• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • got2b

Fick bekräftat idag att bebis ligger tvärs över magen. Eller kanske mer diagonalt med huvudet uppåt. På sättet den sparkar och rör sig har jag misstänkt det ett tag. Hon gjorde inget åt det idag utan vi väntar tills nästa besök och ser om den lagt sig på nåt annat sätt då. Enda faran med att den låg såhär var om vattnet skulle gå för tidigt. Då skulle jag ringa ambulans akut. Kunde hända nåt med navelsträngen sa hon..
    Allt annat såg bra ut.

• roxylady

Två: Vilken fin bild på er lill :)

meh84: Jag tror nämligen att min bebis och ligger så.. för han har legat så sedan RUL. Även när vi var inne på 3D UL:et för tre veckor sedan.. känns som att huvudet är på sidan.. så när han sträcker ut på sig så kittlas det i båda sidorna på mig på en och samma gång.. Men visst hjälper till att vända på bebis under de senare besöken?

• got2b
    roxylady skrev 2011-11-17 13:11:21 följande:
    Två: Vilken fin bild på er lill :)

meh84: Jag tror nämligen att min bebis och ligger så.. för han har legat så sedan RUL. Även när vi var inne på 3D UL:et för tre veckor sedan.. känns som att huvudet är på sidan.. så när han sträcker ut på sig så kittlas det i båda sidorna på mig på en och samma gång.. Men visst hjälper till att vända på bebis under de senare besöken?
    Samma här, huvudet på sidan. Fast nu verkar det som den bytt sida de senaste dagarna. Jag kände huvudet på höger sida för några dagar sen men idag var huvudet på vänster sida.
    Antar att de gör vändningsförsök ifall den inte vänder sig själv. Hon sa att om den ligger likadant nästa gång skulle hon boka ett ul.
  • roxylady
    got2b skrev 2011-11-17 13:18:37 följande:
    Samma här, huvudet på sidan. Fast nu verkar det som den bytt sida de senaste dagarna. Jag kände huvudet på höger sida för några dagar sen men idag var huvudet på vänster sida.
    Antar att de gör vändningsförsök ifall den inte vänder sig själv. Hon sa att om den ligger likadant nästa gång skulle hon boka ett ul.
    Visst känns det lite jobbigt när det trycks ut åt sidorna sådär ibland? Ja jag hoppas det.. sitter bara och väntar på att han ska inta en skönare position nu och fixera sig nedåt. Hoppas de gör så här med.
  • Empa86

I morse skulle jag promenera till BM besöket., jag började gå i tid för att jag skulle hinna i min snigelfart. Efter några 100 meter får jag så förbannat ont i höger sida om magen. Jag tjurar på och tar några steg till men det gör himla ont. Tillslut får jag ringa sambon som är på jobbet och be honom komma och plocka upp mig för jag tar mig inte därifrån. När vi kommer till BM kan hon inte riktigt svara på varför det gör ont men bebis mår i alla fall bra. Hon vill inte att jag ska gå på jobbet utan hem och vila men eftersom att  det onda gick över har jag jobbat fram till 14 idag. Nu är jag hemma igen och funderar på va sjutton det där var för något. Någon som känner igen?

För övrigt hade lill*n vänt sig med huvudet neråt och kurvan såg bra utGlad 

• Syoss
    Empa86 skrev 2011-11-17 14:37:10 följande:
    I morse skulle jag promenera till BM besöket., jag började gå i tid för att jag skulle hinna i min snigelfart. Efter några 100 meter får jag så förbannat ont i höger sida om magen. Jag tjurar på och tar några steg till men det gör himla ont. Tillslut får jag ringa sambon som är på jobbet och be honom komma och plocka upp mig för jag tar mig inte därifrån. När vi kommer till BM kan hon inte riktigt svara på varför det gör ont men bebis mår i alla fall bra. Hon vill inte att jag ska gå på jobbet utan hem och vila men eftersom att  det onda gick över har jag jobbat fram till 14 idag. Nu är jag hemma igen och funderar på va sjutton det där var för något. Någon som känner igen?

För övrigt hade lill*n vänt sig med huvudet neråt och kurvan såg bra utGlad 

Jag får också ont på sidorna om magen när jag promenerar. Ibland räcker det med att jag tar några steg, ibland kan jag gå betydligt längre men ont får jag varje gång. För mig påminner det som ett fruktansvärt håll, fast överallt runt magen och inte bara där man får håll vanligtvis. För mig är det ligamenten som håller livmodern på plats som sträcks ut när jag går när livmodern skumpar runt där inne. Kanske är nått sånt för dig med? :)
  • Syoss

Min plutt låg också med huvudet neråt vid besöket hos BM i måndags. Fast han ligger på sidan, med ryggen mot min högersida :) Jag känner lilla rumpan precis under höger revben.
    Fast BM sa att han fortfarande kan slå kullerbyttor där inne så han kan röra sig ganska fritt ett par veckor till. Men jag hoppas han fortsätter ligga med huvudet neråt :) 

• minjalin
    Syoss skrev 2011-11-17 14:45:21 följande:
    Jag får också ont på sidorna om magen när jag promenerar. Ibland räcker det med att jag tar några steg, ibland kan jag gå betydligt längre men ont får jag varje gång. För mig påminner det som ett fruktansvärt håll, fast överallt runt magen och inte bara där man får håll vanligtvis. För mig är det ligamenten som håller livmodern på plats som sträcks ut när jag går när livmodern skumpar runt där inne. Kanske är nått sånt för dig med? :)
    Sådär får jag också i ligamenten. Fruktansvärt jobbigt :p
  • LillaEko

Bår bebis hade huvudet upp åt vänster i måndags.
    Men än va de ingen fara sa hon, bara den bänt sig till nästa besök i v 36(35+3). Annars får vi åka in så får de antagligen göra vändningsförsök?!?

• ccecy

haft kanske 8-9 sammandragningar nu på 40 min, börjar bli funderarsam på om man borde ringa BM, men dom tar ju inte direkt sjukt, lite mollanevärk, och det är väl säkert normalt.