• fair

Januaribebis 2012

Min syn kan bli lite sämre ibland men brukar "klarna upp" efter nån stund. Däremot upptäckte jag ikväll att jag blivit enormt svullen över hela underlivet, både inre och yttre blygdläpparna. Känns inte alls som det brukar ! Men gör inte ett dugg ont iaf. Kommer inte ihåg att det kändes så förra gången.. Nån som känner igen sig?

• fair

Ang. bedövning. När jag födde min dotter klarade jag mig helt utan bedövning. Jag vägrade lustgas eftersom jag är lite rädd för att inte vara helt klar i huvudet (blir nästan aldrig full när jag dricker, undviker det så gott jag kan!). Ville ha EDA men hann inte få det då jag öppnade mig så snabbi slutet. Denna gång hoppas jag att jag ska klara det lika bra och även nu utan EDA. Men blir det för jobbigt så vill jag självklart ha det, och även kanske sterila kvaddlar eller annat. Men vill helst klara mig med bad/massage och andning.

• fair
    Namn är SÅÅÅÅ svårt!

Vi har en Thilde sen förut.
    Lillasyster kommer att få heta antingen Ester eller Edith. Men vi kan inte välja...
    Vad tycker ni är finast och passar bäst ihop med Thilde?
  • fair
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-11 10:18:50 följande:
    Hur mycket brickanyl har de rätt att ge en?
    Fick min 4e dos i natt! Spruta!
    Åkte in- blodet kom från tappen o den hade minskat, vet dock inte måttet nu!
    Sammandragningarna var starka o ökade i styrka runt halv ett :(

Slemmis hade försvunnit en del , vet att de inte behöver betyda något. Men tankarna går igång ändå!

Nu är det baaara 21 dagar tills de är fritt fram o titta ut!
    Nu när ja vaknade så är de blött i sängen :o inte mycket men de är det!
    O de känns som att även om ja torkar mig mellan benen så är jag blöt ändå ... Hmm
    Jag tycker verkligen att du ska åka till förlossningen en gång till. Tycker det låter som att bebis tänkt komma ut inom närmsta dagarna. Det är ju inte bra att läcka fostervatten utan att gå kontroller. Så ring och hör med dem!
  • fair

Jag och min sambo tog ett bad ikväll och mitt under börjar jag må illa. Tänkte att jag måste ha ätit för mycket eller nåt. Så jag klev upp och satte mig i sängen men det blev bara värre. Fy attan så illa jag mår! Lite, lite bättre efter en novalucol men blä alltså! Är livrädd för vinterkräksjuka, fick det under förra förlossningen, ingen hit.

• fair

Här är en till som sover kasst om nätterna. Har alltid jättesvårt att somna och bär jag väl lyckas brukar det inte ta länge innan jag måste upp och kissa. Men inatt var det dottern som väckte mig, hon trodde det var morgon! Så det tog ett tag innan hon somnade om. Sen när jag väl somnat igen så skulle nk. Sambo upp och jobba, så det är hemskt upphackad sömn jag får. Hinner nästan aldri sova dagtid heller :/

• fair

Var hos barnmorskan idag v.35+3
    Urin ua, vikt +1kg på två veckor (+9kg totalt), SF 33cm, blodtryck 135/80, bebis hjärtljud ca 142 slag/min och hon ligger VÄLDIGT långt ner. Barnmorskan var tvungen att säkerhetskolla genom att känna inifrån för att försäkra sig om att det var huvudet som sjunkit så mycket. Bebis är fortfarande ruckbar. Ganska spännande, förstår inte hur hon kan ha åkt ner så mycket på bara två veckor....

Svar på tråden Januaribebis 2012