• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Kissekatten

Jag hade hormonrand förra graviditeten också då jag bar en tjej. Nu har jag ingen rand, och väntar en pojke. Men jag tror fortfarande inte på sånt

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • Kissekatten

Jag är på jakt efter en overall i storlek 50... Alla är ju i vitt, svart, brunt, beige eller grått. Jag vill ha en blå, grön eller annan "rolig" färg! Vet ni om det finns att hitta någonstans? 

• fabler

hade ingen rand sist och ingen rand än så länge denna grav heller.

Idag har min rygg fått ta stryk, har krattat och samlat ihop löv i trädgården (har en ek så måste åka iväg med skiten till tippen då de inte förmultnar i våran kompost). Sen har vi tagit långpromenad på kyrkogården då vi letat efter sambons bäste kompis gravplats plus min farmor och farfars... dem låg i varsin ände av kyrkogården så klart och den kyrkogården är väldigt stor. Har även plockat och städat här hemma, så efter att jag hade läst bok för sonen nu så höll jag på att inte ta mig ur sängen.

elias är världens sötaste!!!
  • minjalin
    Kissekatten skrev 2011-11-06 20:01:39 följande:
    Jag är på jakt efter en overall i storlek 50... Alla är ju i vitt, svart, brunt, beige eller grått. Jag vill ha en blå, grön eller annan "rolig" färg! Vet ni om det finns att hitta någonstans? 
    http://www.lindex.com/se/barn/baby-50-86-cl/ytterplagg/6566378/Overall/?styleId=15278697

Finns dock inte i stl 50 utan 56 är minsta men 50 är ju ingen idé för det växer den ju ut på nolltime. Finns det ens några overaller i stl 50? Vi hade 62 till sonen som föddes i november och visst drunknade han i den i början men det gjorde ju inget, men lik förbaskat fick vi ändå köpa en 68 i slutet av vintern för han växte ur den :p Den här gången kommer ju bebis i januari så då lär vi klara oss på 62 hoppas jag så jag köpte overallen jag länkade till i 62 och så har vi sonens i reserv och sen ska jag nog slänga ut hans overall i 68 på tradera.
  • minjalin

Såg att det fanns en vit overall på lindex i stl 50, men som sagt så tycker jag det är bortkastade pengar för bebis kommer inte kunna ha den mer än några veckor om du inte får en väldigt liten bebis.

• Kissekatten

Jag får små barn, så 56 funkar inte. Hade köpt det till dottern, men hon fullkomligt försvann i den. Här behöver vi en i 50. Vet att det blir en kille i ungefär samma storlek nu.

• roxylady

Hjälp!! Sedan 2 timmar sen tillbaka så gör det ont där bebisen legat och fingrat på mig i några dagar nu.. det är på höger sida under revbenen.. är så öm där så det känns som det är i en muskel eller nått jag har ont.. har inte överasträngt mig eller något.. någon som känt samma??

• minjalin
    Kissekatten skrev 2011-11-06 20:11:39 följande:
    Jag får små barn, så 56 funkar inte. Hade köpt det till dottern, men hon fullkomligt försvann i den. Här behöver vi en i 50. Vet att det blir en kille i ungefär samma storlek nu.
    Okej. Ja som sagt drunknade sonen i 62 men det spelade ju ingen roll eftersom dom inte rör sig eller hur man ska säga. Men han var 51 lång när han föddes och växte så det knakade så hade vi köpt 50 hade vi fått köpa 4 overaller om vi skulle ha rätt storlek hela tiden :p Men får man barn på typ 45 cm så är det kanske värt det men verkar inte finnas nåt stort utbud i 50 direkt utan de flesta verkar börja på 56.
  • roxylady

På tal om overall så har jag funderat lite.. vi har en i 56 redan som är lite lite tunnare.. så den kan nog funka senare.. men i början ska vi nog ha en sådan där overallpåse tror vi..