• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori

Här är en jultokig till! Men jag längtar inte efter glögggen, pepparkakorna och lussebullarna utan efter att få jula till det hemma med pynt! Can´t wait.

SysterAnna: Åh, vad mycket fina saker du köpte i Ullared! Ska kolla in en del av de grejerna när jag ska dit. :)

• riparbella
    Cia80 skrev 2011-11-08 21:39:42 följande:
    Åh, får jag gnälla av mig lite? Blev så less idag när jobbarkompisar fortfarande säger saker i stil med: hur stor ska du bli??? och är du säker på att det bara är en??? Grejen är den att jag inte alls gått upp mycket i vikt, men det jag har gått upp har bara satt sig på magen + att jag inte är så lång. Sen att jag har ont av foglossning gör ju inte humöret bättre.
    Men nu har jag bara 3 arbetspass kvar. Ska bli så otroligt skönt att få vara hemma sen!
    Känner igen det där...
    Kommentarer som: NU är det väl dags när som helst?, Är det bara en?, var du så här stor med nummer ett?, hur mkt har du gått upp?,och hur stor ska du bli? och förvånade utrop när jag kommer på morgonen som om de tror att jag ska föda vilken sekunde som helst.....
    På frågan: Är det två`? brukar jag numera svara. NÄ, det är TRE!
    Och vad sjutton svarar man på ; hur stor ska du bli? Det vet väl inte jag liksom.
  • marickan

Ja så tröttsamt det är med kommentarer om hur stor man är. Det jag har tänkt på är att det bara är medelålders folk som säger så. Det är så skönt att vistas på universitetet där majoriteten är yngre än en själv, ingen har där yttrat något sånt. Men åker man på jobbet där alla är äldre än mig där haglar kommentarerna. Är det avundsjuka måntro, eller bitterhet kanske?? Det roliga i mitt fall är att jag gått upp mycket mindre än med första barnet, fast magen är väl kanske något större denna gång. För tusan det är ju fint med stora bebismagar, jag tänker inte låta någon bitter trögskalle förstöra min glädje. Har folk inte vett att säga en fin kommentar till en som kan behöva höra det så är det då dem det är synd om. De stackarna får säkert inte många fina komplimanger själva skulle jag tro.

• LillaEko

Systeranna: tack. Ska kolla igenom din lista noggrant imorgon. Vi ska ju till Ullared på fredag :)

• LillaEko

Här är en jultokig till. Men först måste renoveringen av sista rummet bli klar.
    Det som var tänkt att bli barnrummet ändrade vi i söndags. För vi skulle egentligen ha det som "tillfälligt sovrum" nu när det var dags att renovera vårt. Men när våran säng och allt va på plats i bebisens framtida rum blev det så bra att bebis helt enkelt får ta vårt gamla sovrum istället :)

• twistedtofit

Ripabella och Cia80, när någon säger så, fråga dem hur stora DE ska bli egentligen. Det brukar jag göra och då brukar de bli tysta!

• lillbumbin

Cia80 jag har åt andra hållet där jag inte alls är så mkt gravid. Man kan inte tro att ja går in i vecka 34 imorgon. Är mkt mkt mindre nu än med mina två första barn. Så här får jag höra i typ som men är du säker på att du inte bara gått upp i vikt el är du säker på att du ska ha i dec och inte i slutet av februari.
    Jag blir arg samtidigt som jag e glad över att slippa vara så stor denna gång. Har oxå fått höra är du säker att de bara är en där inne m.m när ja väntade mina första och då röt jag ifrån.

• lillbumbin

Cia80 jag har åt andra hållet där jag inte alls är så mkt gravid. Man kan inte tro att ja går in i vecka 34 imorgon. Är mkt mkt mindre nu än med mina två första barn. Så här får jag höra i typ som men är du säker på att du inte bara gått upp i vikt el är du säker på att du ska ha i dec och inte i slutet av februari.
    Jag blir arg samtidigt som jag e glad över att slippa vara så stor denna gång. Har oxå fått höra är du säker att de bara är en där inne m.m när ja väntade mina första och då röt jag ifrån.