• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • SFHelen

här är en som kommer försöka att amma så länge det går.
    Med sonen ammade jag 4,5-5 månader och med dottern 13 månader, så jag hoppas på att kunna amma nånstans däremellan ;)

Vi kommer att ha kudde i både vagn och säng. Har haft det med båda barnen, men då med dem plataste kuddarna man kan hitta på marknaden ;)

• LillaJag89

Kommer absolut amma, funkade perfekt med dottern och hoppas på samma nu. Dottern ammades i ca 2 år. Så tror de kommer funka nu med, ger inte upp i första taget iallafall. Ang kudde kommer vi ha de i både vagn och säng. Mycket för att undvika platthuvud..

• zatori
    LillaEko skrev 2011-11-08 07:23:01 följande:
    Vi har tänkt att strunta i kudde i vagnen. Har kompisar som sagt att det är onödigt. Hur gör ni?!?
    Om man nu känner att man vill ha en kudde i vagnen kan man väl ta den som man har i spjälisen i vanliga fall? Känns onödigt med två kuddar.
  • SFHelen

ang de där med platthuvud kan jag rekomendera en sak:

Köp hjälmmössor (finns på kaphal) och ha en på när dem ligger och sover. 
    Får säga att det fungerat super på mina barn och andra i min närghet som använt dem så.     

• roxylady
    SFHelen skrev 2011-11-08 10:37:53 följande:

ang de där med platthuvud kan jag rekomendera en sak:

Köp hjälmmössor (finns på kaphal) och ha en på när dem ligger och sover. 
    Får säga att det fungerat super på mina barn och andra i min närghet som använt dem så.     

Jag har kollat på dem. Men jag hittar bara tunna hjälmmössor. Inte att de är "vadderade" med något extra mjukt. Eller räcker det med vanlgit tunt tyg för att de inte ska få platthuvud?

Vi kommer nog inte ha kudde i vagnen. Våran åkpåse är egentligen inte riktigt anpassad för liggdelen(utan det är till sittdelen) så man måste ändå vika under övre delen för att den ska passa. Och då blir det mjukt och skönt under huvudet ändå :) Jättegosigt blev det.
  • Snusmumriken80

Vi har 3 barn och har aldrig haft kudde till dem, förrän de blivit närmare året. ingen har fått platthuvud heller. Men alla gör som dom vill.

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • nya mamman

Jag har tvättat första maskinen bebiskläder idag =) Blir väl ca 2 maskiner till ännu!
    Hur ha ni gjort, tvättar ni ytterkläder oxå? Overaller och så där? Jag har inte gjort det, ligger ju inte direkt mot huden. Men mössor tvättar jag...
    Sen tvättar jag inte innertäcket heller, bara påslakan o.d. 

• Majskorn
    nya mamman skrev 2011-11-08 11:43:03 följande:
    Jag har tvättat första maskinen bebiskläder idag =) Blir väl ca 2 maskiner till ännu!
    Hur ha ni gjort, tvättar ni ytterkläder oxå? Overaller och så där? Jag har inte gjort det, ligger ju inte direkt mot huden. Men mössor tvättar jag...
    Sen tvättar jag inte innertäcket heller, bara påslakan o.d. 

Jag tvättade precis allt! utom fårskinnet till vagnen...har dock lite lakan å sånt kvar att tvätta :)
  • roxylady

Är det bra att tvätta täcke å kudde som bebis ska ha sedan när det är alldeles nytt? De ska ju inte vara något i dem när det är till dem små. Men kanske ta det säkra före det osäkra?

• Majskorn
    roxylady skrev 2011-11-08 12:03:01 följande:
    Är det bra att tvätta täcke å kudde som bebis ska ha sedan när det är alldeles nytt? De ska ju inte vara något i dem när det är till dem små. Men kanske ta det säkra före det osäkra?

Jag tvättar sånt innan det ska användas annars ligger det bara och dammar och behöver tvättas en gång till...