• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Västeråsmamman

Systeranna, jag var på tul 2 dagar innan Emma föddes. Då beräknade de att hon skulle väga 2300g. När hon föddes vägde hon 2810g.
    Är säker på att det går bra för er. Det viktigaste är att bebben mår bra och inte vikten.
    Stor kram

• riparbella
    kikidil skrev 2012-01-16 21:44:01 följande:
    Imorgon ska vi till sjukhuset på inskrivning inför snittet som blir på onsdag. Jag är så rädd och nervös nu. Sitter här och mår illa.
    Jag har inboxat dig!
    Jag vet hur du känner, själv kräktes jag natten innan. Förmodligen en kombination av nervositet och att inte fått äta något. Ett snitt är ju så märkligt eftersom man precis vet när förlossningen ska bli. Om man exakt visste när vaginalaförlossningar skulle bli så skulle man ju säkert vara lika nervös.
    men snart har du din guldklimp hos dig!
  • Krikiz
    kikidil skrev 2012-01-16 21:44:01 följande:
    Imorgon ska vi till sjukhuset på inskrivning inför snittet som blir på onsdag. Jag är så rädd och nervös nu. Sitter här och mår illa.

Lycka till imorgon!!!!! Håller tummar och tår för att det känns bättre imorgon när ni väl är på plats på sjukhuset!
    Nosce te ipsum.
  • kikidil

Tack Riparbella och Krikiz! Ska försöka slappna av och sova lite nu. Blir en tidig morgon och lång förmiddag på Ackis imorgon. Hoppas att läkarna och barnmorskan vi får träffa imorgon är snälla så vi kan känna oss trygga inför onsdagen.

• roxylady

Måste fråga hur ni har gjort i sängen i fall vattnet skulle gå där.. för visst lär man väl förstöra sängen om vattnet går där? Kanske man ska lägga en sådan där frottéplastbit som man lägger i bebbes säng från och med nästa vecka?

• fair

Inatt har jag haft oändligt många sd, så fort jag rört mig eller lagt mig i sängen efter ett toabesök. men de har spänt mer än vad de gjort ont. Inga riktiga värkar om man säger så. Så himla irriterande. Vet att jag hade jättemånga sd dagarna innan dottern föddes men jag har inte så stora förhoppningar då denna bebis redan lurats x antal gånger :P

• coockiejar

Igår 07:54 kom min stora lilla kille äntligen till världen. 4888g och 56 cm lång!!! Störst på förlossningen hittills för i år :) tur man inte visste det när han skulle ut även om jag blev superarg och less på att i 2 timmar kämpa med en liten kant kvar till fulla 10 cm och sedan krysta ut honom. Med förra sonen så gick ju allt så smidigt. Men den här gången blev det mer traumatiskt. Han satt rejält fast med huvudet i minst 2 krystvärkar. BM ryckte och drog så man trodde huvudet skulle slitas av. Sen när väl huvudet kom ut så fastnade axlarna. Väl ute var han medtagen och hade bajsat i magen. Stackars liten. Det blev rätt stressigt även för honom. BM kämpade på och var på väg ut med honom ur rummet när han började skrika till. Allt slutade bra men jag blir lite arg/ledsen att ingen på de 2 senaste ultraljuden sagt nåt om hur stor han är. Var på FL för undersökning om havandeskapsförgiftning både i v. 38 och nu i v 41. Ultraljud gjordes båda gångerna. Det hade ju kunnat slutat hur illa som helst. Märkligt nog sprack inte jag iaf. Jag åkte till FL i söndags då jag varit så svullen i benen men oxå börjat bli lila om fötterna. Vid provtagningen visade det sig att mitt blodtryck ökat, protein i urinen och vad det nu var med blodproverna som oxå visade på havandeskapsförgiftning. Eftersom blodproverna tig tid att vänta på så åkte jag hem och trodde allt var normalt. Läkaren verkade ändå tycka att jag var så pass ok att jag kunde vänta till igångsättning på tisdag (v42+0). Men något med blodsvaren måste ha vart väldigt tokigt för hon ringde in mig och sa att hon ville ha in mig på övervakning. På väg tillbaka till FL så började värkarna komma smygandes. Jag las in på en avdelning och under natten tilltog värkarna i styrka men BM där sa att jag bara var öppen 2 cm så jag skulle få bricanyl, morfin och sovtablett. 2-3 timmar senare kallade jag på bm och sa att värkarna höll mig vaken så det verkar ju vara på. Jo tack. Då var jag 5 cm öppen och kördes ner till förlossningen. Sen var han ute på 4 timmar men som sagt - det dryga sista 2 timmarna kunde jag vart utan. Nu är vi kvar på BB då jag ska övervakad i ett par dygn till och lilleman var ju så stor så de vill ha koll på hans blodsocker. Längtar galet mycket efter min stora pojke men han kommer hit varje dag är det bestämt efter skolan och stannar i ett par timmar. Han var den första jag ringde till och berättade att lilleman är född

• coockiejar

Jag hade önskat er andra stort lycka till men det kom visst inte med ( iaf inte så jag ser det via mobilen). Skriver det igen :) Stort lycka till till er som e kvar. Jag tänker på er och önskar er smidiga förlossningar.

• Haanky
    coockiejar : Grattis! skönt att allt slutade bra tillslut!!!

Här är det totalt dött även i natt..... känns som det är varannan natt de ondare sammandragningarna kommer :( suck tiden går förfärligt långsamt när man bara väntar på nått