, och sen nästa vecka 7-18 två dagar och sen 9-18 resten.
    Förstår inte hur jag ska orka sitta vid en dator typ hela dagarna. Och inte kunna lägga mig och vila osv.
    Men jag måste ju ha körkort innan nästa barn kommer, så är de bara.

Men blir nog ruskigt jobbiga veckor.

• Tärning6

I dag e jag stolt över mig själv :) Först lyckades jag följa med sonen och maken med våran vovve på en promenix en liten sådan kan säga att den var tung och extremt smärtsam men jag lyckades :D sen sov lill fis middag och jag vilade då gick manen ut å sågade ner syrenhäcken vilket behövdes hehe han dock ej klar men han ska fortsätta i morrn men när Prinsen vaknade klädde vi på oss och gick ut å kolla hur det gick å tittade på sonen mös på och ja jag vart stolt över mig sj ennu en gång denna dag då jag lyckades vara ute å göra lite men nu är jag slut å vågar ej göra så mycket mer för då ger väl kroppen upp helt.

• Wicky81

Här får man bäbisträna då vi fick hit makens systerson (snart 7 månader) efter att paret börjat bråka.
    Men gosigt är det och han är så snäll...
    Så det blev våran lördag :D

Vad gör ni andra? :D