• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    LillaEko skrev 2011-11-06 09:46:36 följande:
    Funderade lite på det här med blöjor.
    Hur mycket och vilka köper ni hem innan bebis? 
    Vi köper inga innan för här får man med sig ett helt paket från pampers och ett helt från Libro från BB (om jag inte minns fel, mycket blöjor i alla fall) och på BB får man låna så mycket man behöver medan man är där. Sen får sambon åka ner och köpa det som passar bäst. Men sonen körde vi Libro mest i början men så testade vi pampers och tycker egentligen bättre om pampers men just dom minsta blöjorna luktar väldigt starkt av nånting, vilket jag är lite skeptisk mot. Men sen har vi i alla fall kört på pampers hela tiden och har nu baby dry till sonen sen ca 1,5 år tillbaka. Dom är superbra tycker vi och tunna och inte klumpiga. Tycker libro är jätteklumpiga och tjocka och gillar dom inte alls men det där är ju en smaksak. Har provat billigare blöjor som huggies och så men dom har bara läckt kiss jättefort så verkar som att man får vad man betalar för. Men på vissa barn funkar dom ju bra vad jag hört så det är nog olika. 
  • Spears
    roxylady skrev 2011-11-06 00:20:24 följande:
    Någon mer som har helt platt navel?? Sedan tycker jag att navelns mitt har blivit mörkare... Nån mer som har så också??

Min navel är platt har inte börjat puta ännu!
  • Alltochinget

Nån som har tips vilken babyvakt vi ska köpa? Är inne på en graco eller philips. De ligger strax under 1000-lappen i pris.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • fabler
    LillaEko skrev 2011-11-06 09:46:36 följande:
    Funderade lite på det här med blöjor.
    Hur mycket och vilka köper ni hem innan bebis? 
    vi har gratis blöjor från både pampers, huggie och libero och dem tänkte jag nog nöja mig med innan jag vet vilken stl vi får på bebis . Sen fick vi sist Liberos gratis väska på bb också och där är de ytterligare ett paket med blöjor i. Så får pappan gå ut och handla när bebisen kommit. Har bra rabattkuponger på både libero och pampers hemma så de blir väl att använda dem och sen avvgöra vilken blöja som passar bäst på den bebisen. En kompis kör på icas blöjor till sin son nu och är jätte nöjd med dem. Själv hade vi enbart libero och pampers till sonen (förutom simblöja som var huggie) men kommer nog testa lite billigare märken denna gång också.
    elias är världens sötaste!!!
  • fabler
    fair skrev 2011-11-06 09:59:53 följande:
    Nån som vet om man får hämta ut babyboxar med andra barnet också?
    japp de får man för de har jag gjort!

Ja tips på märke på babyvakt tar jag gärna emot då vi tänkt köpa en till den här bebisen.
    elias är världens sötaste!!!
  • ccecy
    Pamper skrev 2011-11-05 15:30:23 följande:
    c3c: har ett stort stöd av vänner o familj!

hur e d för dig?
    Samma :) flyttade även tillbaks till min uppväxt ort, så bor nära föräldrarna nu :) och trivs jätte bra här faktist, lite tugnt är det emellanåt tanken på att vara ensamstående, men det ska nog fixa sig :)
  • Skåne85

Med min första som fick jag ingen bb väska då dem var slut, så ta inte det för givet ;)