• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    nya mamman skrev 2011-11-07 14:04:48 följande:
    Jag är oxå en snabbis... eller har varit. Första gick på 4h 25 min. Öppna mig 6-7 cm på ca 1h 15 min Förvånad Andra gick på 2h 54 min. Första krystade jag på 15 min och andra 1 men det var lite i snabbaste laget, hängde inte alls med.
    Detta blir tredje men det är med annan pappa och så är det 5,5 år sen sist så det kan ju faktist dra ut på tiden denna gång. Inte alltför mycket bara =)
    Jag hade inte så snabbt krystskede utan det tog 1 timme (får gärna gå fortare denna gången, men inte för fort) men allt som allt gick det ju fort :p Blir spännande att se hur du får denna gången då :p
  • Frökenolson
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-09 10:42:33 följande:
    Har varit till mvc idag.
    V.33+2
    Vikt 86,5 (+18,5kg)
    Lite svullnad, blodspår i urinen
    Hb 101, så nu måste det skärpas med järnet!
    sf-mått: 36
    Hj.ljud: 150

Kändes bra! Ska dit på tisdag igen och sen har vi sista ultraljudet 23.11, bara 2 veckor kvar Nu börjar det kännas "nära":)

Har just ätit Billys salamipizza och druckit ett glas cola. Nu blir d att lägga sig bekvämt på soffan och kika på hyrfilmen EyePrayLove med Julia Roberts. Skön dag=)

Förresten, har aldrig brytt mig om att tvätta babykläderna innan bebis kommer, men har faktiskt satt i en full tvätt med bebiskläder Undrar om det är grupptrycket, eller för att jag inte har nå annat vettigt att göra eller bara för att jag har lust=) Skitsamma, nu gör jag det iaf=)

Ha en bra dag!               

Om du menar eat pray love så är det en underbar film!! du kommer ha så mysigt, slappa på hej och hå.. blir nog en sån dag här med idag, sen yoga i em.
  • Liina87
    nya mamman skrev 2011-11-09 10:27:25 följande:
    Jag köper bara sånt som ser typ oanvänt ut. Fyndade ett par epsrit byxor för samma pris oxå =)
    Oj, det var ju verkligen ett fynd! Kanske borde försöka fynda en sån oxå... kan ju va bra att ha. För i vårt centrum finns egentligen inte mycket extra utrymme för barnvagnar tyvärr. Inte om man ska in i butiker.
    Liina87 skrev 2011-11-09 10:22:00 följande:
    Ja det känns riktigt konstigt att tvätta kläderna, det känns lite som om man tvättar dockkläder. 

www.linapetite.blogspot.com 
    Väldigt märkligt känns det!! Sambon stod och titta på torkställningen igår och log... det är hans första barn detta =)
    Ja ibland är killarna roliga, jag satt i hopp det sista på vagnen i måndagskväll och sambon skulle fixa med gadroberna, det hela slutade med att vi båda satt ihop vagnen och att han se inte kunde hålla sig utan fixade även till sittdelen:))

www.linapetite.blogspot.com/
  • Snusmumriken80
    Frökenolson skrev 2011-11-09 10:52:44 följande:

Om du menar eat pray love så är det en underbar film!! du kommer ha så mysigt, slappa på hej och hå.. blir nog en sån dag här med idag, sen yoga i em.

Just precis den:) Den verkar bra!Perfekt film för mig idag:)

Ha en bra dag:) 
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Cia80

Uj vad ni skriver tjejer!
    Hade en liten depp-dag,men nu är det en ny dag och solen skiner. Lämnade storasyster på dagis och nu sitter jag i soffan och har ont. Det är straffet man får för att man går en bit. Men nä, nu ska jag inte klaga mer. Nu njuter jag av lugnet och så ska jag inte göra nåt (i stort sett) så jag orkar jobba ikväll.   
    Bara 3 arbetspass kvar! 

• nya mamman
    minjalin skrev 2011-11-09 10:50:33 följande:
    Jag hade inte så snabbt krystskede utan det tog 1 timme (får gärna gå fortare denna gången, men inte för fort) men allt som allt gick det ju fort :p Blir spännande att se hur du får denna gången då :p
    Ja, det ska bli spännande att se! Eller man kanske inte tycker det efteråt sen ;)
    Liina87 skrev 2011-11-09 10:55:10 följande:
    Ja ibland är killarna roliga, jag satt i hopp det sista på vagnen i måndagskväll och sambon skulle fixa med gadroberna, det hela slutade med att vi båda satt ihop vagnen och att han se inte kunde hålla sig utan fixade även till sittdelen:))

www.linapetite.blogspot.com/
     min sambo sa häromdagen att han tycker vi ska börja kika på lite namn, även om vi har fastnat för ett så är det inte bestämt än =) Märks att han har börjat fundera lite, för häromkvällen frågade han om han sku packa ihop mina barn om dom va här när det var dags eller hur det funkar... så det är kul nu när han börjar bli lite fundersam. Han tänker även hålla sig körklar fr.o.m. NU! IFALL barnet kommer tidigare. Så han dricker knappt en öl vid helgmyset  Hjärta
  • amadores

Har BF 23/1 och har nyss blivit sjukskriven pga kraftig foglossning, Har nu varit hemma nästan en vecka och funderar på hur jag ska få tiden att gå tills januari. Är ganska rastlös av mig och försöker fylla dagarna med att "boa" inför bebisen men är rädd att veckorna ska bli väldigt långa nu...

Någon annan som är rädd för att bli lite deppig av att gå hemma så länge eller som har några tips på hur man gör för att undvika rastlöshet/deppighet?

• curiosa

Vart hos BM på besök och sf måttet hade inte ökat alls på tre veckor vilket resulterar i att vi kommer att få en kallelse från smvc för ett tul.
    Jag är inte direkt orolig men undrar ju såklart varför.
    Annars var allt bra med hjärtljud, hb mm

• Velociped

Nu är det snart en vecka där foglossningarna varit djävliga. Annars brukar det ju pendla lite. :/ Dessutom börjar brösten värka som tusan!!! Antar att det är mjölkkörtlarna som ställer till det.

Till råga på allt tvättar jag hela eftermiddagen och har ingen aning om vad jag ska laga till middag... :P

Någon som har ett bra middagsförslag?

• chicopico

jag har jätteont i mina ben på nätterna och inatt har jag även haft ont i anklarna och tårna, jättejobbigt är det och jag sover dåligt.

vi brukar åka till mannens föräldrar i mellandagarna och sova över  men de vill jag inte i år och dem förstår inte det. Dem bor 15mil härifrån i ett litet hus mitt ute i skogen utan grannar och oftast knappt något nät på mobilen, hemtelefon finns inte... jag har sagt att mannen och barnen gärna får åka dit och sova men då följer inte jag med, åker vi bara över dagen så hänger jag på