• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Oj vad vissa av er hunnit mycket. Här är det ett rum kvar att renovera nu innan jag kan börja förbereda ordentligt för bebis. Lite smått nervös blir man av allt ni hunnit.
    Men kanske borde börja tvätta lite kläder nu fram över.

• LillaEko

Vi har tänkt att strunta i kudde i vagnen. Har kompisar som sagt att det är onödigt. Hur gör ni?!?

• Alltochinget

Här har vi vagn (leverans slutet av december), skötbord och hygienartiklar kvar. Tvätta kläder och lakan har vi inte börjat med än. Det får nog bli runt jul/nyår/början på januari nångång.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Alltochinget

Vi ska inte heller ha kudde i vagnen då vi ickså hört att det är onödigt. Vi ska inte ha täcke heller för den delen. Vi kör på filtar av olika slag beroende på väder. Och så har vi köpt till en varm vinteråkpåse till vagnen. En sak jag funderar på är täcke och kudde till spjälsängen. Vad ska man ha för kudde? Ska man ha kudde alls? Ska man ha täcke eller filt?

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Snusmumriken80
    Alltochinget skrev 2011-11-08 08:13:10 följande:
    Vi ska inte heller ha kudde i vagnen då vi ickså hört att det är onödigt. Vi ska inte ha täcke heller för den delen. Vi kör på filtar av olika slag beroende på väder. Och så har vi köpt till en varm vinteråkpåse till vagnen. En sak jag funderar på är täcke och kudde till spjälsängen. Vad ska man ha för kudde? Ska man ha kudde alls? Ska man ha täcke eller filt?

Här har de sagt att man INTE ska ha kudde till de minsta, så vi ha alltid kört utan då de varit riktigt små och det har gått bra.

Vi har också allt införskaffat, skönt att ha allt fixat.
    shadowstorm skrev 2011-11-07 23:56:48 följande:
    Hur går era tankar kring amning? Själv så amma jag sonen 2½ vecka sen stod jag inte ut längre....det var en plåga från dag 1. Och jag insåg att varken han eller jag mådde bra av att lida igenom det. Nu står man inför detta igen. Ska jag göra ett försök eller inte ens stressa upp mig och bara ge ersättning och be om tabletterna redan på sjukhuset?

SUCK vet inte alls jag, vill ju inte det ska bli som sist då jag kände bara smärta och problem.

Är också tudelad. Dottern amma jag 6 mån, första sonen amma jag 4 dagar, sen fick jag i nerverma då det gjorde ont och inget funka så jag börja med ersättning. Andra sonen fick jag piller på bb, kände att det inte fanns en möjlighet att jag skulle ha ro o sitta o amma med en 1-åring, en 2,5-åring och en bebis hemma. Nu skulle jag vilja testa, måste dock minska med snuset först Kämpar som tusan! Har snusat under alla graviditeter, dock fick dottern kolik o skrek stup i kvarten då jag amma henne, vilket är förståeligt. Det vill jag inte va med om, så försöker nu så att jag kan testa amma igen.
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Syoss
    shadowstorm skrev 2011-11-07 23:56:48 följande:
    Hur går era tankar kring amning? Själv så amma jag sonen 2½ vecka sen stod jag inte ut längre....det var en plåga från dag 1. Och jag insåg att varken han eller jag mådde bra av att lida igenom det. Nu står man inför detta igen. Ska jag göra ett försök eller inte ens stressa upp mig och bara ge ersättning och be om tabletterna redan på sjukhuset?

SUCK vet inte alls jag, vill ju inte det ska bli som sist då jag kände bara smärta och problem.

Jag är förstföderska, så jag har ingen aning om hur det är att amma men jag vill absolut försöka :) Det verkar så mysigt att amma. Dock så är jag medveten om att det kanske inte alls kommer funka anledningar. Barnet kan få feltag, sår kan uppstå, mjölkstockning osv osv. Men jag hoppas verkligen att det kommer funka för mig :)
  • nya mamman

Jag har ammat 7 resp. 8 veckor ungefär med mina. Dom har aldrig varit nöjda. Men har slarvat med kosten så mjölkproduktionen har knappast varit den bästa.
    Denna gång så har jag en sambo som är hård med mig. Jag ska äta bra och ekologiskt. Kanske därför man redan läcker mjölk ;) Så jag hoppas det går bättre nu. Jag ska iaf försöka! 

• Some

Jag vill gärna amma igen om det går. med Lillan hade jag fruktansvärda sår och infektioner, först efter tre månader var amningen helt smärtfri. Men den här gången är jag bättre förberedd och jag vet att jag tyckte att amningen var en fin stund, när det väl slutade göra ont.

Vi kommer inte att ha kudde, varken i vagnen eller sängen. Vi köpte till Lillan men det var helt onödigt. Hon använder fortfarande varken kudde eller täcke.

happy until proven otherwise
  • Syoss

Angående kudde så kommer vi testa med kudde i både vagn och säng. Vi har hört för och nackdelar om både det ena och det andra så vi kommer prova och sen skapa oss en egen uppfattning.

• Tärning6

Fick nyss ett samtal av diabetes läkaren och hon har nu sett hur mitt socker varit en vecka ca. då jag mailade henne igår och i morrn måste jag dit för hon tycker att jag ligger lite för högt så hon ska instruera insulin, detta känns som ett bakslag :/ grattis till mig vikken födelsedags present man fick