-
Jaha! Då missförstod jag lite! Hoppas det går bra och att allt är ok med ditt hjärta!MiAmore skrev 2011-07-20 14:15:24 följande:Jag vet inte helt säkert, men jag tror att det är mitt hjärta dem ska kolla upp, inte bebisens. Bebisens tittar dem ju på på rul. -
Att ha hunden är underbart! Särskilt eftersom jag är ensam hemma en period. Men får inte du grymt dåligt samvete?LillaEko skrev 2011-07-21 10:31:32 följande:Tur man har hund =P
....jag brukade springa nästan varje dag med den och orka leka hela kvällarna med honom och vara med honom. Nu får han vara nöjd om jag orkar ut och cykla med honom och gå de vanliga rastningspromenaderna. Han är en "försvarshund" och vi är bara fosterfamilj åt honom på kvällar, nätter och helger, på dagarna jobbar han. Så nu ska jag vara ärlig och säga att jag inte orkar ta hem honom varje kväll från hans jobb...man känner sig hemsk när han får sova på hundgården fast det är många hundar som sover där...
Han längtar nog efter att husse kommer hem, och jag också! -
Jag vet...men det är ju bra att de små liven gör att man kommer ut lite i alla fall! Jag försöker tänka att han förstår mer än vad man tror vad som händer just nu i min kropp. För han är himla gosig nu för tiden!MaHo89 skrev 2011-07-21 12:36:17 följande:Vi har hund och är mycket ute och promenerar. Men på sista tiden har jag helt tappat farten!! Jag går långsamt och blir helt slut :/ Men jag brukar ändå gå en långpromenad per dag men fy vad jobbigt det blivit -
Det går säkert jättebra, Sunflower!!! Håller tummarna!Sunflower Sthlm skrev 2011-07-21 11:30:59 följande:KUB i eftermiddag, galet vad nervös jag är. Det ska bli skönt att ha det avklarat men samtidigt är jag ju orolig för vad testet kan visa. *suck* Får inte mycket gjort på jobbet, det är ett som är säker iaf. -
Jo då, han tränas en timme per dag på jobbet förutom rastningarna. Det är olika vad de gör. Han är skydds- och spårningshund (endast människor och lik, ej sprängmedel och narkotika) så han tränas ganska mycket varje dag. Spårning brukar vi träna hemma med honom på helgerna och han älskar det! Han brukar hoppa och skutta när vi plockar fram spårningsselen! Simma efter roddbåten gillar han också! Han är så söt i sin flytväst! Men skydd får vi inte träna honom i, så det gör han bara på jobbet. Så ja, han stimuleras nog tillräckligt även om inte jag är så aktiv på kvällarna för tillfälligt....det känns bara så hemskt när man har vant honom med att få ett motionspass när han kommer hem, innan hans middag, och så nu får han kanske bara en promenad, eller de dagar jag inte hämtar honom alls för jag måste typ lägga mig klockan 19-20 för att orka jobba....men det är bara det dåliga samvetet gnager!LillaEko skrev 2011-07-21 14:23:34 följande:Vi delar ju på ansvaret eftersom min man är här. Så hon får minst 2 timmar om dagen, så hon är nöjd.
Hon behöver dock jobba mer med huvudet än med kroppen, så att ta bilen till skogen och sen köra massa boll apportering och sök räcker för henne. Inte alltid jag måste motionera så att säga.
Hon är dessutom bolltokig så kan kasta det i en timme och hon springer gladeligen och hämtar dem lika glatt hela tiden. Nu på sommaren blir det även endel i vattnet. Så då får hon simma sig trött.
Av att bara gå/springa/cykla blir hon aldrig trött. Då får vi köra godissök och uppletande inne sen. Så som sagt, mycket hjärngympa så är hon nöjd.
Men om han är tjänstehund så får han väl mycket stimulans "på jobbet"??
Men lika bra jag får träna på att hantera det dåliga samvetet nu! Antagligen blir det väl lika illa sedan när man får barn och man tycker att "alla andra" föräldrar hittar på så mycket roligt med sina barn och man själv kanske inte hinner med så mycket som man skulle vilja! Då kommer nog det dåliga samvetet fram igen så det är lika bra att inse att han har det rätt så bra för att vara hund även om jag inte orkar hämta hem honom varje dag!
Du verkar ha en väldigt rolig hund i alla fall! Jag har insett när jag har lärt känna många schäfrar på hundgården hur olika alla är! De alla har väldigt stor och olika personlighet! Vi har också funderat på att skaffa egen hund men för tillfälligt har vi fäst oss alldeles för mycket vid hundgårdshundarna för att kunna sluta vara fodervärdar. Men vem vet, skulle "vår" hund hamnar på avvecklingslistan för att han är för gammal etc så skulle vi inte tillåta att de avlivade honom. Då får han bli vår istället! -
Det har jag också läst!MiAmore skrev 2011-07-21 15:56:54 följande:Så länge det inte är klarrött ska det inte vara någon fara. Det är inget ovanligt dem första månaderna att man får "mensvärk" och en mindre blödning runt den veckan man skulle ha haft mens om man inte var gravid
Men Empa, förstår om du är orolig! Ring gyn om känner att vill kontrollera eller om det håller i sig! Men det är säkert ingen fara! -
Jäklar så kul! Skönt att det gick bra! Njut nu!Sunflower Sthlm skrev 2011-07-21 16:16:29 följande:Nu är vi tillbaka från KUB-testet. Vi fick se en liten krabat i rätt storlek som gärna visade upp sig. :) Hjärtat slog och navelsträngen verkade ok. Fick en risk på 1:20000. Den lägsta risken man kunde få. Så skönt, nu kan jag slappna av lite mer och kanske kan börja inse att jag faktiskt är gravid. :) -
-
Oops...mitt meddelande som jag skickade kom visst inte med...får skriva igen!
Jag kräks fortfarande, är i v15+0! Det är jätteviktigt för mig att lägga mig i tid, men då går det bra, som oftast!
-
Och en annan sak, om ni kommer ihåg så klagade jag på Medistore här. Jag hade köpt en Angelsound och när den kom hem så upptäckte jag att den inte var CE-märkt och när jag klagade på det så fick jag bara som svar: "Ledsen att du inte är nöjd med produkten. Om du inte är nöjd, skicka tillbaka den till denna adress." Och sedan skrev jag ett lite argare mail, och det har jag fått svar på nu!
"Hej,
Jag har nu kontrollerat dessa apparater och de klarade inte våra tester. Du fick en av de första apparaterna som vi sålde och då hade vi inte noterat några kvalitetsproblem med denna produkt.
Vi har nu tagit bort produkten för försäljning från sidan och vi har betalat tillbaka dina pengar. Kassera produkten är du snäll. Du behöver alltså inte skicka tillbaka den.
Ber om ursäkt för det inträffade och att produkten hann nå dig innan vi reagerade.
Tack för att du reagerade och informerade oss om problemet."
Så nu är jag nöjd! Jag har fått en ursäkt, fått tillbaka mina pengar och de har dragit in Angelsounden så fler behöver drabbas! Så nu anmäler jag dem inte till konsumentverket, som jag övervägde ett tag. Så Medistore verkar trots allt vara ett vettigt företag, även om det krävdes att jag skrev ett riktigt argt mail innan de tog tag i problemet!