• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Snusmumriken80

Jag har alltid tvättat kläderna med samma tvättmedel som vi använder vanligtvis = vad som helst. Sen har jag heller aldrig varit noga med att tvätta alla barnkläder innan bebis föds och har aldrig haft ngt problem, så kör på det. :)

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • SysterAnna

Hej hej!
    Igår var det dags för den efterlängtade turen till Ullared! Fick handlat massa fina saker, skall lägga upp bilder och en lista på vad allt kostat lite senare ikväll (mannen min måste få plugga klart först ).
    Det var dock jobbigt att gå runt där och efter 4-5 timmar började min kropp bli  väldigt trött trots att vi hade haft en paus mitt i i restaurangen. Var dock hos sjukgymnasten innan vi åkte till Ullared och fick konstaterat att jag har foglossningar. Men fick ett stödbälte och märkte att det hjälpte jättmycket när vi gick runt, hade inte alls de vanliga huggen i bäckenet som jag brukar få efter en stunds promenerande.

På torsdag ska jag till läkaren på MVC för att prata om min sjukskrivning. Om mitt blodtryck har återgått till mer normalt så känner jag att jag nog kommer orka jobba 50% sista tre veckorna som jag har kvar. Skulle kännas skönt med att få ett riktigt avslut. Saknar ju mina jobbarkompisar dessutom.  Men är inte blodtrycket bra så vill jag inte utsätta mig för mer stress än nödvändigt.

• Serendipitet

Vi har tvättat allt med tvättmedel och sköljmedel som är parfymfritt och allergivänligt. Detta för att jag som barn reagerade mot tvättmedel och sköljmedel - konstant klåda. Schampoo, tvål, dusch och tvättlappar allt kommer vara parfymfritt och allergivänligt. Sambon har dessutom problem med exem precis som vår dotter har.. Så på det viset har vi valt att göra :)

Amning är inget jag ser fram emot då jag har dålig erfarenhet av det, men första viktiga mjölken ska jag ge iallafall och sedan får man se hur det fungerar. Det är ju pappan som ska vara föräldraledig här första 5 månaderna så det med amning får bli som det blir. Ska prata med de på BB om en tablett eller hur jag lättast kan sluta med mjölkproduktionen senare.  

• Cvb

Någon av er som har/har haft uvi nu under graviditeten ?
    Om, har du haft ont, isf vart ? Andra symtom ?

Varför jag undrar är för att jag åkte in på fl i söndags pga att jag har haft väldigt ont i nedre delen av livmodern (antar att det är den som värker) och onda sammandragningar. Väl på plats så hade jag lite vita i urinen, så doktorn chansade på uvi. Men jag har inga symtom som tyder på det ? Det gör inte ont när jag kissar och så, bara att det gör ont där vid ljumskarna och mitten, liksom om ni lägger händerna på nedre delen av magen och fingertopparna går mot blygdbenet. Förstår ni ? 

• Cvb

... doktorn verkade inte ta till sig i det jag sa och det känns som att det är fel, att det inte kan bero på uvin att jag har så ont ? D

• Some

Det är jättevanligt att man inte får symtom av sin uvi när man är gravid. De ggr jag hade det i förra graviditeten hade jag inte ont när jag kissade, jag var bara kissnödig och kände ett tryck mot blåsan.
    Uvi under graviditeten kan leda till sammandragningar och för tidig förlossning, så det är bra att läkare är uppmärksamma på det.

happy until proven otherwise
  • PrickenoGrodan

Angående kudde så ska jag ha en i vagnen och en i sängen. Vi var tvugna att lägga dubbla kuddar en period då sonen var helt platt i huvudet. Jag har fått rekommendationen att använda en tunn kudde men om man använder kudde eller ej spelar väl säkert ingen större roll. Det viktiga är väl att det ser skönt ut för bebisen.

Själv ska jag amma. Hade en helt bekymmersfri amning med sonen. Ett överflöd av mat. Fick sluta vid 9 månader pga att sonen blev allergisk och jag gick ner så mycket i vikt av den mjölkfria kosten. Om jag har lika mycket mat den här gången tänker jag sälja mjölk till neo. Och hittills verkar det finnas mjölk då jag hade mjölkstockning för några veckor sen.