• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Ms J

Grattis till bebisen Cookiejar och ni andra! Snart bär det av till obstetriska för ställningstagande. Räknar med att få åka hem igen och avvakta men skulle ta med Bb-väskan ifall de ville ha kvar mig. Haft rejält med sd sedan bm kände på mig igår. Kanske det är ngt på gång trots allt?

• Haanky

Ms J: lycka till:) snart kanske du har din bebis :):)

• mia1986

Vaknade med värkar kl 01.50. Vattnet gick 04.50. Kämpar på här hemma med smärtan. Ska in till spec mvc om 1 timme på koll.

• Syoss
    roxylady skrev 2012-01-17 00:03:19 följande:
    Måste fråga hur ni har gjort i sängen i fall vattnet skulle gå där.. för visst lär man väl förstöra sängen om vattnet går där? Kanske man ska lägga en sådan där frottéplastbit som man lägger i bebbes säng från och med nästa vecka?

Jag har haft plastad frotté i sängen sen en vecka tillbaka. Man vet ju aldrig Flört dumt att förstöra sängen när det finns sätt att skydda med.
  • Syoss

Grattis till alla nya bebisar och lycka till ni som är påväg att föda! Glad

Själv så har jag 4 dagar kvar till bf. Har haft svaga värkar som kommit och gått ett par dagar men annars så är det väldigt lugnt på den fronten. Blir nog ingen bebis innan bf iaf.

• Empa86

God morgon alla mammor;)

Hade ännu en gång förhoppningar på att det skulle dra igång inatt, men ikke. Vaknade nu på morgonen och det är sjukt lugnt här!
    Jag har haft plastad frotté i sängen sedan några veckor tillbaka då sängen är väldigt ny och jag vill inte riskera att förstöra den!

Jag känner mig besviken på att det inte kommit någon bebis än. Blev ju sjukskriven från v29-30 då jag var in och stoppade upp fl, sedan fick jag åka in igen v 32 och höll tummar och tår för att jag skulle gå till v 35. Nu blir det 38+0 i morgon och lillen verkar ha bestämt att den inte ska ut än på ett tag. Jag var helt säker på att den skulle komma tidigt och nu är det svårt att ställa om att det kan dröja flera veckor till. Är det någon som har tipps på vad man ska fylla dagarna med och hur ska jag göra för att ställa om förväntningarna?

• Hitnrun

Hej, jag började få värkar i söndagskväll, då var de inte alls täta ungefär var 20-30 minut sen tätnade de under dagen och igår kväll klockade jag dem under två timmar och snittade fyra minuter mellan. Vi åkte in till förlossningen på kontroll men barnmorskan (läs slaktaren, hårdhänt och totalt osympatisk) kunde inte ens känna tappen för den var så långt upp hur hårt hon än grävde. Så det var bara att åka hem igen med sovdos och försöka sova lite. Tabletterna fungerade inte ett skit så  jag har knappt sovit alls inatt heller, nu sitter jag och klockar igen och fortfarande är det ca 3,5-4 minuter mellan men nu vill jag inte ringa in förrän jag är säker på att det är på riktigt, vill inte träffa slaktarkärringen igen, dock har vi en timme att åka till förlossningen så det är svårt hur man ska göra...

• Ananas
    kikidil skrev 2012-01-16 21:44:01 följande:
    Imorgon ska vi till sjukhuset på inskrivning inför snittet som blir på onsdag. Jag är så rädd och nervös nu. Sitter här och mår illa.
    Jag ska också snittas på onsdag... håller tummarna för att det går bra för oss båda :)
    Jag har varit så lugn, men nu börjar jag faktiskt bli nervös... det är INTE likt mig... 
  • Ananas
    riparbella: Vill du inboxa mig om din erfarenhet av kejsarsnitt? Försöker sätta mig in i vad det är jag kan förvänta mig i morgon vid snittet och framöver.... börjar bli nervös, men också förväntansfull...