Januaribebis 2012
Nu hat jag varit på tul. Tappen opåverkad, bebis väger just över 2kg, ca -10% men det var normalt. Kommer väga kring 3100g om vi går heltid, precis som Thilde.
Nu hat jag varit på tul. Tappen opåverkad, bebis väger just över 2kg, ca -10% men det var normalt. Kommer väga kring 3100g om vi går heltid, precis som Thilde.
Leia: det beror helt och hållet på hur utvecklade lungor hon har och hur pigg hon är. Och så är det inte säkert att hon kan hålla värme själv. Allt beror på hur mogen hon är.
Zaarah: det finns inga exakta riktlinjer. Men tycker du att bebisen är ovanligt lugn så ring och prata med din bm eller förlossningen. Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.
Lycka till pusselbiten86! ........... Grattis Två!
Västeråsmamman: oj, låter allvarligt med propp. Spännande att ni snart får träffa bebis även om det är under krassa omständigheter och lite tidigt. Men man måste ju tänka på det som är bäst för båda.
Två: min bebis ligger på nåt liknande sätt som din. Ibland kan jag skrika av smärta när hon sparkar. Känner även jag att jag börjar bli less. Kände aldrig så när jag var gravid förra gången men nu har jag haft så mycket förvärkar och sjukhusbesök mm. Vill att det ska gå snabbare, men att bebis såklart ska stanna så länge som möjligt i magen.
Jämthund: Lycka till på glukosbehandlingen imorrn! Hoppas att det ska gå bra och att de hittar orsaken till varför bebisen är så stor.
Fellis: så spännande!! Lycka till!
Grattis västeråsmamman till dottern! Hoppas att allt gått bra och att det ordnar sig med proppen!
Bm besök idag v.33+6
Urin Ua (spår, 2:a testrutan)
Vikt +1kg sen förra gången (totalt +8kg)
Hb 123
Socker 4,7
Blodtryck 145/85 - högre än vanligt så bm flyttade nästa tid lite närmare så vi kan hålla koll
SF- måttet 31cm
Hjärtljud kring 146slag/min
Bebis ligger med huvudet nedåt!!
Jag fick också veta exakta värdena på TUL som vi gjorde i måndags.
Bebis uppskattades till 2032g och egentliga vikten borde varit 2264g så hon ligger -10,2% men det var som sagt normalt. Känns ju skönt att fått veta nu :)