• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Someday

Jag fick ju åka in på kontroll och blev inlagd på förlossningen/BB över natt eftersom barnmorskan tog mig på allvar och blev fundersam trots att jag inte har onda sammadragningar mer än vid enstaka tillfällen nattetid samt att jag ibland fått sammandragningar på eftermiddagarna. Hade börjat öppna mig. Så ring om ni är osäkra!!

• shadowstorm

Jag tycker det verkar som att det är den lilla i magen som sätter igång mina. För hon blir extremt aktiv när förvärkarna kommer. Mina håller i sig 20-50 sekunder och kommer typ var 3.de minut om det är en dålig dag =( och håller i sig i kanske 1-3 timmar, sen kan de vara borta i nåt dygn och återkomma igen. Hade exakt lika med sonen och ju närmare BF jag kom ju mer intensivt blev det och jag blev lurad gång på gång eftersom jag hade förvärkar i timmar sista veckorna. Så denna gång tänker jag inte stressa upp mig och ringa förlossningen för jag orkar inte hålla på åka upp dit och ta ctg-kurva och slösa bort en massa tid.

Men det är jag, och jag har 3 min till mitt sjukhus så skulle det behövas så har jag nära

• minjalin

Jag har haft massor med sammandragningar som inte gör ont sen typ v 18 eller nåt. I v 20 räknade jag till 30 på en dag i vila och det sa min bm var mycket så dom gjorde odling som inte visade nånting. Hon gjorde även en ny odling för säkerhets skull sist i v 29+4 eftersom jag fortfarande hade mycket sammandragningar men den visade inte heller nåt. Ska dubbelschecka med henne nästa gång att dom verkligen kollar efter GBS vid odlingarna också för det hade jag förra graviditeten (som dock inte behövde behandlas förrän vid förlossningen för det var så lite) men jag har fortfarande mängder med sammandragningar och har även molande mensvärk. Har haft en sammandragning som känts mer som en riktig förvärk häromkvällen då det ilade och spände i ryggen samtidigt precis som det kändes med sonen från v 35. Men med honom så hade jag 2 gånger att det började på natten ett par timmar och var regelbundet men inte speciellt smärtsamt utan bara ilningar men han höll sig inne till BF och förlossningen startade med likadana värkar som tydligen ändå var effektiva för mina värkar började inte göra ont förrän jag var öppen 6 cm och 3 timmar senare var han född. Det hade verkligen avrt lättare om uvi vid graviditet hade vart lika kännbart som uvi är i vanliga fall ;) Hade 3 stycken när jag väntade sonen och kände aldrig av dom utan det syntes bara på odlingarna men aldrig på snabbstickorna.

• minjalin
    PrickenoGrodan skrev 2011-11-16 20:31:37 följande:
    Åh, här är en till med massor av sammandragningar + att jag mår illa och känner mig risig i magen. BLÄÄ!
    Men nu är det inte långt kvar! Vi får bita ihop och hålla ut och ha bilden av lilla knytets första sekunder på mammas bröst framför oss <3
  • shadowstorm
    minjalin skrev 2011-11-16 20:34:58 följande:
    Men nu är det inte långt kvar! Vi får bita ihop och hålla ut och ha bilden av lilla knytets första sekunder på mammas bröst framför oss <3
    precis :) Det är nära nu...om man nu inte går övertiden igen ;P Men jag vääägrar denna gång då går jag i strejk ;)
  • minjalin
    shadowstorm skrev 2011-11-16 20:38:15 följande:
    precis :) Det är nära nu...om man nu inte går övertiden igen ;P Men jag vääägrar denna gång då går jag i strejk ;)
    Hihi, ja senast BF ska dom ut :P Hur mycket gick du över sist? Jag fick på BF så det ska bli spännande att se när denna behagar komma ut!
  • zatori

Är jag den enda här som inte känt av en enda sammandragning ännu? Är i vecka 31 (30+2)

• bumbi 84

Jag har sd från morgon till kväll! jag kan lätt ha 50-100 st om dagen i vila.Vaknar även av dom på natten

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112