Inlägg från: Tärning6 |Visa alla inlägg
  • Tärning6

Januaribebis 2012

sandy87 skrev 2011-12-18 22:35:36 följande:
    Upptäcktes då jag har/hade begynnande havandeskapsförgiftning.. Men det var det inte, bebisen har någon kraftig infektion, blev bedövad å fixad för ett akut snitt då hjärtljuden var uppe på 230, men sjönk efter smärt stillande. Så jag blir kvar här några dagar å får antibiotika till bebis intravenöst.. Hoppas att den fortsätter hjälpa så liten får kommanär han/hon själv vill ist...
    Lycka till hoppas de går bra
  • Tärning6
    Västeråsmamman skrev 2011-12-18 23:06:47 följande:
    Zarah grattis till My.
    Sandy87 håller tummarna att allt går bra.

Själv ligger jag inlagd på medicinkliniken sen i torsdags. Waranmedicinen gjorde att jag började blöda kraftigt. Först från livmodern och sen från tarmen. Har en spricka i tarmen och ett blödande magsår. Inte kul alls.
    Får förhoppningsvis komma hem imorgon.
    hua låter inge vidare krya på dig
  • Tärning6
    Haanky: Visst e de kul eller typ inte men men sånt e livet antar jag..

fair: Ja precis jag har oxå problem med tungandning å hjärtklappning, plus foglossning..
    man känner sig fånge i sin egen kropp för man inte orkar eller kan göra nått
  • Tärning6
    elison skrev 2011-12-19 09:11:34 följande:
    Sitter på jobbet och kollar på percentilschema ;)

på 50 percentilen (alltså mitten på tillväxtkurvan) har flickor  35cm och pojkar 35,5cm
    Men det kan vara allt från 32,5-38,5cm (pojkar och flickor från 2,5p-97,5p)
    ok tack
    elinson skrev 2011-12-19 09:11:34 följande:
    Här är en till med en dålig natt! Trots att jag tagit det lugnt hela helgen har jag mer ont i fogarna än på länge. Till det har jag en hel del sammandragningar, kan bara ligga på sidan och vaknar varje gång jag ska vända mig, suck! Tur att min man tog dagislämningen idag så jag fortfarande kan mysa i pyjamas. Jobbar mina sista dagar nu, onsdag sista dagen. Idag jobbar jag bara 3 timmar, 13 -16.

På ett sätt vill jag att bebisen ska komma nu men då blir den född i v.35 +? (idag v.35+1) och ligga på neo över jul känns inte så lockande så jag vill nog vänta till efter nyår även om det är riktigt jobbigt att vara gravid just nu.
    Ja jag vaknar oxå så fort jag ska vända mig pga fogarna, plus att jag blir fruktansvärt torr i mun på nätterna så behöver ha vatten brevid sängen jämt..
  • Tärning6
    Majskorn skrev 2011-12-19 10:19:40 följande:
    Tack <3
    Så lite så hihi
    Cia80 skrev 2011-12-19 10:31:05 följande:
    Tärning, Tack så mycket! Händer nog inte så mycket roligt där. De vanliga kontrollerna.
    Så lite så hihi
  • Tärning6
    elinson skrev 2011-12-19 10:35:06 följande:
    www.niomanader.se/content.asp?ID=128

Risinolja verkar inte helt bra...  hämtat från niomånader.

Ricinolja
    Jag vill också passa på att varna för ricinoljan. Många tror på fullt allvar att den skulle kunna hjälpa till, men för de flesta blir det ingen förlossning utan bara obehag.
    Dricker man ricinolja får man liknande symtom som vid en kraftig maginfluensa, och smärtsamma sammandragningar då livmodern drar ihop sig till ingen nytta. Livmodern retas nämligen av att tarmarna kommer igång, och inte för att bebisen är på väg att födas. Ricinolja kan naturligtvis, i få undantagsfall, göra att värkarbetet startar men med en katastrofal följd. Förlossningen kan gå för fort och mamman riskerar att inte hinna med, eller in till BB med förödande konsekvenser för mamma och bebis som följd.

Eftersom man inte vet säkert vad konsekvenserna av ricinoljeintag hon en gravid kvinna kan bli så är ricinolja inte något jag rekommenderar till gravida.
    Gudrun Abascal, leg. barnmorska (chefsbarnmorska på BB Stockholm
    Bara att veta
  • Tärning6

Va på spec mvc nu och bltr och urin va bra ingen fara på tacket men har ju känt som ett tryck ner vid öppningen och så ja svårt att förklara men så kollade läkaren livmodertappen och det visade sig att den var lite öppen så fick då även göra ett ctg som visade bra och några få samandragningar fick åka hem så¨nu e de lite vila som gäller..

Svar på tråden Januaribebis 2012