• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    Frökenolson skrev 2011-11-07 08:20:26 följande:
    ja, så skulle det ju kunna vara eftersom jag inbillade mej att det skulle hjälpa med massage.. Är dock ganska kittlig på revbenen, kanske därför det inte fungerade =)
    Hehe. Jag kan få likadant i ryggen, att musklerna liksom känns trötta och där hjälper det ju med massage, men revbenen är inte så sköna att få massage på och man kommer inte åt musklerna :P Jag bara väntar på att få sån smärta i revbenen som känns som konstant håll. Det hade jag med sonen. Få se om jag har tur och slipper det denna gången :P
  • Serendipitet

BM idag vid 14.00 :)

Jag har ont i bröstkorgen, vissa punkter men tror att det är muskler, fästena som gör ont. Har även ömma punkter ovanför brösten som gör ont. Halsbrännan från helvetet har startat på kvällarna, bränner och gör ont i strupen. Liten ligger tvärsöver magen och sträcker ut sig ibland så att magen ser jättekonstig ut - detta gör ont (min dotter tycker det är jättekul).

Annars har jag slutat med lergigan comp för ett par veckor sedan (fortfarande illamående men i bakgrunden och det överlever jag). Ni som har slutat har med dessa tabletter - om det är någon :) upplevde ni att bebisen blev vildare i magen sedan? Min prinsessa har blivit jätte vild och jag fick berättat för mig att hennes lugn tidigare säkert berodde på tabletterna.   

Sedan undrar jag över det här med förlossning. BM säger att den som fått barn tidigare ska åka in lite tidigare än förstföderskan men hon vet inte riktigt med mig eftersom jag blev snittad då förra gången (6 år sedan) och aldrig upplevde värkar om jag ska klassas som omföderska eller förstföderska. Ni som gjort snitt innan hur räknar er BM er som? 

Är det någon som vet något om risken med sätesbjudning en andra gång?    

• minjalin
    GoodEnough mom skrev 2011-11-07 09:10:55 följande:

Jag har ont i bröstkorgen, vissa punkter men tror att det är muskler, fästena som gör ont. Har även ömma punkter ovanför brösten som gör ont. Halsbrännan från helvetet har startat på kvällarna, bränner och gör ont i strupen. Liten ligger tvärsöver magen och sträcker ut sig ibland så att magen ser jättekonstig ut - detta gör ont (min dotter tycker det är jättekul).

Annars har jag slutat med lergigan comp för ett par veckor sedan (fortfarande illamående men i bakgrunden och det överlever jag). Ni som har slutat har med dessa tabletter - om det är någon :) upplevde ni att bebisen blev vildare i magen sedan? Min prinsessa har blivit jätte vild och jag fick berättat för mig att hennes lugn tidigare säkert berodde på tabletterna.   

Sedan undrar jag över det här med förlossning. BM säger att den som fått barn tidigare ska åka in lite tidigare än förstföderskan men hon vet inte riktigt med mig eftersom jag blev snittad då förra gången (6 år sedan) och aldrig upplevde värkar om jag ska klassas som omföderska eller förstföderska. Ni som gjort snitt innan hur räknar er BM er som? 

Räknas man inte som "förstföderska" när man det gått 6 år mellan förlossningarna? Eller är det 8 år? Var 8 år mellan mig och min syster och då räknades min mamma som förstföderska igen fastän hon fött 2 barn innan bara för att jag kom som en sån sladdis. Hur det är med kejsarsnitt vet jag dock inte :p
  • Some
    GoodEnough mom skrev 2011-11-07 09:10:55 följande:

Vid planerat snitt innan förlossningsstart så räknas man som förstföderska, iaf i mitt län.
    happy until proven otherwise
  • elinson
    Frökenolson skrev 2011-11-06 22:18:08 följande:
    nån mer som börjar bli öm i revbenen, inte så att bebisen sparkar på dem men det känns som att bröstkorgen vidgas så mycket att det ömmar.. sambon försökte massera men det hjälpte ju så klart inte, ben är ben...
    Annars sparkar liten mycket just nu, eller spänner och sträcker sej mycket så det känns ordentligt ibland.. 
    nja.. här är det någon som siktar på min blåsa, så jag är konstant kissnödig och det molvärker.
  • nya mamman

Är det någon som har mycket förvärkar redan?
    Igår kväll när vi slappa på soffan så hårdnande magen flera ggr under en längre tid och hade samtidigt mensvärk som strålade ner i ljumske och lår. Gjorde inte ont men kändes lite jobbigt...
    Har under mina 2 tidigare grav inte lidit av några förvärkar alls. När det kommit så har det börjat pang poff och det har varit på riktigt!
    Vill inte hålla på så här i typ 7-8 veckor till. Idag har magen hårdnat några ggr men ingen mensvärk än så länge. 

• Serendipitet
    minjalin skrev 2011-11-07 09:31:08 följande:
    Räknas man inte som "förstföderska" när man det gått 6 år mellan förlossningarna? Eller är det 8 år? Var 8 år mellan mig och min syster och då räknades min mamma som förstföderska igen fastän hon fött 2 barn innan bara för att jag kom som en sån sladdis. Hur det är med kejsarsnitt vet jag dock inte :p

Jag vet inte, de säger så olika om år mellan barnen och jag har hört både 5 år som 10 år- min BM säger att tiden mellan barnen är oväsentlig men den BM jag träffade första gången sa att jag räknas som omföderska då det var så många år sedan sist. Dock har jag ju aldrig fött vaginalt tidigare så därför vet jag nu inte alls vad jag räknas som och min BM vet inte heller riktigt säger hon. Hahaha.. Kanske varken eller? :) Vad nu det kan betyda! 
  • Serendipitet
    Some skrev 2011-11-07 09:32:46 följande:
    Vid planerat snitt innan förlossningsstart så räknas man som förstföderska, iaf i mitt län.

Oki, så då borde det väll vara samma här!? :)
  • Serendipitet
    nya mamman skrev 2011-11-07 10:01:41 följande:
    Är det någon som har mycket förvärkar redan?
    Igår kväll när vi slappa på soffan så hårdnande magen flera ggr under en längre tid och hade samtidigt mensvärk som strålade ner i ljumske och lår. Gjorde inte ont men kändes lite jobbigt...
    Har under mina 2 tidigare grav inte lidit av några förvärkar alls. När det kommit så har det börjat pang poff och det har varit på riktigt!
    Vill inte hålla på så här i typ 7-8 veckor till. Idag har magen hårdnat några ggr men ingen mensvärk än så länge. 

Jag har varje kväll, vid varje promenad och om jag är jätte kissig så får jag sammandragningar som känns obehagliga, mensvärk har jag lite hela tiden men den förvärras inte under sammandragningarna så det har jag sluppit undan än så länge :) Hade inga sammandragningar förra graviditeten men någon gång ska vara den första.