• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Cia80

Grattis västeråsmamman! Skönt att allt gick bra.

• Snusmumriken80
    Västeråsmamman skrev 2011-12-01 17:45:29 följande:
    Imorse föddes vår lilla prinsessa. V34+0, en stor tjej 50cm lång och dryga 2800 g.
    Allt har gått bra. Berättar mer sen.

Grattis till tösen!
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Alltochinget
    roxylady skrev 2011-12-01 11:47:38 följande:
    Ja men precis.. jag blev dock orolig över att det är 60 dagar sedan de fick in mitt Förvånad
    Hoppas på att de fixar den nu i alla fall. Ja då får vi hoppas att de fixar det snabbt!!
    Ska du gå ned i tid och ta resten i FP då?
    Ja det är ju lång tid! Hoppas de sätter fart nu.
    Nej, jag pluggar (till 20 januari) men får inget CSN i januari eftersom det betalas ut i förskott. Därför ska jag ansöka om FP från 1 januari så jag får lite pengar i januari. Annars får jag inte några pengar förrän februari.

Är det någon som vet hur lång tid det tar för försäkringskassan att handlägga efter att inkomsten registrerats och man ansöker om dagar att ta ut? Eftersom jag ska börja ta ut från 1 januari är jag orolig att det inte kommer hinnas!
    Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • fair

Grattis västeråsmamman till dottern! Hoppas att allt gått bra och att det ordnar sig med proppen!

• fair

Bm besök idag v.33+6
    Urin Ua (spår, 2:a testrutan)
    Vikt +1kg sen förra gången (totalt +8kg)
    Hb 123
    Socker 4,7
    Blodtryck 145/85 - högre än vanligt så bm flyttade nästa tid lite närmare så vi kan hålla koll
    SF- måttet 31cm
    Hjärtljud kring 146slag/min
    Bebis ligger med huvudet nedåt!!

Jag fick också veta exakta värdena på TUL som vi gjorde i måndags.
    Bebis uppskattades till 2032g och egentliga vikten borde varit 2264g så hon ligger -10,2% men det var som sagt normalt. Känns ju skönt att fått veta nu :)

• roxylady
    Alltochinget skrev 2011-12-01 20:44:52 följande:
    Ja det är ju lång tid! Hoppas de sätter fart nu.
    Nej, jag pluggar (till 20 januari) men får inget CSN i januari eftersom det betalas ut i förskott. Därför ska jag ansöka om FP från 1 januari så jag får lite pengar i januari. Annars får jag inte några pengar förrän februari.

Är det någon som vet hur lång tid det tar för försäkringskassan att handlägga efter att inkomsten registrerats och man ansöker om dagar att ta ut? Eftersom jag ska börja ta ut från 1 januari är jag orolig att det inte kommer hinnas!
    Ja men eller hur.. känner så jag med..
    Okej då förstår jag. Ring dem när det gått 30 dagar. Det är meningen att det inte ska ta längre tid än så!
    Men förhoppningsvis så kommer du att se det tidigare än så!
  • Yrla
    roxylady skrev 2011-12-01 19:49:39 följande:
    Ja jag gjorde det alldeles nyss! Då låg bebisen på nått jättekonstigt sätt! Min navel sjönk in för att han inte låg i mitten av magen alls! Såg jätteroligt ut!! ha ha! Ska prova ikväll när jag gått å lagt mig

Aj aj!! Ja fy det lät riktigt ont!! Min fick för sig att sparka på mitt vänstra revben förut.. kunde knappt röra på mig då! urschabusha!
    Haha åh vad skoj det måste ha sett ut :P

Ja dom verkar då hitta dom ömmaste punkterna, det ska gudarna vet :P

När är du beräknad ?