• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jämthund

Var ju på ett ul/tul häromdagen och bebisen var visst jättestor. Är i vecka 32 och skall iväg på glukosbelastning imorgon och se om det är orsaken till det hela. Hoppas egentligen inte det men, hellre det än att inte veta varför. Usch, jag vet inte. Har ångest inför detta iaf. Skall till läkaren på måndag samt göra ett nytt ul... Usch, ingen säger någonting. Får inte svar på mina miljoner frågor som dyker upp i huvudet.

• fair

Två: min bebis ligger på nåt liknande sätt som din. Ibland kan jag skrika av smärta när hon sparkar. Känner även jag att jag börjar bli less. Kände aldrig så när jag var gravid förra gången men nu har jag haft så mycket förvärkar och sjukhusbesök mm. Vill att det ska gå snabbare, men att bebis såklart ska stanna så länge som möjligt i magen.

• ccecy
    Jämthund skrev 2011-11-30 22:20:59 följande:
    Var ju på ett ul/tul häromdagen och bebisen var visst jättestor. Är i vecka 32 och skall iväg på glukosbelastning imorgon och se om det är orsaken till det hela. Hoppas egentligen inte det men, hellre det än att inte veta varför. Usch, jag vet inte. Har ångest inför detta iaf. Skall till läkaren på måndag samt göra ett nytt ul... Usch, ingen säger någonting. Får inte svar på mina miljoner frågor som dyker upp i huvudet.
    Hoppas allt är okej!  dom kan inte säga så mycket. Samma var det för mig, men jag har en för liten bebis, fick inte ens veta vad normal vikten skulle ligga på, men idag var jag på UL pånytt och då uppskattades vikten till 1590g i v 33+1, så jag skall på ännu ett besök om två veckor, så nu är det bara att hoppas bebis växer till sig som h*n ska :)  Hur stor har dom uppskattat att bebisen är då?
  • fair

Jämthund: Lycka till på glukosbehandlingen imorrn! Hoppas att det ska gå bra och att de hittar orsaken till varför bebisen är så stor.

• Bebben86

Idag hade vi TUL och vår tjej uppskattades till 2360g i v 33+0 :) Hon låg rätt så genomsnittligt till på huvud/ben etc, tror det var -1mm på huvud och +3mm på lårben enligt genomsnittstabellen. Det sista måttet minns jag inte. Vikten uppskattades till +7%.
    Fick en beräknad födelsevikt på 3,8 kg ungefär om jag skulle gått tiden ut. Nu plockas hon ut 13 dagar före BF och då gissade BM på att hon kommer väga kring 3,4 kg kanske.

Känns skönt att det börjar närma sig nu! 35 (strax 34!) dagar kvar till snittet :)

• Serendipitet
    fair skrev 2011-11-30 22:23:42 följande:
    Två: min bebis ligger på nåt liknande sätt som din. Ibland kan jag skrika av smärta när hon sparkar. Känner även jag att jag börjar bli less. Kände aldrig så när jag var gravid förra gången men nu har jag haft så mycket förvärkar och sjukhusbesök mm. Vill att det ska gå snabbare, men att bebis såklart ska stanna så länge som möjligt i magen.

Nej, förra graviditeten upplevde inte jag heller på detta sätt.. hihihi.. Då njöt jag av att vara gravid :) Tråkigt med sjukhusbesök, har varit iväg två gånger själv men aldrig behövt stanna.

Det gör riktigt ont och är inte alls gulligt när de små gör så! Min har legat så här i några veckor nu men hon blir ju bara starkare och starkare och jag vill inte tänka på hur det kommer smärta de sista veckorna.  
  • Serendipitet
    Jämthund skrev 2011-11-30 22:20:59 följande:

Det är ju jätte jobbigt att du inte får svar på dina frågor för det hade ju kunnat förbereda/lugna dig. Förstår att du vill veta orsaken till det, men kan det inte vara så att du gått längre än de tror? En ultraljudsmätning är ju inte exakt och kan ju visa två veckor fel med BF tiden. Lycka till i morgon och på måndag!
  • zatori
    bebis1201 skrev 2011-11-30 18:18:05 följande:
    Stas: Jag har inte heller fått kolla järnvärdet sen v 25 trots att jag då hade lågt värde och blev tillsagd att äta niferex. Sen när jag klagat på att jag varit trött har bm ändå inte velat kolla järnvärdet igen... Konstigt tycker jag. Kan ju vara intressant att veta. Och märker ju att de flesta av er andra verkar kolla järnet ofta. Är i v 35 och hon har inte känt efter hur bebisen ligger heller. Skulle hon göra nästa gång (v36) sa hon sist...
    Jag kollade järnvädet senast i vecka 26, och nu ska jag ta prover igen nästa vecka. Då är jag i vecka 34. Tror att de tar ett tag att bygga upp järndepåerna och därför gör man det väl inte alltför ofta, (när man lämnar blod kan man ju få med sig järntabletter hem för att äta i ca 4 veckor) men det verkar vara lite olika beroende på var man går också. Men barnmorskorna ska ju följa "basprogrammet" och då borde alla provtagnngar ligga på samma graviditetsveckor oavsett var i landet man bor.
  • bebis1201

Zaarah: jag har också gått ca en gång i månaden tidigare, sen tre veckor mellan nån gång och nu varannan. Hon har oftast bara mätt magen, bldtryck och hjärtljud. Nån gång socker och urin. Verkar vara så här där jag bor... Men lite skumt tycker jag! Och bara ett ultraljud men det är väl ganska vanligt.