• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady

Måste fråga bara om det är någon mer som är nästan platt mitt på magen vid naveln? Att magen inte är helt rund så att säga?

• Yrla
    roxylady skrev 2011-11-30 22:55:26 följande:
    Måste fråga bara om det är någon mer som är nästan platt mitt på magen vid naveln? Att magen inte är helt rund så att säga?
    *räcker upp handen* Jag är :) sen är det tomt under naveln, men jag antar att det är för att han ligger på sidan hela tiden.
  • roxylady
    Yrla skrev 2011-11-30 23:10:04 följande:
    *räcker upp handen* Jag är :) sen är det tomt under naveln, men jag antar att det är för att han ligger på sidan hela tiden.
    Haha okej! :) Då är jag inte ensam då Ja men samma här! Han ligger på sidan på mig också. Kan tycka att det ser jättelustigt ut när man får sammandragningar! *fniss* Ser det roligt ut på dig med då?
  • Yrla
    roxylady skrev 2011-11-30 23:17:23 följande:
    Haha okej! :) Då är jag inte ensam då Ja men samma här! Han ligger på sidan på mig också. Kan tycka att det ser jättelustigt ut när man får sammandragningar! *fniss* Ser det roligt ut på dig med då?

Haha oh nej det är du inte :P Det ser faktiskt rätt så lustigt ut. Vet du vad du ska prova, som ser bra mycket roligare ut. Prova att sätt dig upp typ som att du skulle göra en sittup, och så stannar du där. Min mage blir typ trekantig och gubben skrattar halvt ihjäl sig:D

• Alltochinget

Två: min lille ligger också som din och jag brukar beskriva det som att jag har blåmärken på insidan :) ibland gör det riktigt ont och man ser den lilla foten pressas ut flera cm på högersidan! Ajajaj! Jag är också glad att jag känner bebis ofta men ibland går det lite för vilt till. Hihi! Jag har läst att bebis ska sova ca 90-95 % av tiden nu. Jag ifrågasatte det till min BM förra gången eftersom jag känner bebis rörelser hela tiden mer eller mindre och undrar om jag ska få nåt hyperaktivt barn som aldrig sover :P men hon svarade att dom även rör sig i sömnen, precis som vi. Så hoppas lillen sover mycket även fast han rör sig hela tiden :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Snusmumriken80

Järnvärdet tar vi varje gång om det inte finns symptom på att det sjunkit, annars tar vi ca varannan gång.

Ska till bm imorrn!

Är så less på detta, har varit på toa varannan timme inatt o sen värker höfterna ngt enormt, vaknar varje gång jag ska svänga mig Usch!

Max 19 dagar kvar iaf!      

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Fellis

Nu är det dags, om än lite tidigt så hoppas vi att allt går väl.

Vattnet gick i måndags natt och blir idag igångsatt klockan 09. Så bebis är här senast imorgon fredag... Splittrade känslor men så sjukt välkommet! <3

Går in i v.36 idag :)

Hoppas ni alla mår bra, uppdaterar när trollet kommit till stan :)      

• MissT
    roxylady skrev 2011-11-30 22:55:26 följande:
    Jag är platt på magen, det ser lite skumt ut Det är till och med så att magen går innåt lite på båda sidor om naveln. Ovanifrån ser naveln ut som en näsa (för överdelen sticker ut) och magen på sidorna om naveln som kinder eftersom de går inåt och sen ut igen....Tungan ute
  • Prinzessan
    Fellis skrev 2011-12-01 07:48:38 följande:

Vattnet gick i måndags natt och blir idag igångsatt klockan 09. Så bebis är här senast imorgon fredag... Splittrade känslor men så sjukt välkommet! <3

Nemän oj vad spännande!!! All lycka till er!!!
  • Snusmumriken80
    Fellis skrev 2011-12-01 07:48:38 följande:

Härligt! Lycka till!
    *mamma till B-05, F-07, B-08*