• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy

Idag är en dålig dag, kände av lite förkylningssymtom igår, men nu har de ju brutit ut ordentligt :( jätte jobbigt med alla leder och muskler sjuka, o inte nog med det så tycker lill*n om o ligga o trycka o sparka på kissblåsan så man får springa på toa stup i kvarten, men man ska väl inte klaga allt för mycke :D de blir bättre :)

• solala

Någon mer än jag som fått sköra slemhinnor ... I ÖGONEN?!? Svider och har sig från och till, framför allt när jag går ut. Först trodde jag att jag gick runt med feber.

• Tärning6
    ccecy skrev 2011-11-07 17:19:18 följande:
    Idag är en dålig dag, kände av lite förkylningssymtom igår, men nu har de ju brutit ut ordentligt :( jätte jobbigt med alla leder och muskler sjuka, o inte nog med det så tycker lill*n om o ligga o trycka o sparka på kissblåsan så man får springa på toa stup i kvarten, men man ska väl inte klaga allt för mycke :D de blir bättre :)
    Ja jag känner av i dag har börjat få hosta å så och jag hostar ganska hårt plus att jag blir jätte öm i kroppen så jag lider med dig men de ska nog gå bra jag vägrar detta då jag ska äta Tårta och bullar i morrn å fira min födelsedag så de måste bli bättre vi får se vad gubben hittat på har ju redan fått min present av han :D har fått en ny digetalkamera så jag e nöjd men lite sång å pussar och kramar vill jag nog ha i morrn frukost på sängen
  • Snusmumriken80

Igår blev man 1 år äldre igen, usch va åren går

Har varit till hjärtmottagningen idag, har fått elektroder nu som registrerar mina hjärtslag, så får vi se vad det visar sen.

Har haft rejäla sammandragningar ikväll, gör nästan ont, förvärkar kallas det säkert=) Har haft lite förut, men inte alls i samma stil som dessa.

Enligt FL har jag 49 dagar kvar

Har varit förkyld i flera veckor, börjar bli less på min täppta näsa..... 

På onsdag är det dags för mvc igen:)

Ha en bra kväll!            

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Snusmumriken80

Såg att ni skrivit om förlossningarna med. Har haft va 5h med alla 3, krystvärkarna har varit med 1:an: 28 min, 2:an: 4min och 3:an:1min, 1 krystvärk Undrar hur fort det går denna gång, fortare kan det ju knappast gå:)

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • fabler

var hos bm idag och sf mått 31, hade de varit 31.5 (vilket inte går att skriva in) så hade min kurva stigit exakt utan avvikelse men nu blev den en liten liten liten dipp. Huvudet neråt... men bebisen kan ju fortfarande vända på sig så de säger ju inte jätte mycket. Och jag och bm va överens om att de va lite tidigt ifall bebisen ville komma ut nu får se hur de blir. Men de känns då inte som de skulle va nått på g nu. Har lite sammandragningar men inge annat.

elias är världens sötaste!!!
  • Dontbeshy

Hallå allihopa..

Har inte varit in på ett par månader nu så jag har en del att läsa igenom..
    Men här är allt på helspänn..

Går in i 27 fulla i morgon och har redan besökt förlossningen typ 4 gånger på grund av risk för förtidig förlossning. Nu senast idag..

Och eftersom det är tredje barnet så kan man verkligen procedurerna nu... Fick idag veta att förutom äggvita i urinet (odlingen får jag svar på i morgon) och dom här jävla förvärkarna och kramperna så ligger nu bebisen i startposition och tappen ligger på straxt under tre cm vilket är en ganska drastisk ändring sen jag var in sist..

Men jag får väl försöka att ta det lugnare ändå, spenderar dagarna på soffan eller i sängen med datorn och tven och gör bara besök till kylen och toan, då jag inte har barnen så klart då blir det vid köksbordet för att pyssla och aktivera dom.... så vet inte riktigt hur jag ska kunna dra ner på det mer..

Men i hemmet är allt redan kirrat.. Vagnen står i hallen med allt klart för avfärd..
    spjälsängen står bredvid min säng, skötbordet i badrummet och kläderna ligger i byrån så ja allt är klart.. Även bb väskan är väl så gott som packad.. ska bara få ner ett par mjukisbyxor, och datorn sen så jag har något att sysselsätta med medan man väntar tror dock inte att det kommer ta allt för lång tid!

Ne dags att börja läsa lite.. =)

♥ Hilma 2007-01-06 ♥ Calle 2008-04-03 ♥ Kärleken 2012-01-31 ♥
  • shadowstorm

Hur går era tankar kring amning? Själv så amma jag sonen 2½ vecka sen stod jag inte ut längre....det var en plåga från dag 1. Och jag insåg att varken han eller jag mådde bra av att lida igenom det. Nu står man inför detta igen. Ska jag göra ett försök eller inte ens stressa upp mig och bara ge ersättning och be om tabletterna redan på sjukhuset?

SUCK vet inte alls jag, vill ju inte det ska bli som sist då jag kände bara smärta och problem.

• twistedtofit

Shadowstorm Med sonen fick ush snäckor av bb som man har på mellan amningarna. De var super, alla sår o blåsor läkte!! Sen använde jag amningsnapp i början! Jag kommer försöka amma denna gång med, Me samma taktik!