Inlägg från: Tärning6 |Visa alla inlägg
  • Tärning6
    fair skrev 2011-11-22 07:55:56 följande:
    Jag har börjat tänka på mycket på förlossningen. Tänk om min lilla inte vänder sig (ligger i säte nu v.32+4) och att ett ev vändningsförsök misslyckas. Är rädd för KS och operationer öht. Vill så himla gärna uppleva en vaginal förlossning igen då det gick så bra med första. Nån fler som riskerar ks som känner likadant?
    JAg fick ks med sonen och visst de e inte kul men det gick bra mitt ärr syns knapt, förstår att du är rädd men tänk possetivt hur det än blir så får du träffa den lilla filuren i magen
  • Tärning6
    Velociped skrev 2011-11-22 12:15:55 följande:
    Jättetack för tipset! Får spara det till framtida dop då jag nog inte hinner in till någon affär som kan tänkas ha dem. :)

Idag är ytterligare en som innehållit tråkiga besked... bm-besöket visade visserligen att blodvärdet stigit till 127, blodtrycket sjunkit till 96/60 och hjärtljuden lät bra, huvudet verkar ligga nedåt... Däremot måste jag tillbaka på torsdag och göra glukosbelastning. Trots att jag uteslutit precis ALLT socker och vitt bröd ur maten så ligger sockret för högt. Nu är jag livrädd för att glukosbelastningen ska visa begynnande graviditetsdiabetes, för den enda ytterligare förändring jag kan göra - har jag lärt mig nu - är att utesluta mjölk, och hur mycket kan det göra på det stora hela? Julens bakande, och idén med att ge bort hemmagjort godis i julklapp verkar ha gått helt om intet och jag känner mig bara helt värdelös!
    Lugn andas förstår din oro har själv fått gravdiabetes för att jag låg på gränsen, mjölk kan göra rätt mycket konstigt men sant min dietist sa att max 1-2glas om dagen gärna mindre om de går..
    Men vänta tills du gjort glykosbelastningen innan du målar fan på vägen.. Vad har du för världen??
  • Tärning6

Ja du har ju legat lite högt men som sagt vänta å se vad glykos belastningen visar.
    Som sagt jag har fått de och innan jag fick insulin så fick jag hem en sockerapparat å mäta sockret men eftersom min världen ej skönk vart jag insatt på insulin och det är ju för att bebis å jag ska må så bra som möjligt..

Svar på tråden Januaribebis 2012