• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped

Vecka 30+0 idag. 70 dagar kvar... Helt otroligt! Var hos bm igår och allt såg jättebra ut, bokade dock tider för resten av graviditeten... 7 tider varav en efter bf. Det kändes mycket underligt... Och allt kom väldigt nära.

Bm verkade inte tycka att det var en jättebra idé att åka 25 mil bort på julen... Har bf 19/1. Vad tycker ni andra? Skulle ni hållt er hemma?

• lillbumbin

Jag åkte 42 mil när jag väntade mitt andra barn den 11 januari och skulle ha den 3 februari. Utan problem. Tror nog du vågar åka:) dom har väl ett bb dit du ska åka med?

• Alltochinget

Jag får både höra att jag är stor och liten (själv tycker jag att jag är liten). Fast jag stör mig inte så mycket. Det är precis som barnmorskan sa: "du kommer få höra alla möjliga bud. Va stor du är, va liten du är, va högt du bär, va lågt du bär. Men det är inget att bry sig om." Jag längtar bara efter bebis och är stolt över min mage hur den än ser ut,

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Tärning6

God morgon!
    Nu är det dags för frukost och sedan dags för att åka till diabetes sköterskan eller läkare eller vad hon nu är hmm..
    Sen har vi lite ärende men efter de ja då blir det hem att ta en power napp

• nya mamman

55 dagar kvar idag! Tiden har gått så snabbt men det känns fortfarande långt kvar till januari... märkligt!
    Ska till mvc idag sen är det dags för tätare kontroller.
    Ska hoppas att mitt hb stigit, annars vet jag inte vad dom ska göra me mig.

Borde börja handla julklappar snart, lär inte orka så mycket i december är jag rädd, orken och lusten börjar redan tryta. 

• riparbella
    Velociped skrev 2011-11-09 07:48:35 följande:
    Vecka 30+0 idag. 70 dagar kvar... Helt otroligt! Var hos bm igår och allt såg jättebra ut, bokade dock tider för resten av graviditeten... 7 tider varav en efter bf. Det kändes mycket underligt... Och allt kom väldigt nära.

Bm verkade inte tycka att det var en jättebra idé att åka 25 mil bort på julen... Har bf 19/1. Vad tycker ni andra? Skulle ni hållt er hemma?
    Min BM tycker inte heller att det är en så bra idé att åka, i mitt fall 30 mil över julen. Har bf 16 jan. Vi kommer att fira jul på hemmaplan. Visserligen finns det ju BB dit vi ska (eller i allafall ganska nära), men det jag tänker på är om nåt skulle hända längs med vägen. Snökaos, bilköer, kallt och mörkt, bilen pajar eller man blir stående av någon anleding och då går vattnet.... Glad
  • Velociped

Riparbella - dit jag ska blir det ganska långt till BB, jämfört med hur vi har det nu. Bm menade att skulle jag åka var jag tvungen att ta med journalen, bilstolen och bb-väskan för säkerhets skull, vilket kändes lite skrämmande. :P Men allra mest väger nog mina svåra foglossningar in. Flera timmar i bil blir mardrömslikt efteråt... :/ och risken är väl att foglossningarna snarare är sämre, än bättre, vid jul...

Samtidigt känner jag mig som en rejäl svikare om jag inte åker. :(

• Frökenolson
    nya mamman skrev 2011-11-09 09:58:52 följande:
    Kan nån va så här liten??? =)

vek ihop alla nytvättade bebiskläder häromdagen, svårt att förstå att de kommer vara så små...

Drömde inatt om att jag hade fått vårt barn, skrev på statusraden på facebook av alla ställen:
    Väkommen du underbara, 2800g och en snopp, ha ha ha skulle jag aldrig skriva ut på fb, men det var lite kul..
    Undra om det bor en liten kille med snopp i min mage?
    Har i och för sig tidigt drömt att det var en flicka också, men ändå =)   

Härligt med drömmar, om en sisådär 8 veckor kanske klimpen har kommit ut och vi vet, 32+0 idag =) 
  • roxylady
    nya mamman skrev 2011-11-09 09:58:52 följande:
    Kan nån va så här liten??? =)

Aw vad fina strumpor :) Har du kvar sedan innan eller har du köpt så många? Jag tror att jag har 6st par. Borde man ha mer alltså?