• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • nya mamman

Nej jag köpte ett 10 pack på loppis för 2€ = ca 20 sek. Kunde ju inte låta bli.
    Har inget kvar sen förut. Trodde inte det sku komma flera ;) 

• SFHelen

helt slut efter denna natt... sade regelbunda sd i 2 timmar i natt som var exakt 3 min mellan o höll i 40-60 sekunder. Inge skoj alls så idag är man bra öm i magen och att handla lite mat efter lämningen på dagis bevisade att jag ska ligga stilla i soffan idag för jag fick sd bara av den snabba handlingen :( fortsätter de blir de nog samtal till fl ikväll.

Hade såhär med andra barnen 3 veckor innan hon kom :( alltså v.30-31 o hon kom v.34 och nu är man bara i v.28-29 

• chicopico

Jag ska till ullared imorgon
    Min mamma var där igår och hon sa att det var grymt mycket folk.... får se hur länge man orkar gå där, jag har så ont i hela min kropp just nu så jag är egentligen bara dum som åker men sen är jag nog färdig med julklapparna iaf...

• roxylady
    nya mamman skrev 2011-11-09 10:08:11 följande:
    Nej jag köpte ett 10 pack på loppis för 2€ = ca 20 sek. Kunde ju inte låta bli.
    Har inget kvar sen förut. Trodde inte det sku komma flera ;) 
    Ahaaa okej Glad Men det är ju perfekt ju! Nästan gratis :) Måste också gå lite mer på loppis. Hoppas man hinner det. Tradera har man ju budat hem grejor också på. Köpte en bärsele från Babybjörn för 220kr i förrgår Glad
  • nya mamman
    roxylady skrev 2011-11-09 10:21:59 följande:
    Ahaaa okej Glad Men det är ju perfekt ju! Nästan gratis :) Måste också gå lite mer på loppis. Hoppas man hinner det. Tradera har man ju budat hem grejor också på. Köpte en bärsele från Babybjörn för 220kr i förrgår Glad
    Jag köper bara sånt som ser typ oanvänt ut. Fyndade ett par epsrit byxor för samma pris oxå =)
    Oj, det var ju verkligen ett fynd! Kanske borde försöka fynda en sån oxå... kan ju va bra att ha. För i vårt centrum finns egentligen inte mycket extra utrymme för barnvagnar tyvärr. Inte om man ska in i butiker.
    Liina87 skrev 2011-11-09 10:22:00 följande:
    Ja det känns riktigt konstigt att tvätta kläderna, det känns lite som om man tvättar dockkläder. 

www.linapetite.blogspot.com 
    Väldigt märkligt känns det!! Sambon stod och titta på torkställningen igår och log... det är hans första barn detta =)
  • curiosa

Någon mer som har problem med krypningar/värker i benen och knäna på kvällarna när ni lägger er?
    Jag håller på att bli tokig för det kryper och värker i benen så jag vet inte vad.
    Äter extra magnesium för det har jag läst att det kan hjälpa, har stödstrumpor på dagarna men inget hjälper.

Så fort jag lägger mig börjar det, står eller sitter jag så är det inget.

Vad kan man göra????

• riparbella
    Velociped skrev 2011-11-09 09:58:49 följande:
    Riparbella - dit jag ska blir det ganska långt till BB, jämfört med hur vi har det nu. Bm menade att skulle jag åka var jag tvungen att ta med journalen, bilstolen och bb-väskan för säkerhets skull, vilket kändes lite skrämmande. :P Men allra mest väger nog mina svåra foglossningar in. Flera timmar i bil blir mardrömslikt efteråt... :/ och risken är väl att foglossningarna snarare är sämre, än bättre, vid jul...

Samtidigt känner jag mig som en rejäl svikare om jag inte åker. :(

Det är samma för mig, vi bor idag 1 mil från BB och dit jag ev skulle ha åkt är det 10 mil´till BB. Jag får också ont av att sitta länge och jag känner att det inte är värt det. Så detta blir min första jul utan att fira med familj och släkt, men det kanske är dags  när man är 34 år ? Flört
    Förmodligen kommer mina föräldrar ned i mellandagarna. Tyckte också det kändes konstigt att inte åka "hem" och vissa av släkten tyckte att det var ett konstigt beslut, men va fasen. Nu har vi bestämt att det blir jul på hemmaplan och det känns faktiskt skönt att slippa kuska i väg med all packning, barn och julklappar och alltihop. Nu blir det bara jag, min man och vår lilla dotter på julen, vilket känns mysigt!

• roxylady
    nya mamman skrev 2011-11-09 10:27:25 följande:
    Jag köper bara sånt som ser typ oanvänt ut. Fyndade ett par epsrit byxor för samma pris oxå =)
    Oj, det var ju verkligen ett fynd! Kanske borde försöka fynda en sån oxå... kan ju va bra att ha. För i vårt centrum finns egentligen inte mycket extra utrymme för barnvagnar tyvärr. Inte om man ska in i butiker.
    Liina87 skrev 2011-11-09 10:22:00 följande:
    Ja det känns riktigt konstigt att tvätta kläderna, det känns lite som om man tvättar dockkläder. 

www.linapetite.blogspot.com 
    Väldigt märkligt känns det!! Sambon stod och titta på torkställningen igår och log... det är hans första barn detta =)
    Ja men jag med. Superbra att man kan köpa fräsha grejer sådär =) Åh kul med billiga brallor!
    Ja men det tyckte jag med =) Ja kolla! Det finns massor med selar att buda hem där riktigt billigt! En del ser oanvända ut också. Ja så känner jag också så. Och sådär i början kan de ju också vilja vara nära hela tiden. Då är det smidigt =)
  • Snusmumriken80

Har varit till mvc idag.
    V.33+2
    Vikt 86,5 (+18,5kg)
    Lite svullnad, blodspår i urinen
    Hb 101, så nu måste det skärpas med järnet!
    sf-mått: 36
    Hj.ljud: 150

Kändes bra! Ska dit på tisdag igen och sen har vi sista ultraljudet 23.11, bara 2 veckor kvar Nu börjar det kännas "nära":)

Har just ätit Billys salamipizza och druckit ett glas cola. Nu blir d att lägga sig bekvämt på soffan och kika på hyrfilmen EyePrayLove med Julia Roberts. Skön dag=)

Förresten, har aldrig brytt mig om att tvätta babykläderna innan bebis kommer, men har faktiskt satt i en full tvätt med bebiskläder Undrar om det är grupptrycket, eller för att jag inte har nå annat vettigt att göra eller bara för att jag har lust=) Skitsamma, nu gör jag det iaf=)

Ha en bra dag!               

*mamma till B-05, F-07, B-08*