• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Snusmumriken80
    Frökenolson skrev 2011-12-01 08:31:38 följande:
    Jag har också varit mycket vaken inatt, har kännts som kram i höften och magen har varit stenhård varje gång jag kännt...
    19 dagar gå fort, mysigt! 

Det är inge kul alls Men 19 dagar känns läääänge nu

Ladda ner appen My Baby´s Beat till iphonen. Häftigt o höra hjärtljuden genom telefonen

Sitter här med jobba pinvärkar, men om det skulle kunna komma riktiga istället så man slipper detta.    
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Alltochinget

Fellis: vad mysigt att din bebis snart är hos dig. Hoppas allt går bra :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Alltochinget

BM-besök idag. Vecka 32+2, SF-mått 30 cm. Vi fick också göra ett spontant UL för att BM misstänkte att bebisen var lite liten. Men det visade sig att den låg över snittkurvan. Beräknad vikt 2240 gram, +10 % :) BM frågade om vi ville veta kön men vi sa nej. Bebis knep ihop benen rätt bra ändå :)

• Krikiz
    Fellis skrev 2011-12-01 07:48:38 följande:
    Nu är det dags, om än lite tidigt så hoppas vi att allt går väl.

Vattnet gick i måndags natt och blir idag igångsatt klockan 09. Så bebis är här senast imorgon fredag... Splittrade känslor men så sjukt välkommet! <3

Går in i v.36 idag :)

Hoppas ni alla mår bra, uppdaterar när trollet kommit till stan :)      
    Lycka till
    Nosce te ipsum.
  • roxylady
    Yrla skrev 2011-12-01 00:32:25 följande:

Haha oh nej det är du inte :P Det ser faktiskt rätt så lustigt ut. Vet du vad du ska prova, som ser bra mycket roligare ut. Prova att sätt dig upp typ som att du skulle göra en sittup, och så stannar du där. Min mage blir typ trekantig och gubben skrattar halvt ihjäl sig:D

Ja men visst gör det Ha ha då ska jag prova det! Ja min sambo skrattar åt mig redan hur min navel tex ser ut :-P
    MissT skrev 2011-12-01 08:01:15 följande:
    Jag är platt på magen, det ser lite skumt ut Det är till och med så att magen går innåt lite på båda sidor om naveln. Ovanifrån ser naveln ut som en näsa (för överdelen sticker ut) och magen på sidorna om naveln som kinder eftersom de går inåt och sen ut igen....Tungan ute
    Ja men så kan nästan min mage se ut också emellanåt! Knappt därför jag vill ta bilder utan tröja *fniss* :-P Ha ha ja nästan samma på mig!

Ligger era bebisar med rumpen under ena revbenet då? Och ryggen åt sidan?
  • Velociped

Herregud vad svårt det är att få nånting gjort idag. Försöker skriva en analys av tre behandlingsformer, som ska vara inlämnad innan 18 ikväll. Ska iväg på vattengymnastik vid 15 och det vore skönt att ha det klart... men det känns som om hjärnan simmar i lim. Lyckas bara klämma fram enstaka meningar innan jag åter tappar fokus.

Tror det beror på att man sover som en kratta. :( Om inte bebis håller en vaken så värker hela kroppen, hur man än ligger. Skulle vilja få sova på rygg och sträcka ut ordentligt men då får jag direkt tryck i huvudet och blir yr och illamående. Ännu värre är nästan att sambon sover dåligt när jag är orolig, vilket gör honom trött och småsur! Yey för samlevnadslycka just nu. ;)

• roxylady

Sega de kan vara på försäkringskassan då.. ser fortfarande inte någonting från den informationen jag skickade in om min inkomst för 2 månader sedan.. ringde idag och de tyckte ju att jag borde kunna se något för att hinna planera. Så de skulle fixa det nu så jag kan se det nästa vecka. Är ju ändå under 2 månader kvar nu innan lilla knytet tänker komma.. cirkus.. någon mer som fick lov att ringa och trycka på dem?

• Alltochinget

Jag mailade fsk i veckan eftersom jag inte såg min inkomst. Då fick jag svar att de hade handläggningstid 30 dagar. Det är nu bara 2 veckor sende fick mina papper. Men jag hoppas det kommer in inom 2 veckor. Det börjar ju som sagt närma sig. Och jag måste börja ta ut dagar från 1 januari redan!

• roxylady
    Alltochinget skrev 2011-12-01 11:42:05 följande:
    Jag mailade fsk i veckan eftersom jag inte såg min inkomst. Då fick jag svar att de hade handläggningstid 30 dagar. Det är nu bara 2 veckor sende fick mina papper. Men jag hoppas det kommer in inom 2 veckor. Det börjar ju som sagt närma sig. Och jag måste börja ta ut dagar från 1 januari redan!
    Ja men precis.. jag blev dock orolig över att det är 60 dagar sedan de fick in mitt Förvånad
    Hoppas på att de fixar den nu i alla fall. Ja då får vi hoppas att de fixar det snabbt!!
    Ska du gå ned i tid och ta resten i FP då?
  • Syoss
    roxylady skrev 2011-11-30 22:55:26 följande:
    Måste fråga bara om det är någon mer som är nästan platt mitt på magen vid naveln? Att magen inte är helt rund så att säga?

Min är också så. Det ser ut som att jag har gått in i en vägg :P Fick höra häromdagen att magen ser fyrkantig ut för att den är så platt längst fram och det kan jag väl hålla med om :P
    Min bebbe ligger också på sidan, med huvudet ner och ryggen mot min högersida. Klämmer jag lite på vänstersidan så kan jag känna små små fötter :)