• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sapato
    nya mamman skrev 2011-11-10 08:33:49 följande:
    Är det fler som "lider" av hunger?? Jag är hungrig hela tiden känns det som. Har vaknat flera nätter av att jag varit hungrig, trots att jag ätit innan jag lagt mig.
    Behöver säkert äta var tredje timme... 
    Du har ställt in dig på mamma-mode, äta var tredje timme

Nä, men jag äter också mindre men ofta. Fick nyss höra av en arbetskamrat att jag äter på nått hela tiden. Nyss var det äpple nu är jag inne på fullkornskex.
  • elinson
    GoodEnough mom skrev 2011-11-10 09:41:12 följande:
    Åh, jag med. Jag lider med av hunger och behöver småäta för halsbrännan så det känns som jag äter hela tiden :S Varje natt är jag uppe och kissar ett par gånger och är jätte hungrig men jag försöker alltid somna om ändå. Jag har börjat äta havregrynsgröt på kvällen och trots att jag egentligen tycker det är * så håller jag mig lite längre på natten utan hungerkänsla och sedan somnar jag snabbare med - tror det är för värmen :D
    Ingen direkt hunger... snarare tvärt om. Väntar fortsatt på den. Men däremot törst! Extremt törstig mest hela tiden (funderar på om jag borde kolla blodsockret) det är ju också en dålig kombination att vara törstig hela tiden när man måste kissa stup i kvarten.
  • Cia80

Hej tjejer! Idag står bakning och jobb på schemat. 2 arbetspass kvar och jag gör det sista kvällspasset ikväll. Så skönt!

• jordgubbe0812

Hur ofta mäter ni Hb (blodvärde). Jag var på besök igår vecka 30 och ska tillbaka om knappt en månad. Och hon kollade varken blodvärde eller vikt.

• Snusmumriken80
    jordgubbe0812 skrev 2011-11-10 11:43:53 följande:
    Hur ofta mäter ni Hb (blodvärde). Jag var på besök igår vecka 30 och ska tillbaka om knappt en månad. Och hon kollade varken blodvärde eller vikt.

Här har vi att varje besök så vägs vi, kollar sf-måttet, hjärtljuden, urinprov och blodtryck.
    Har man bekymmer med hb så tar de varje gång annars varannan gång är vanligt. Från v. 30 så går vi varannan vecka dit, iaf har jag gjort det Kanske man börjar vid v.32 annars, är osäker. Men verkar va en enorm skillnad på Sverige o Åland iaf.
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Velociped

Jag har kollat blodtryck och hb så gott som varje gång, samt lämnat två urinprov (plus ett extra för att utesluta uvi). Har även mätt sockret ett par gånger. Är i vecka 30 nu, träffade bm i tisdags och ska nu gå varannan vecka fram till januari, sedan varje vecka. (tillhör västra götalandsregionen). :)

• jordgubbe0812

Jag har bara lämnat urinprov vid inskrivningen.

Jag ska gå i en gång till i nov, en gång i dec, och 2 gånger i januari (i början + bf den 18:e)

Men min BM verkar inte vara så noga. Min nr 1 var tillväxthämmad och läkare rekomenderade att nästa graviditet skulle följas noga då tillväxthämningen inte syndes på SF - måttet. Det tycker inte min BM är så nödvändigt då SF mått är ett bra mått och barn nummer 2 blir större för att livmodern redan är uttöjd.

Så nu måste jag boka privat tul för att få de tester som rekomenderades. Min BM kan nämligen inte läsa min tidigare journal från ett annat landsting för att den inte ser ut på exakt samma sätt som hennes. (nu pratar vi altså om en utskriven journal som hon altså inte verkar kunna begripa).

• Syoss
    jordgubbe0812 skrev 2011-11-10 11:43:53 följande:

Vi har gått på kontroller varannan vecka sedan v.25 och vi ska fortsätta träffas varannan vecka fram till BF. Vid varje besök lämnar jag blodprov för att kolla HB och urinprov och BM mäter magen, lyssnar på hjärtljuden och tar mitt blodtryck.
    Vikten har vi inte pratat om sen inskirvningen dock. Har vägt mig själv sen dess men BM har inte tagit upp det. 
    Jag är förstföderska..