• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Serendipitet
    elinson skrev 2011-11-10 11:12:11 följande:
    Ingen direkt hunger... snarare tvärt om. Väntar fortsatt på den. Men däremot törst! Extremt törstig mest hela tiden (funderar på om jag borde kolla blodsockret) det är ju också en dålig kombination att vara törstig hela tiden när man måste kissa stup i kvarten.

Inget vidare något av det :S Hade varit bäst om jag kunde ge dig lite av min hunger och sedan hade allt varit tipp topp ;) Jo törstig är jag med, dricker mer än vanligt men tror att mina mängder ändå är rätt normala. Är du orolig ska du absolut kontrollera ditt blodsocker. Haha, ibland tycker jag drickan rinner rakt igenom. Skulle nog kunna sitta och dricka på toa en hel dag men jag kniper istället för att slippa springa hela tiden.
  • Syoss
    Syoss skrev 2011-11-10 13:34:01 följande:

Vi har gått på kontroller varannan vecka sedan v.25 och vi ska fortsätta träffas varannan vecka fram till BF. Vid varje besök lämnar jag blodprov för att kolla HB och urinprov och BM mäter magen, lyssnar på hjärtljuden och tar mitt blodtryck.
    Vikten har vi inte pratat om sen inskirvningen dock. Har vägt mig själv sen dess men BM har inte tagit upp det. 
    Jag är förstföderska.. 

socker kollas också varje gång.
  • ccecy
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-10 12:05:11 följande:
    Här har vi att varje besök så vägs vi, kollar sf-måttet, hjärtljuden, urinprov och blodtryck.
    Har man bekymmer med hb så tar de varje gång annars varannan gång är vanligt. Från v. 30 så går vi varannan vecka dit, iaf har jag gjort det Kanske man börjar vid v.32 annars, är osäker. Men verkar va en enorm skillnad på Sverige o Åland iaf.
    jag tror inte de riktigt blir 2 veckor mellan mina :) nästans 3, men efter de tror ja dom blir tätare också :) så åland o finland har nog rätt lika :) vilken vecka har ni sista ultraljudet i på åland då? gick ju först där, men kommer inte ihåg att dom sa vilken vecka de va i :)
  • Snusmumriken80
    ccecy skrev 2011-11-10 13:52:48 följande:
    jag tror inte de riktigt blir 2 veckor mellan mina :) nästans 3, men efter de tror ja dom blir tätare också :) så åland o finland har nog rätt lika :) vilken vecka har ni sista ultraljudet i på åland då? gick ju först där, men kommer inte ihåg att dom sa vilken vecka de va i :)

Åland o Finland borde ha ganska lika jo, men Sverige har lite olika verkar det som.

Vi har sista ul i v.36-37, ska dit 23.11 Snart snart  
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • nya mamman
    ccecy skrev 2011-11-10 13:52:48 följande:
    i v 37 brukar man göra sista UL här.
    Jag ska börja gå varannan vecka på kontroll framöver. 
  • LillaEko

Vi har inget ul efter rul (där runt v18-20) tycker det är trist.
    Men lyssnar på hjärtljuden och mäter sf hos bm varje besök nu. Sen blodprov för att kolla hb och socker + blodtryck. Urinprov har lämnats 2 gånger sen inskrivningen.
    Tack och lov har vi inte kollat vikt sen inskrivningen =) Hoppas slippa det även i fortsättningen!

V33 imorgon, whiiiii! Och så Ullared imorgon med, längtar som en tok! 

• shadowstorm

Då gick man in i vecka 31 det går ju lite framåt iaf. Men känns som min kropp inte komma orka med många veckor till. Sonen som håller på lära sig prata här hemma har helt klart snappat upp ordet AAAAJ....jag gissar det är för jag säger det 100000 gånger om dagen när jag rör mig ;P

• nya mamman
    Liina87 skrev 2011-11-10 14:10:02 följande:
    Är det fler än jag som känner sig ensam och övergiven? Liksom att folk slutar höra av sig när man är gravid?

www.Linapetite.blogspot.com
    Inte denna gång tycker jag. Men när jag väntade mitt första barn så blev jag väldigt ensam. Jag var bara 22 och inte många i min ålder som hade barn. Tappade många vänner då... idag är jag ju nästan 30 och folk börjar skaffa barn och dom som inte har hör av sig ändå =)