• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Fridaj

Jag har inte heller känt några sammandragningar än. Är i vecka 31 nu. Men de kommer väl.
    Annars har dem varit lindriga så jag inte märkt dem;)

• elinson

Jag vakande av en sammandragning för första gången inatt.. har tidigare känt lite sammandragningar om jag går fort och nästan alltid efter frukost på promenaden till jobb. Men den inatt gjorde verkligen ont, gick över på några några sekunder dock så jag kunde somna om.

Hoppas att denna natt blir utan SD, och helst utan kisspaus (önsketänkande). 

• roxylady

Jag får sammandragningar så fort jag går för fort.. blir arg, ledsen, irriterad.. men ibland kommer de utan anledningar också.. jobbigt i alla fall men gör ändå inte ont. Men det betyder ju att man ska slappna av och ta det lugnt.

• got2b

Jag tror inte heller att jag haft några sammandragningar. Vet ju inte riktigt hur det ska kännas. Mest någon som bökar och sparkar där inne.
    Imorgon är det besök hos bm. Ska bli spännande att mäta magen. Har inte fått göra det ännu.

• shadowstorm
    minjalin skrev 2011-11-16 20:43:31 följande:
    Hihi, ja senast BF ska dom ut :P Hur mycket gick du över sist? Jag fick på BF så det ska bli spännande att se när denna behagar komma ut!
    BF+9 men då tvinga jag dem sätta igång mig för jag hade inte sovit på närmare 2 veckor mer än  nån timma just på grund ut av förvärkar :(
  • minjalin
    shadowstorm skrev 2011-11-16 23:46:32 följande:
    BF+9 men då tvinga jag dem sätta igång mig för jag hade inte sovit på närmare 2 veckor mer än  nån timma just på grund ut av förvärkar :(
    Usch, låter inget vidare :( Skönt att dom satte igång dig till slut i alla fall!!! Jag hade ju inga förvärkar som gjorde jätteont utan dom gick att somna ifrån. Somnade ifrån de riktiga värkarna också som jag hade hela dan innan han föddes. Regelbundna men inte smärtsamma. Vaknade ju 02:30 av starkare värkar som ändå inte gjorde speciellt ont men ändå kändes och 5 timmar senare var han född. Perfekt förlossning, men hade gärna haft lite kortare tid med krystvärkar (1 timme med täta intensiva värkar) Men är rädd att det kan gå väldigt fort denna gången, men behöver ju inte göra det. Hoppas i alla fall jag mår bättre nästa gång så jag får åka hem efter en natt istället för två. Kommer ju längta hem till min lillkille hemma! Jag vet inte om det var blodbristen eller bara utmattning som gjorde att jag mådde så dåligt sist men hade förlorat nästan 1,2 liter blod vid förlossningen och kunde knappt stå på benen hela första dan. Tog mig precis mellan toan och sängen innan det svartnade för ögonen så dom var inne på att dom ville ge mig blod. Men det var inte jag så pigg på så minsta lilla förbättring påpekade jag för dom och sen var järnvärdet helt okej när dom kollade dan efter och jag var mycket piggare så jag slapp att få blod som tur var :p
  • Fellis

Jag har haft SD nästan hela graviditeten, och trodde alla hade så, tills min syster sa att hon inte känt en ända sammandragning.. Som sagt allt är normal, och så länge SD inte gör ont ska det inte vara någon fara. Mina SD kommer utan förvarning och kan komma när som, även när jag sitter ligger, står, går :) hehe

V.34 idag :) Ikväll ska vi på föräldrar kurs, om föräldraskapet ska bli intressant!  SHIIIIT snart är vi verkligen föräldrar :)

• Serendipitet

Igår när jag kom hem från tentan och skulle cykla från bussen så fick jag ont som attan i magen och det kändes som om hon skulle trycka sig ut med våld - det var armar, ben, rumpa och huvud överallt. Sedan blev hon stilla och ligger numera med huvudet ner. Weeeiiii.. :D BM bekräftade min misstanke på ultraljudet.   

TUL <3 Litens tllväxt ligger på -5% och beräknas väga 3300g-3400g alltså större än storasyster som vägde 2885g när hon föddes :) Nu väger hon iallafall 1880g. BM var jättesnäll och lät oss även titta i 3D (fick dock inga bilder i det formatet) och liten både svalde, räckte ut tungan och sög på tummen.

• lullebo
    partouze skrev 2011-11-16 21:37:54 följande:
    Ofta när jag får sd så känns de som de blir svårare å andas typ . Typ som ett tryck över lungorna. Även ibland när ja ligger PÄ rygg känner ja detta åh då kan ja även få svimninskänsla. Någon mer som har så?

Precis så känner jag också, med tryck över lungorna. Nästan som att bröstkorgen dras samman eller ngt. Tänkte fråga BM om det imorgon när jag ska dit. Känns lite obehagligt.