Januaribebis 2012
Grattis Jessica!!
godmorgon :) min lilla tjej har fått vattkoppor troligtvis så nu får vi stanna hemma de närmaste dagarna :) hoppas bara hon får det lindrigt :) tur är att jag redan haft vattkoppor så bebis inte blir smittad som nyfödd :)
tror min slemmis börjar släppa eller så e det extra mycket flytningar bara.... men hoppas på det första :D:D:D
Barn som föds av mammor som har haft vattkoppor tidigare i livet får antikroppar från mamman under slutet av graviditeten. Antikropparna skyddar barnet från vattkoppsinfektion upp till cirka sex månaders ålder. Det nyfödda och fullgångna barnet är alltså skyddat upp till sex månaders ålder om någon annan i familjen får vattkoppor – om mamman tidigare haft sjukdomen.
Barn som föds av mammor som inte haft vattkoppor får inget antikroppsskydd mot sjukdomen. Spädbarn som insjuknar under den första levnadsmånaden kan få en svår vattkoppsinfektion – i synnerhet om det blivit smittat av mamman under tiden närmast förlossningen. Läs mer under Graviditet och vattkoppor nedan.
och känna på bebisens nacke :)
är jätte varm i ansiktet å jätte svullen... :( nått man ska oroa sig över eller e det bara så ibland? känner mig halv yr också....
Cr: spännande!! Är lite avis ;)
Här är det verkligen storm ute och det låter som huset ska välta... Har halsbränna och det värker i kroppen å kan inte sova... Suck..