• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Serendipitet
    elinson skrev 2011-11-07 09:38:25 följande:
    nja.. här är det någon som siktar på min blåsa, så jag är konstant kissnödig och det molvärker.

Haha, samma här.. Får springa på toa jätteofta och känner mig ändå konstant kissig. Kanske ligger din bebis med långt ned?
  • nya mamman
    GoodEnough mom skrev 2011-11-07 10:11:31 följande:
    Jag har varje kväll, vid varje promenad och om jag är jätte kissig så får jag sammandragningar som känns obehagliga, mensvärk har jag lite hela tiden men den förvärras inte under sammandragningarna så det har jag sluppit undan än så länge :) Hade inga sammandragningar förra graviditeten men någon gång ska vara den första.
    när jag är kissnödig har jag oxå märkt att magen hårdnar lättare. Men igår hade jag varken rört på mig eller nånting sånt. Nåja, vi ska hoppas att det inte blir alltför långvarigt eller en vana ;)
  • Serendipitet
    nya mamman skrev 2011-11-07 10:13:33 följande:
    när jag är kissnödig har jag oxå märkt att magen hårdnar lättare. Men igår hade jag varken rört på mig eller nånting sånt. Nåja, vi ska hoppas att det inte blir alltför långvarigt eller en vana ;)

På kvällen får jag alltid även om jag varit stilla men då oftast när jag reser mig upp från soffan för att hämta en frukt, gå på toa eller dylikt. Kanske kan det vara en tillfällighet eller att din kropp förespråkar vila? (man bär ju ändå på extra vikt). Min mamma sa att hon hade sammandragningar de sista 2-3 månaderna men att dessa kom i perioder, så kanske slipper du dem hela vägen fram till förlossningen iallafall :D
  • nya mamman
    GoodEnough mom skrev 2011-11-07 10:19:53 följande:
    På kvällen får jag alltid även om jag varit stilla men då oftast när jag reser mig upp från soffan för att hämta en frukt, gå på toa eller dylikt. Kanske kan det vara en tillfällighet eller att din kropp förespråkar vila? (man bär ju ändå på extra vikt). Min mamma sa att hon hade sammandragningar de sista 2-3 månaderna men att dessa kom i perioder, så kanske slipper du dem hela vägen fram till förlossningen iallafall :D
    Fast jag tycker jag är ganska bra på att vila ;) Gör inte så många knop... sambon vill inte heller att jag ska göra så mycket. 
    Vi kan hoppas på att det kommer i perioder bara =) Eller att det va en engångsföreteelse! 
  • roxylady

Undrar bara hur man ska palla ta sig ur sängen i slutet ens? Haha! Tycker redan att det är jobbigt på nätterna när man ska upp på toaletten.

• elinson
    GoodEnough mom skrev 2011-11-07 10:13:30 följande:
    Haha, samma här.. Får springa på toa jätteofta och känner mig ändå konstant kissig. Kanske ligger din bebis med långt ned?
    Han har fortsatt gott om plats och har väl varit lite all over, men sista veckan har han legat långt ner ja ;)
  • elinson
    roxylady skrev 2011-11-07 11:02:15 följande:
    Undrar bara hur man ska palla ta sig ur sängen i slutet ens? Haha! Tycker redan att det är jobbigt på nätterna när man ska upp på toaletten.
    haha ja! Sambon påpekade i helgen att jag börjat rulla ur sängen istället för att sätta mig upp som tidigare.
  • curiosa
    minjalin skrev 2011-11-07 09:31:08 följande:
    Räknas man inte som "förstföderska" när man det gått 6 år mellan förlossningarna? Eller är det 8 år? Var 8 år mellan mig och min syster och då räknades min mamma som förstföderska igen fastän hon fött 2 barn innan bara för att jag kom som en sån sladdis. Hur det är med kejsarsnitt vet jag dock inte :p
    Här är man alltid omföderska fast att det som för mig gått 9 år mellan de senaste.
    Enligt min bm så har man fött barn en gång så vet kroppen vad den ska göra fast att det var längesen.
  • minjalin
    GoodEnough mom skrev 2011-11-07 10:05:29 följande:
    Jag vet inte, de säger så olika om år mellan barnen och jag har hört både 5 år som 10 år- min BM säger att tiden mellan barnen är oväsentlig men den BM jag träffade första gången sa att jag räknas som omföderska då det var så många år sedan sist. Dock har jag ju aldrig fött vaginalt tidigare så därför vet jag nu inte alls vad jag räknas som och min BM vet inte heller riktigt säger hon. Hahaha.. Kanske varken eller? :) Vad nu det kan betyda! 
    Ja du, inte lätt det där :p Jag ska tydligen åka in så fort jag får värkar i alla fall eftersom det gick 5 på 5 timmar från första värk förra gången och det var bara sista 2-2,5 timmarna som jag upplevde som smärtsamma :p När jag kom in var jag öppen 6 cm och det var då som värkarna mer började kännas men var absolut inte fruktansvärt smärtsamma, men från 8-10 cm var riktigt hemska för då öppnade jag mig 2 cm på 20 minuter.
  • Serendipitet
    minjalin skrev 2011-11-07 11:18:12 följande:
    Ja du, inte lätt det där :p Jag ska tydligen åka in så fort jag får värkar i alla fall eftersom det gick 5 på 5 timmar från första värk förra gången och det var bara sista 2-2,5 timmarna som jag upplevde som smärtsamma :p När jag kom in var jag öppen 6 cm och det var då som värkarna mer började kännas men var absolut inte fruktansvärt smärtsamma, men från 8-10 cm var riktigt hemska för då öppnade jag mig 2 cm på 20 minuter.

Oj, ja då förstår jag varför de vill att du kommer in direkt :) Du är en snabbis! Har du långt in till förlossningen? Kom din son? på BF innan eller efter?