• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Some

All textil är impregnerad med diverse kemikalier så jag tvättar allt utom ytterkläder. Täcken och kuddar är också impregnerade med kemikalier och ett tunt påslakan räcker inte som skydd mot dom så jag tvättar det också.

happy until proven otherwise
  • roxylady
    Majskorn skrev 2011-11-08 12:04:30 följande:
    Jag tvättar sånt innan det ska användas annars ligger det bara och dammar och behöver tvättas en gång till...
    Some skrev 2011-11-08 12:08:59 följande:
    All textil är impregnerad med diverse kemikalier så jag tvättar allt utom ytterkläder. Täcken och kuddar är också impregnerade med kemikalier och ett tunt påslakan räcker inte som skydd mot dom så jag tvättar det också.
    Ja men precis.. känner så också.. lika bra att tvätta igenom det så allt försvinner.

När börjar ni tvätta era kläder, sängkläder osv innan bebisen kommer utan sköljmedel? Är ju bra i med att de är känsligare plus att det ska ju lukta mamma och pappa om alla kläder osv.
  • Alltochinget

Paet, jag har också funderat på det. Fast vi kommer byta tvättmedel/Sköljmedel (från via/comfort) till neutrals tvättmedel/sköljmedel. Jag vill nog inte skicka sköljmedlet helt.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • nya mamman

Jag tvättar allt med MiniRisk tvättmedel och sköljmedel. Är helt fri från parfym och luktar neutralt. Allergivänligt m.m.

• lillbumbin

De här med amning är en grej som vi får se hur de funkar. Men jag är medveten om
    Att de kan gå jättebra och lika som att de inte skulle funka. Mitt första barn vägrade bröstet. Mitt andra barn var en igel och sög sönder mina bröst. Så efter 6 månader gav jag upp med såriga bröstvårtor. Men nu ska ja ge de en ny chans.:)

• curiosa

Ang tvätta grejer så tvättar jag bebisgrejer på precis samma sett som våra (och de stora barnens) med helt vanligt tvättmedel och sköljmedel. (comfort/via eller vilket som helst) Har jag alltid gjort utan några problem.
    Jag kommer inte att tvätta ytterkläder, innerkudde, täcke. inredning till vagn etc det gör jag inte med våra heller....

Amma ska jag testa denna gången. Med den den stora försökte jag men mådde psykiskt dåligt av det med min lilla så provade jag inte ens. men det är ju som sagt 9 år sedan så nu ska jag faktiskt försöka mig på det och hoppas på att jag tycker om det.
    Om det fungerar så blir det i 4 månader sen ska jag jobba över sommaren och då blir det svårt.

• nya mamman
    curiosa skrev 2011-11-08 13:24:25 följande:
    Ang tvätta grejer så tvättar jag bebisgrejer på precis samma sett som våra (och de stora barnens) med helt vanligt tvättmedel och sköljmedel. (comfort/via eller vilket som helst) Har jag alltid gjort utan några problem.
    Jag kommer inte att tvätta ytterkläder, innerkudde, täcke. inredning till vagn etc det gör jag inte med våra heller....

Amma ska jag testa denna gången. Med den den stora försökte jag men mådde psykiskt dåligt av det med min lilla så provade jag inte ens. men det är ju som sagt 9 år sedan så nu ska jag faktiskt försöka mig på det och hoppas på att jag tycker om det.
    Om det fungerar så blir det i 4 månader sen ska jag jobba över sommaren och då blir det svårt.
    här kör vi mini-risk i vanliga fall oxå eftersom min dotter är atopiker och har känslig hy. 
  • LillaEko

Har för mig att jag läste om någon som hade som håll vid revbenen?!?! Känner samma och undrar om det finns något man kan göra åt det?