• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-11-06 20:54:59 följande:
    Okej :) Då blir det till att ha den nu då? Skönt att det inte blir kallare än så då! Jag hoppas på en mild vinter i med att det är så pass milt som det är nu så kanske chansen finns!

Okej.. då hade du inte riktigt samma då.. Oj det måste vara jobbigt att vara så öm.. hoppas på att detta går över snart.. suck
    Nä, jag köpte den där fina blågröna som jag länkat till högre upp i stl 62 för jag är kär i den. Så får Leons vara reserv och så ska jag slänga ut hans overall i stl 68 på tradera för den lär inte bebis hinna ha eftersom den föds 2 månader senare än Leon gjorde.

Nä det är inte samma. Mitt gör ju mer ont om Leon klättrar på mig och råkar trycka på fel ställe eller om jag trycker på bebisen på fel ställe. Men att vara helt öm på hela magen kan ju inte vara roligt. Håller tummarna att ditt går över snart! 
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-11-06 21:13:07 följande:
    Nä, jag köpte den där fina blågröna som jag länkat till högre upp i stl 62 för jag är kär i den. Så får Leons vara reserv och så ska jag slänga ut hans overall i stl 68 på tradera för den lär inte bebis hinna ha eftersom den föds 2 månader senare än Leon gjorde.

Nä det är inte samma. Mitt gör ju mer ont om Leon klättrar på mig och råkar trycka på fel ställe eller om jag trycker på bebisen på fel ställe. Men att vara helt öm på hela magen kan ju inte vara roligt. Håller tummarna att ditt går över snart! 
    Jo men det var ju den overallen du skickae i mail på FB också :) Den är jättefin!! Ska kolla på den om jag inte ska ha en påse. Har inte riktigt bestämt mig ännu. Ja det är ju klart..

Ah jo det är ju klart.. skönt att du inte har det så i alla fall. Nä då skulle man ju inte kunna få sova någonting alls om det var så illa.. hoppas också det.. om det gör ont imorn med får man ringa och fråga lite tror jag..
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-11-06 21:18:39 följande:
    Jo men det var ju den overallen du skickae i mail på FB också :) Den är jättefin!! Ska kolla på den om jag inte ska ha en påse. Har inte riktigt bestämt mig ännu. Ja det är ju klart..

Ah jo det är ju klart.. skönt att du inte har det så i alla fall. Nä då skulle man ju inte kunna få sova någonting alls om det var så illa.. hoppas också det.. om det gör ont imorn med får man ringa och fråga lite tror jag..
    Precis :)

Ja jag lider inte av mitt utan de tär ju bara som sagt om sonen är oförsiktig eller så :p Det tycker jag du ska göra så du slipper oroa dig. Alltid lättare när man vet vad det beror på. 
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-11-06 21:40:28 följande:
    Precis :)

Ja jag lider inte av mitt utan de tär ju bara som sagt om sonen är oförsiktig eller så :p Det tycker jag du ska göra så du slipper oroa dig. Alltid lättare när man vet vad det beror på. 
    Okej det är ju skönt det :) Jo jag gör nog det i värsta fall.. kanske släpper när man fått sova lite.
  • Frökenolson

nån mer som börjar bli öm i revbenen, inte så att bebisen sparkar på dem men det känns som att bröstkorgen vidgas så mycket att det ömmar.. sambon försökte massera men det hjälpte ju så klart inte, ben är ben...
    Annars sparkar liten mycket just nu, eller spänner och sträcker sej mycket så det känns ordentligt ibland.. 

• syntetica
    Frökenolson skrev 2011-11-06 22:18:08 följande:
    nån mer som börjar bli öm i revbenen, inte så att bebisen sparkar på dem men det känns som att bröstkorgen vidgas så mycket att det ömmar.. sambon försökte massera men det hjälpte ju så klart inte, ben är ben...
    Annars sparkar liten mycket just nu, eller spänner och sträcker sej mycket så det känns ordentligt ibland.. 
    Jag är jätte jätte öm, fast mest i revbenen precis under bysten.
    Det känns som att snart ska revbenen flyga iväg eller något.

• minjalin
    Frökenolson skrev 2011-11-06 22:18:08 följande:
    Jag är också öm men mer som att det är ömt i de små musklerna mellan revbenen typ.
  • roxylady

Partouze: oj missade ditt inlägg! Ja men då är det nog bara bebis som blivit lite stark på senaste tiden;) men det är lite jobbigt när man är så öm:(

• Frökenolson
    minjalin skrev 2011-11-07 07:59:37 följande:
    Jag är också öm men mer som att det är ömt i de små musklerna mellan revbenen typ.

ja, så skulle det ju kunna vara eftersom jag inbillade mej att det skulle hjälpa med massage.. Är dock ganska kittlig på revbenen, kanske därför det inte fungerade =)