• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Tilda91

Men dumma telefon! Bilden skulle in i bildtråden och inte hit! -.- nej nu orkar Jag inte krångla nått ner för då finns risken att telen åker in i väggen....

• Velociped
    chicopico skrev 2011-11-09 13:52:53 följande:
    jag har jätteont i mina ben på nätterna och inatt har jag även haft ont i anklarna och tårna, jättejobbigt är det och jag sover dåligt.

vi brukar åka till mannens föräldrar i mellandagarna och sova över  men de vill jag inte i år och dem förstår inte det. Dem bor 15mil härifrån i ett litet hus mitt ute i skogen utan grannar och oftast knappt något nät på mobilen, hemtelefon finns inte... jag har sagt att mannen och barnen gärna får åka dit och sova men då följer inte jag med, åker vi bara över dagen så hänger jag på  
    Jag har också föreslagit att sambon kan åka själv, det är till hans familj vi skulle åkt isf - och han har aldrig firat en jul utan dem... Men för honom är det absolut inget alternativ att lämna mig ensam hemma... (och det kan man ju älska honom mycket för... :) )

Förresten - pratade med bm om att man får hyra babyskydd från dem, i 9 månader för 400:- Är det någon som kört denna variant? Har ni varit nöjda? 
  • chicopico

Mina två andra förlossningar har inte gått särskilt fort och jag känner att om de skulle starta så får ju mannen försöka ta sig hem och tills dess klarar jag mig själv antingen hemma eller på förlossningen Jag tror iofs inte att han sover över utan mig men de gör mig inget om han vill de

• Fellis

80% av graviditeten avklarad, 56 dagar kvar AAHHH GLÄDJERUS! :) Var på lundmyrs outlet utförsäljning idag och fyndade en napphållare, en body, ett par mjukisbyxor, och en kollege tröja, allt för 200 riksdaler :)

Känns som en bra dag idag :)

• Sapato

Pratade med min chef idag om att om jag orkar så vill jag jobba längre.
    Han sa att jag jobbar så länge jag vill, så får se hur länge det blir men satsar på någon vecka in i Januari då. Har ju bf 13/1.
    Hade tänkt gå hem 30/12 annars.

Ska läsa ikapp tråden imorgon men nu orkar jag inte det då jag är på mobilen.

• elinson
    amadores skrev 2011-11-09 12:53:50 följande:
    Har BF 23/1 och har nyss blivit sjukskriven pga kraftig foglossning, Har nu varit hemma nästan en vecka och funderar på hur jag ska få tiden att gå tills januari. Är ganska rastlös av mig och försöker fylla dagarna med att "boa" inför bebisen men är rädd att veckorna ska bli väldigt långa nu...

Någon annan som är rädd för att bli lite deppig av att gå hemma så länge eller som har några tips på hur man gör för att undvika rastlöshet/deppighet?
    Jag är sjukskriven för grav. depression på 50%. Men det hjälper att ha något litet att göra varje dag. Typ planera middagen, måla lite, läser bebisböcker, telefon men vänner jag inte pratat med på länge, nu har jag inte ont så jag klarar promenader med hunden och det hjälper verkligen. Men om du kommer dig ut (med bil eller tll fots) så byt miljö, sitt på kafe o läs en bok/tidning. Jag deppar ihop fullständigt om jag hamnar i soffan hela dagen. Sen hjälper det att blogga o få skriva av sig lite ibland . Har du nån att prata med? Täta uppf hos BM eller psykolog?
  • zatori

Har haft ett läkarbesök med min gyndoktor på MVC idag. Det gick bra och allt såg bra ut. Vad jag inte visste innan var att vi skulle mäta flödet i navelsträngen för att se så liten syresätter sig och får i sig näring som han/hon ska. Det gjordes med hjälp av ett ultraljud vilket alltså betydde att jag fick se vår lilla bebis, som nu inte är så himla liten längre! Åh, vad mysigt det var att se bebisen ligga där och blinka med ögonlocken och svälja fostervatten. <3 Flödet var normalt och allt såg fint ut. Längtar ÄNNU mer nu tills man får träffa den lille krabaten på riktigt.

millablom.blogspot.com

• Ms J

Zatori: Vad skönt att allt såg bra ut och vilken härlig bonus att du fick tjuvkika lite på bebisen! Är det rutin hos er att mäta flödet i navelsträngen? Har aldrig varit med om det själv, vad jag kan komma ihåg!