• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Ms J

Skulle också gärna vilja veta hur jag lägger upp bilder med mobilen, har en iPhone om det gör någon skillnad!

• roxylady

Jag har JÄTTE ont i vänster revben nu istället. Kan inte skratta, hosta, nysa eller röra på mig. Känns som något stort blåmärke som bara gör ondare å ondare.. någon idee om vad som kan ha hänt?? Någon som känner likadant? Börjar få lite panik över detta Rynkar på näsan Hjäääälp!

• minjalin
    roxylady skrev 2011-11-09 18:13:21 följande:
    Jag har JÄTTE ont i vänster revben nu istället. Kan inte skratta, hosta, nysa eller röra på mig. Känns som något stort blåmärke som bara gör ondare å ondare.. någon idee om vad som kan ha hänt?? Någon som känner likadant? Börjar få lite panik över detta Rynkar på näsan Hjäääälp!
    Känner en som fick sitt revben utsparkat när hon var gravid men det borde man ju känna tydligt för det sticker ju ut då. Men du får väl ringa din bm och be henne kolla på det?
  • roxylady

Leia: ja jag tror att jag ska ringa om det imorgon. Jo man borde ju känna det. Plus att bebisen är väl inte så pass stark i v29?

• minjalin
    roxylady skrev 2011-11-09 19:08:45 följande:
    Leia: ja jag tror att jag ska ringa om det imorgon. Jo man borde ju känna det. Plus att bebisen är väl inte så pass stark i v29?
    Har ingen aning. Min bebis får till riktiga kickar som gör ont nu men ring och hör med henne. Kan ju vara så att det är överansträngt bara.
  • MissT
    zatori skrev 2011-11-09 16:57:29 följande:
    Har haft ett läkarbesök med min gyndoktor på MVC idag. Det gick bra och allt såg bra ut. Vad jag inte visste innan var att vi skulle mäta flödet i navelsträngen för att se så liten syresätter sig och får i sig näring som han/hon ska. Det gjordes med hjälp av ett ultraljud vilket alltså betydde att jag fick se vår lilla bebis, som nu inte är så himla liten längre! Åh, vad mysigt det var att se bebisen ligga där och blinka med ögonlocken och svälja fostervatten. <3 Flödet var normalt och allt såg fint ut. Längtar ÄNNU mer nu tills man får träffa den lille krabaten på riktigt.

millablom.blogspot.com
    Härligt att allt såg bra ut och att ni fick se bebisen igen
  • LillaEko

Jag har haft smärta i revbenen på höger sida till och från sen igår. Känns som ordentlig muskelvärk eller något konstigt. Helskumt.
    Sen har jag spytt både igår och idag så fasar för att illamåendet är tillbaka, kan det komma igen?
    Men bara 20% kvar nu!

• zatori
    Ms J skrev 2011-11-09 17:21:19 följande:
    Zatori: Vad skönt att allt såg bra ut och vilken härlig bonus att du fick tjuvkika lite på bebisen! Är det rutin hos er att mäta flödet i navelsträngen? Har aldrig varit med om det själv, vad jag kan komma ihåg!
    Ja, jättemysigt att få se bebisen. :) Nej, det är inte rutin. Men jag har en endokrin sjukdom (en tumör på hypofysen och en hormonöverproduktion av ett hormon som heter prolaktin) som gör att de tydligen brukar kolla lite extra och då mäter de tydligen flödet i navelsträngen.
  • ccecy
    roxylady skrev 2011-11-09 19:08:45 följande:
    den lill* som befinner sig i min mage kan nog få det att ta riktigt ont, så ja tror nog att dom kan lyckas med nästan vad som hellst. h*n tycker om att lägga ena foten mellan mina revben o trycka uppåt, väldigt jobbigt o sitta mellan varvna, + att jag tror h*n fixerat sig redan efter som senaste veckan, två veckor har ja nästan bara känt sparkar vid revbenen och dom kan nog ta väldigt sjukt :p men endå är de skönt, då vet man att h*n har det bra där inne :) är iofs i v31 idag (30+0) :)
  • Snusmumriken80

Fick höra av bm idag att min bebis har fixerat sig, så nu vet man det:)

*mamma till B-05, F-07, B-08*