• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    bumbi 84 skrev 2011-11-07 11:50:01 följande:
    jag ska med åka direkt men dom är inte säkra på att vi hinner ändå gick från 8cm till ute på mindre än 2min. hann inte ens krysta en hel gång hann bara börja så var hon ute.
    Usch, ingen hit! :p
  • Serendipitet
    minjalin skrev 2011-11-07 12:06:31 följande:
    Precis. Jag hade smvärkar hela dan innan och molande mensvärk. Jag kände inte när en värk började eller slutade utan kände bara toppen som en liten ilning i ryggen så inget smärtsamt alls eller så. Mina förvärkar kändes likadant. Sen väcktes jag 02:30 av starkare värkar, som inte var smärtsamma än eller så utan bara starkare. Och 04:30 kom vi in och då var jag 6 cm öppen och 06:40 var det dags att krysta och 07:37 föddes han :) Jag var klarvaken när jag vaknade och förstod att det var dags, men det är säkert olika :p 5 % av alla barn föds på BF och min mamma har fått nummer 1 och nummer 3 på BF och nummer 2 på BF+2 så vi får se när min kommer :p Okej, då har du 3 dagar före mig då :) Tänk om vi får på samma dag :p

Oki, men då kanske du får lite känningar under dagen så att sonen kan åka och mysa med mormor och morfar redan då :) Vad skönt ändå att början inte var så smärtsam för dig, trots att de sista snabba centimetrarna säkert var hemska så var du kanske mer utvilad. Har hört att öppnas man snabbt så gör det ont men det är säkert individuellt det med ;) Jag hoppas jag med förstår när det är dags, men alla säger ju att det vet man bara så jag hoppas på det :D Coolt att din mamma har två födda på BF och du en :D:D Vem vet, de små liven får kanske samma födelsedag det är ju inte långt i mellan och kan bli sant som du säger :)  
  • bumbi 84
    minjalin skrev 2011-11-07 12:11:39 följande:
    Usch, ingen hit! :p
    hinner man bara in så får det gärna gå fort
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • roxylady

Idag har jag beställt ett skötbord :) Kommer i mitten på december! Var billigt för att vara babyproffsen faktiskt. Så längtar tills det kommer!

• minjalin
    GoodEnough mom skrev 2011-11-07 12:26:15 följande:
    Oki, men då kanske du får lite känningar under dagen så att sonen kan åka och mysa med mormor och morfar redan då :) Vad skönt ändå att början inte var så smärtsam för dig, trots att de sista snabba centimetrarna säkert var hemska så var du kanske mer utvilad. Har hört att öppnas man snabbt så gör det ont men det är säkert individuellt det med ;) Jag hoppas jag med förstår när det är dags, men alla säger ju att det vet man bara så jag hoppas på det :D Coolt att din mamma har två födda på BF och du en :D:D Vem vet, de små liven får kanske samma födelsedag det är ju inte långt i mellan och kan bli sant som du säger :)  
    Jo dom säger ju att man har mer ont när man öppnar sig väldigt fort. Från 8-10 cm och i krystvärkarna hade jag ont hela tiden och värkarna var jättetäta, men hellre så än att ligga i många många timmar och bli trött. Jag hade ju fått sova några timmar innan det satte igång och det underlättar nog verkligen. Man orkar hantera smärta på ett helt annat sätt när man är utvilad. Då tyckte jag smärtan efter förlossningen var mycket mycket värre i stygnen och så. Och amningen gjorde jätteont första dagarna och jag fick såriga bröstvårtor och då tog snart sömnbristen ut sin rätt och andra natten låg jag bara och grät när han sög xD sjukt att det kan vara så :p När hon frågade om jag ville ha EDA sa jag bara "nä, jag kan fortfarande tänka mig att göra om det så det behövs inte" men amningen efter för lite sömn, då ligger man och gråter. Hehe :p
  • Velociped

Jag börjar verkligen bli LUDEN! ! 

Magen ser ut som om den tillhör nåt fluffligt djur... vitt, fint dunhår över hela kulan...  Det här med att vara gravid är verkligen en underlig process.. O.o

• nya mamman
    minjalin skrev 2011-11-07 11:18:12 följande:
    Ja du, inte lätt det där :p Jag ska tydligen åka in så fort jag får värkar i alla fall eftersom det gick 5 på 5 timmar från första värk förra gången och det var bara sista 2-2,5 timmarna som jag upplevde som smärtsamma :p När jag kom in var jag öppen 6 cm och det var då som värkarna mer började kännas men var absolut inte fruktansvärt smärtsamma, men från 8-10 cm var riktigt hemska för då öppnade jag mig 2 cm på 20 minuter.
    Jag är oxå en snabbis... eller har varit. Första gick på 4h 25 min. Öppna mig 6-7 cm på ca 1h 15 min Förvånad Andra gick på 2h 54 min. Första krystade jag på 15 min och andra 1 men det var lite i snabbaste laget, hängde inte alls med.
    Detta blir tredje men det är med annan pappa och så är det 5,5 år sen sist så det kan ju faktist dra ut på tiden denna gång. Inte alltför mycket bara =)
  • Tärning6

Hej alla glada!
    För mig vart det först en igång sättning sedan tog de drygt 1,7h som slutade med akut snitt va inte jätte akut men de va så de blev..

• Syoss
    nya mamman skrev 2011-11-07 10:01:41 följande:
    Är det någon som har mycket förvärkar redan?
    Igår kväll när vi slappa på soffan så hårdnande magen flera ggr under en längre tid och hade samtidigt mensvärk som strålade ner i ljumske och lår. Gjorde inte ont men kändes lite jobbigt...
    Har under mina 2 tidigare grav inte lidit av några förvärkar alls. När det kommit så har det börjat pang poff och det har varit på riktigt!
    Vill inte hålla på så här i typ 7-8 veckor till. Idag har magen hårdnat några ggr men ingen mensvärk än så länge. 

Jag är förstföderska och har haft förvärkar sedan v.21, är i v.30 nu. Det började som vanliga sammandragningar, vilket är helt naturligt att ha. Men sen började dom göra ont efter ett par veckor så vi har varit in till både akuten och förlossningen på kontroller sen dess. Men tappen är inte påverkad hittills så för mig är det ingen fara :)
    Jag har mer eller mindre blivit van nu vid att magen hårdnar och det gör ont flera gånger om dagen, speciellt dagar då jag jobbat, gått mycket eller gjort något annat ansträngande. Lite läskigt är det att det ska krångla så här tidigt men jag har accepterat att det kommer vara så här tiden ut :)
  • Frökenolson

Har varit hos Bm idag och nu har det smällt till och börjat växa ordentligt, sf-måttet var nu på 30 (24 sist gång) Jag har ju själv märkt att liten når mycket högre upp nu för tiden och det känns mysigt. Har gått upp 18kg,(shiiit, va mycket eller?)
    Men men, så är det i allafall, december lär väl inte vara bättre, det är ju då jag brukar äta godis och kakor samt mysa som mest... =)