• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Junies mamma
    zatori skrev 2011-12-01 17:01:49 följande:
    Haggski: Det skulle kunna vara ett tecken på havandeskapsförgitfning. Då kan man se suddigt, få huvdvärk, svullna upp, få högt blodtryck och äggvita i urinen samt gå upp i vikt snabbt. Tycker du ska ringa rådgivningen eller förlossningen och höra vad de har att säga om saken.
    okej ja svullnat har ja ju gjort oxå men inget av det andra men kanske lika bra å ringa å höra med dom
  • Yrla
    ccecy skrev 2011-12-01 15:46:43 följande:
    har nog inte upplevt samma sak, dock märker jag att sitter jag lite konstigt över huvudtaget med benen t.ex. en kortkort stund med dom korsade så somnar dom, hela benen det är läskigt.   Men du kan ju ringa BM och fråga henne, så det inte är blodpropp av något slag, vet inte hur dom uttrycker sig, men de är de som kommer upp i mitt huvud, fast jag vet ju inget om sånt så. men jag skulle nog ringa och fråga av rådgivningen
    jag åkte in sent en kväll för ett tag sedan då det var exakt så fast bara på ena benet, men när vi kom dit så hade det ju försvunnit så dom kunde tyvärr  inte ge mig någon vettig förklaring. :( tycker det är jättejobbigt men samtidigt försvinner det ju efter en stund så det är antagligen inget att oroa sig för :( Usch, förstår att du tycker det är läskigt, jag avskyr när foten eller något somnar så det måste vara jättejobbigt när det är hela benen! har du mycket vätska i benen?
  • Yrla
    ccecy skrev 2011-12-01 15:54:29 följande:
    Yrla - vet inte om det är något i stil med det här ? www.familjeliv.se/Forum-2-115/m42334089.html dock står där inget om vad de skulle kunna vara riktigt till 100
    mycket möjligt att det är samma sak, men åderbråck är det dom verkar ha diskuterat där och det tror jag inte att det är. eller jag vet faktiskt inte. hmm:S tror nog jag får ringa imorgon ändå... :(
  • ccecy
    Yrla skrev 2011-12-01 17:16:27 följande:
    jag åkte in sent en kväll för ett tag sedan då det var exakt så fast bara på ena benet, men när vi kom dit så hade det ju försvunnit så dom kunde tyvärr  inte ge mig någon vettig förklaring. :( tycker det är jättejobbigt men samtidigt försvinner det ju efter en stund så det är antagligen inget att oroa sig för :( Usch, förstår att du tycker det är läskigt, jag avskyr när foten eller något somnar så det måste vara jättejobbigt när det är hela benen! har du mycket vätska i benen?
    Ja tycker nog inte att ja har mycket vätska i benen, inte sådär som jag märkt av märkvärt, men tror ja ska ta upp att dom somnar nästa besök hos mvc, ifall det skulle vara något annat, men det tror ja nog inte eftersom jag var på ultraljud igår och då var alla odlingar bra o blodtryck osv . själv tror ja mina ben somnar då närver kommer i kläm o sådär, blir väl opasslig vinkel, men det är ju inte allt för många veckor kvar så man ska väl stå ut :).  Tror att åderbråck nog kan visa sig på olika sätt :/ Men de är ju bättre o ta reda på än att de skulle vara något allvarligt, för man tycker ju att BM och dom borde hört liknande symtom ifall det skulle vara något som är fel :) så bättre ringa än att låta det vara oringt! :)
  • Västeråsmamman

Imorse föddes vår lilla prinsessa. V34+0, en stor tjej 50cm lång och dryga 2800 g.
    Allt har gått bra. Berättar mer sen.

• ccecy
    Västeråsmamman skrev 2011-12-01 17:45:29 följande:
    Imorse föddes vår lilla prinsessa. V34+0, en stor tjej 50cm lång och dryga 2800 g.
    Grattis! :) var en stor tjej! :) lång också! :) och skönt att allt gått bra :)
  • zatori
    Västeråsmamman: Vad roligt! Grattis till er lila tjej. Hoppas att det gick bra och att ni mår bra allihop. Kram.
  • Jessica82
    sandy87 skrev 2011-12-01 12:43:44 följande:
    Hej alla!

Jag har försökt förklara för min bm att jag är skit rädd för förlossningen men hennes svar är jämt att det kommer att gå bra... Jag mår verkligen super dåligt av detta, hur ska jag göra för att få henne att förstå?
    Jag önskar att jag inte var rädd/vågar föda men jag känner att jag vill verkligen ha snitt..
    Inser att det bara är 51 dagar kvar till bf, känns som att det börjar bli bråttom...
    Någon som har tips, ni som ska få snitt varför & hur gick ni till väga? 

ring specmödra vård och be att få prata med en aurorabarnmorska. jag vill absolut inte ha snitt då det är det jag är mest rädd för men har ändå gått på samtal hos denne bsrnmorska och hon har hjälpt mig med en förlossningsplan som läkare skrivit under... kommer få värkstimulerande dropp omgående när mina egna värkar satt igång alt vattnet gått.. detta pga 5 resp 4 dygns värkarbete med sönerna och den första tillslut blev akutsnittad..
  • curiosa
    Västeråsmamman skrev 2011-12-01 17:45:29 följande:
    Grattis ;)
    Det kanske var tur att ni inte gick tiden ut, hur stor hade hon inte blivit då??