• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy
    PrickenoGrodan skrev 2012-01-16 17:56:41 följande:
    Blöder du mycket
    det droppaade nog på toan, sen har de inte kommit mer efter de direkt, mår inte dåligt eller något
  • PrickenoGrodan
    ccecy skrev 2012-01-16 18:02:20 följande:
    det droppaade nog på toan, sen har de inte kommit mer efter de direkt, mår inte dåligt eller något
    Men har du ringt fl? Kan ju vara ofarligt men också allvarligt!
  • ccecy
    PrickenoGrodan skrev 2012-01-16 18:09:19 följande:
    Men har du ringt fl? Kan ju vara ofarligt men också allvarligt!
    Pratade med dom nyss, dom tyckte ja skall avvakta o se ifall det blir lika riktigt som mens så skall jag höra av mig igen, annars ska ja bara gå som vanligt till rådgivningen på onsdag, så nu blir det att vänta. ska nog hålla koll på att hon rör sig ordetligt och packa bbväskan!
  • PrickenoGrodan
    ccecy skrev 2012-01-16 18:12:04 följande:
    Pratade med dom nyss, dom tyckte ja skall avvakta o se ifall det blir lika riktigt som mens så skall jag höra av mig igen, annars ska ja bara gå som vanligt till rådgivningen på onsdag, så nu blir det att vänta. ska nog hålla koll på att hon rör sig ordetligt och packa bbväskan!
    Vad skönt! Men packa låter som en bra idé.
  • SysterAnna

Var på TUL idag och fick veta att våran bebis är ganska liten, -20% ungefär. Beräknad vikt idag var ca 2400 g, är i v37 +3. Blev väldigt chockad över resultatet, misstänkte att det var ett litet pyre därinne men inte fullt så liten. När jag kom hem var jag ensam några timmar då min man var tvungen att åka en sväng till skolan och jag var så ledsen och orolig. Låg bara och grät och grät tills han kom hem vid lunch. Men nu känns allt mycket bättre då jag har fått lite kramar och vi har pratat om resultatet; att allt faktiskt såg bra ut förutom att den är lite liten. För allt såg bra ut med fostervattensmängd, flöde i navelsträngen och hjärtat. Ska dock tillbaka om två veckor för nytt TUL för att kontrollera att den fortsätter att öka i vikt.. 
    Så nu vill jag gärna att den stannar i magen iallafall ett litet tag till men har haft en hel del förvärkar under eftermiddagen och kvällen. Det har jag ju dock haft senaste tre veckorna men det känns som att det blir intensivare för varje dag i stort sett.
    Imorgon skall vi på vanlig kontroll hos barnmorskan, ska bli skönt att träffa henne och prata om min oro även om det känns bättre ikväll jämfört med i förmiddags. 

• ccecy
    SysterAnna skrev 2012-01-16 19:54:53 följande:
    Var på TUL idag och fick veta att våran bebis är ganska liten, -20% ungefär. Beräknad vikt idag var ca 2400 g, är i v37 +3. Blev väldigt chockad över resultatet, misstänkte att det var ett litet pyre därinne men inte fullt så liten. När jag kom hem var jag ensam några timmar då min man var tvungen att åka en sväng till skolan och jag var så ledsen och orolig. Låg bara och grät och grät tills han kom hem vid lunch. Men nu känns allt mycket bättre då jag har fått lite kramar och vi har pratat om resultatet; att allt faktiskt såg bra ut förutom att den är lite liten. För allt såg bra ut med fostervattensmängd, flöde i navelsträngen och hjärtat. Ska dock tillbaka om två veckor för nytt TUL för att kontrollera att den fortsätter att öka i vikt.. 
    Så nu vill jag gärna att den stannar i magen iallafall ett litet tag till men har haft en hel del förvärkar under eftermiddagen och kvällen. Det har jag ju dock haft senaste tre veckorna men det känns som att det blir intensivare för varje dag i stort sett.
    Imorgon skall vi på vanlig kontroll hos barnmorskan, ska bli skönt att träffa henne och prata om min oro även om det känns bättre ikväll jämfört med i förmiddags. 
    jag väntar också en liten krabat beräknas till ca 2,9-3kg på bf, imorgon alltså, så nog hinner er lilla växa till sig bra skulle jag tro! hoppas allt går bra för er! :)
  • SysterAnna
    ccecy skrev 2012-01-16 20:24:33 följande:
    jag väntar också en liten krabat beräknas till ca 2,9-3kg på bf, imorgon alltså, så nog hinner er lilla växa till sig bra skulle jag tro! hoppas allt går bra för er! :)
    Tack, detsamma!
  • Pusselbiten86

Har jätte skumt tryck o kör runt i magen, tryck mot svanskotan o känner mig nästan lite nödig :S 

vaknade med detta kl 03 i natt o SD på det.
    HOPPAS de drar igång innan igångsättningen..

GRATTIS till alla som fått era små underverk :D 

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • kikidil

Imorgon ska vi till sjukhuset på inskrivning inför snittet som blir på onsdag. Jag är så rädd och nervös nu. Sitter här och mår illa.

• chicopico

bf+2 idag.... jag vill bara sova hela tiden, orkar ingenting....  har värkar som kommer och går, vissa gör riktigt ont.
    Hoppas på lite sömn inatt och sen får det gärna starta