• fair

Januaribebis 2012

Jag kan inte minnas att min dotter var så här livlig även i slutet på graviditeten. Vet att jag var in på fl i v.35+4 pga minskade rörelser. Men denna bebis är nästan aldrig lugn och är i v.35+4 idag. Tror ni det kan vara onyttigt på något sätt att hon är så aktiv??

• fair

En till sak: är det någon mer som känner mycket tryck nedåt? Min barnmorska sa igår att bebisen ligger väldigt långt ner och senaste dagarna har det verkligen tryckt på. Jag känner mig nästan bajsnödig jämt! Otroligt obehagligt... Undrar om hon kan vara på väg ut snart eller??

• fair

Syoss: mitt undertryck har också legat kring 70 hela graviditeten tills för två veckor sen då det hoppat upp till 85 och igår var det 80. Men min bm säger att det är ok.

• fair

Av ren nyfikenhet, kan man känna själv om man är öppen nåt? Har inte gjort det, är för feg. Men som sagt, av ren nyfikenhet.. Funderar också på hur länge man kan vara öppen nån cm innan det är dags. Fasen att inte barnmorskn kände på tappen också när hon liks kände var huvudet låg!

• fair
    curiosa skrev 2011-12-13 16:58:22 följande:
    Det undrar jag oxå men samtidigt så ska man ju inte in och greja där heller pga bakterierisken. Men visst hade det vart lockande.
    nej, man vill ju gärna inte dra på sig nån infektion! Men det hade varit rätt intressant att veta! :P Önskar så att min bm hade kollat när hon liks kände efter var huvudet låg. Men samtidigt kanske inte, för om jag då varit lite öppen så hade man ju bara längtat ännu mer (om det nu går!!).
  • fair

Har inga såna besvär, men visst kan det vara ganska vanligt när man är gravid? Håll bara koll så du inte får hepatos (om det heter så, typ gravidklåda som kan bero på överbelastad lever). Menar absolut inte att skrämmas, har bara hört talas om det.

Svar på tråden Januaribebis 2012