• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Kissekatten
    minjalin skrev 2011-11-06 20:24:50 följande:
    Okej. Ja som sagt drunknade sonen i 62 men det spelade ju ingen roll eftersom dom inte rör sig eller hur man ska säga. Men han var 51 lång när han föddes och växte så det knakade så hade vi köpt 50 hade vi fått köpa 4 overaller om vi skulle ha rätt storlek hela tiden :p Men får man barn på typ 45 cm så är det kanske värt det men verkar inte finnas nåt stort utbud i 50 direkt utan de flesta verkar börja på 56.
    Vi har en overall i 56 redan. Kommer köpa i 50 också, men vi får nog nöja oss med en "tråkig". 
    Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-11-06 20:26:31 följande:
    På tal om overall så har jag funderat lite.. vi har en i 56 redan som är lite lite tunnare.. så den kan nog funka senare.. men i början ska vi nog ha en sådan där overallpåse tror vi..
    Vad innebär tunnare? Tycker inte dom är jättetjocka utan det är ju typ fodrade velour- eller fleeceoveraller men sen ligger dom ju nerbäddade i vagnen också i åkpåse eller med fårskinn och sånt. Men man får ju ta det som känns bäst :) Overallpåse har jag aldrig provat. Vi hade en overall som såg ut som en nallebjörn och så fårskinn i botten och sen ett täcke över och så liggdel då och han höll sig så varm och go även när det var som kallast :)
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-11-06 20:32:22 följande:
    Vad innebär tunnare? Tycker inte dom är jättetjocka utan det är ju typ fodrade velour- eller fleeceoveraller men sen ligger dom ju nerbäddade i vagnen också i åkpåse eller med fårskinn och sånt. Men man får ju ta det som känns bäst :) Overallpåse har jag aldrig provat. Vi hade en overall som såg ut som en nallebjörn och så fårskinn i botten och sen ett täcke över och så liggdel då och han höll sig så varm och go även när det var som kallast :)
    Den känns inte lika tät osv som de andra overallerna jag har känt på i fleece som liknar tex POP:s overaller. Hittat en billig kopia av den på Åhlens som inte var så dyr. Ja vi fick tipset om den där påsen just för att det är lättare att klä på dem när de är riktigt små :) Ja men precis! Vi har en jättemysig åkpåse som jag tror kommer att bli kanon! Aw vad sött :) Det är vad den där från H&M är som vi har i strl 56. Tyckte det kändes som att det inte var så tät.. lite kall att ha när det är över 30minus som det kan vara här i Februari. 

Såg du det där med att jag har fått så ont i höger sida? Hade inte du nått liknande förut? Har haft ont senaste två timmarna nu.. :( 
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-11-06 20:37:20 följande:
    Den känns inte lika tät osv som de andra overallerna jag har känt på i fleece som liknar tex POP:s overaller. Hittat en billig kopia av den på Åhlens som inte var så dyr. Ja vi fick tipset om den där påsen just för att det är lättare att klä på dem när de är riktigt små :) Ja men precis! Vi har en jättemysig åkpåse som jag tror kommer att bli kanon! Aw vad sött :) Det är vad den där från H&M är som vi har i strl 56. Tyckte det kändes som att det inte var så tät.. lite kall att ha när det är över 30minus som det kan vara här i Februari. 

Såg du det där med att jag har fått så ont i höger sida? Hade inte du nått liknande förut? Har haft ont senaste två timmarna nu.. :( 
    Okej, vi hade en sån nalle från lindex som var fodrad. Men vi har inte 30 minus även om vi haft ovanligt kalla vintrar senaste 2 vintrarna utan det har vart upp till 15 minus.

Ja jag såg det, men jag har inte så. Jag har mer att jag är öm om jag trycker på vissa ställen där bebisen ligger, men om h*n flyttar sig så kan jag trycka där igen utan att det gör ont. Och så gör det ont ibland när den trycker sig ut. Men min bm har sagt att vissa är jätteömma på magen och vissa kan till och med vara så ömma att det knappt går att ta på magen.
  • fabler

vi har en pop fleece wind stoper i stl 50 och sen en tjock fleece från lindex i stl 62. Kommer inte köpa nån tjock overall då den kommer ligga i åkpåse i vagnen och bilen kommer vi ha kupevärmare i så bilen är varm när vi sätter oss i den.

elias är världens sötaste!!!
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-11-06 20:42:05 följande:
    Okej, vi hade en sån nalle från lindex som var fodrad. Men vi har inte 30 minus även om vi haft ovanligt kalla vintrar senaste 2 vintrarna utan det har vart upp till 15 minus.

Ja jag såg det, men jag har inte så. Jag har mer att jag är öm om jag trycker på vissa ställen där bebisen ligger, men om h*n flyttar sig så kan jag trycka där igen utan att det gör ont. Och så gör det ont ibland när den trycker sig ut. Men min bm har sagt att vissa är jätteömma på magen och vissa kan till och med vara så ömma att det knappt går att ta på magen.
    Okej :) Då blir det till att ha den nu då? Skönt att det inte blir kallare än så då! Jag hoppas på en mild vinter i med att det är så pass milt som det är nu så kanske chansen finns!

Okej.. då hade du inte riktigt samma då.. Oj det måste vara jobbigt att vara så öm.. hoppas på att detta går över snart.. suck
  • partouze

Paet - min bebis är också å håller på med mitt högra revben. Måttligt öm där nu . Haft så två veckor återkommande .

• twistedtofit

Om drygt tre veckor ska vi på ultraljud igen eftersom moderkakan satt för lågt. Det kommer vara 3D och barnmorskan sa att vill vi inte veta kön då, får vi blunda.

Jag är så sjukt splittrad! Ska man ta reda på kön eller ej? Min syster som tog reda på det med första, men inte med andra tycker att vi ska ta reda på vad det är! Jag vill så gärna veta, men ändå inte. För min sambo är saken klar - han vill veta! Det ville han redan vecka 19

Förresten? Har ni enats om namn?

• syntetica
    twistedtofit skrev 2011-11-06 21:03:18 följande:
    Om drygt tre veckor ska vi på ultraljud igen eftersom moderkakan satt för lågt. Det kommer vara 3D och barnmorskan sa att vill vi inte veta kön då, får vi blunda.

Jag är så sjukt splittrad! Ska man ta reda på kön eller ej? Min syster som tog reda på det med första, men inte med andra tycker att vi ska ta reda på vad det är! Jag vill så gärna veta, men ändå inte. För min sambo är saken klar - han vill veta! Det ville han redan vecka 19

Förresten? Har ni enats om namn?
    Oj jag tror ni kommer bestämma er när ni väl är där, vi var kluvna när vi gick på UL men när vi väl var där så ville vi faktiskt veta. 

Ja vi har enats om namn så nu väntar vi bara :)