• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Alltochinget

Jag känner som ni har nämnt att livet inte slutar utan snarare börjar när man får barn :) sen vet jag ju inte att det är så eftersom jag inte har några barn än men det är den känslan jag har och jag hoppas den känslan kommer stanna när bebis kommit ut :)

• roxylady
    Alltochinget skrev 2012-01-16 14:10:40 följande:
    Jag känner som ni har nämnt att livet inte slutar utan snarare börjar när man får barn :) sen vet jag ju inte att det är så eftersom jag inte har några barn än men det är den känslan jag har och jag hoppas den känslan kommer stanna när bebis kommit ut :)
    Håller helt klart med dig Klart! Går man in med en positiv känsla så blir ju allt så mkt bättre också Jag har börjat säga ifrån riktigt mkt nu att jag är trött på alla dessa haglande kommentarer, eller bara säga mmm och gå vidare.. snart kommer jag väl att spricka och säga åt dem att de kanske inte borde ha skaffat barn om de fortsätter sådär :p Man känner så i alla fall. 
  • Someday
    Alltochinget skrev 2012-01-16 14:10:40 följande:
    Instämmer till fullo!!
  • elinson

jag har just suttit 3 timmar på Cafe med en kompis som väntar bebis i februari. Vi har planerat sommaren och allt kul som vi ska göra med våra små. Inte att livet tar slut, snarare börjar! 
    Alla kommentarer om att livet ändras, du kan inte göra si eller så.. det ignorerar jag. Bara för att den personen känner så betyder det inte att jag kommer det. Mitt barn, min familj kommer ju fortsätta med våra intressen men ja det kräver säkert mer planering ;) 

• Ms J

Inga tvivel om att livet ändras när man får barn men det blir lite vad man gör det till med. I början är det mycket på bebisen villkor men det handlar om ett samspel, att hitta sin väg för att få vardag och intressen att fungera med familjelivet.

• roxylady

Precis håller med er! Självklart ändras livet. Men inte till något negativt som de försöker få det att låta som  

• marickan

Grejen är också att som förälder så vill man finnas till hands 24 timmar om dygnet. Man vill sitt barns bästa så klart. Det känns absolut inte uppoffrande utan glädjande att få ge det till sitt barn. Det som kan ses som tråkigt och uppoffrande för en som inte har småbarn är bara så självklart för den som är mitt uppe i det. Man har helt olika perspektiv på saker när man är i olika skeden av livet tror jag. Därför är det lika bra att slå dövörat till när någon som inte längre har småbarn kommer med sina historier och lyssna på de som själva har småbarn istället. Då får man nog de bästa råden.

• roxylady
    marickan skrev 2012-01-16 16:13:32 följande:
    Grejen är också att som förälder så vill man finnas till hands 24 timmar om dygnet. Man vill sitt barns bästa så klart. Det känns absolut inte uppoffrande utan glädjande att få ge det till sitt barn. Det som kan ses som tråkigt och uppoffrande för en som inte har småbarn är bara så självklart för den som är mitt uppe i det. Man har helt olika perspektiv på saker när man är i olika skeden av livet tror jag. Därför är det lika bra att slå dövörat till när någon som inte längre har småbarn kommer med sina historier och lyssna på de som själva har småbarn istället. Då får man nog de bästa råden.
    Håller helt klart med i allt du säger!
  • Jamirl

Livet får en underbar ny mening då man får barn! Klart vissa dagar är tuffa men oj vad det är värt det! Vilken kärlek man får tillbaka! När barnen växer upp och visar dig uppskattning!  - Mamma, jag älskar dig! Sånt blir man helt tagen av!

• Jamirl

Men klart, man kanske inte alltid känner så när de är pyttesmå och vaknar hela nätterna ibland, men man får tänka att det är för en kort tid!