• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped

Igår 21:23 föddes vår dotter, efter 3 dygn av värkar och ingen sömn. Alla mår jättebra och jag har äntligen fått sova! Kan skriva mer sen.

• shadowstorm

Hej och grattis till er som fått barn!! =) själv kom jag nyss från min bm som undersökte och gjorde en svepning var mjuk och öppen 2-2,5 cm så nåt gör väl mina förvärkar iaf

• sandy87

Har fått tid för bedömning/ställningstagande till igångsättning på Danderyd på torsdag morgon,
    någon som vet hur snart där efter man blir igångsatt samt vad görs/sägs på "mötet"? 

• Ms J

Det blev en svepning och när jag frågade om jag var för optimistisk när jag hoppades på att det kunde hända till helgen sa hon att det kunde hända när som! Inget löfte men det ger än lite hopp! HURRA!!!

• roxylady

attans allt kom inte med när jag skrev genom mobilen.

Provar igen :)

miak86 och Syoss: Då får jag också köra på plastad frotté tror jag allt :) Inte så kul att förstöra sängen i fall vattnet skulle gå där ;)

En fråga till er andra som har förvärkar. Jag har som mina vanliga sammandragningar nu men var femte minut ungefär och så får jag som mensvärk varje gång. Har aldrig känt det tidigare utan det har varit smärtfritt varje gång. Men nu känns det såhär. Är det fortfarande vanliga sammandragningar eller är det förvärkar nu?? Och det här kan hålla på i över en vecka? :O 

• Haanky
    Ananas skrev 2012-01-17 09:57:02 följande:
    riparbella: Vill du inboxa mig om din erfarenhet av kejsarsnitt? Försöker sätta mig in i vad det är jag kan förvänta mig i morgon vid snittet och framöver.... börjar bli nervös, men också förväntansfull... 

jag kan dela med mig om mitt snitt jag ficki sep -09 med min dotter. Kom in på fl å såg där att hon låg i säte så då fick vi en tid på morgonen för snitt.

nu är det lite små luddigt med minnet men ska försöka berätta så detaljerat jag kan:)

fick kateter som inte känndes och sen rullade vi in till salen där jag fick ryggbedövningen som jag heller inte tyckte gjorde ont. om man slappnar av och blundar och inte spänner sig blir det bättre tror ja men tyckte det va som när man sätter i armvecket :P

när jag inte kunde känna nått började de och själva bedövningen va inte heller obehaglig.

när de började rycka å grejjea i kroppen killades det och ja skratta för det känndes konstigt. hade min sambo vid mitt huvud hela tiden. och helt plötsligt hörs ett skrik och en klibbig sak kommer upp på mitt bröst/hals. fick ha henne där hela tiden men hon hspydde lite så det va svårt för mig att ligga still samtidigt som att ta på hnne så då hade min sambo henne en stund medans:)  överlyckliga:D efter att jag blivit ihopsydd så fick ja åka till uppvaket för det fanns ont om plats på fl. min sambo fick åka till bb och mysa så länge:)      

Det kommer gå jätte fint! lungt och planerat! lycka till! du har snart din guldklimp på din hals. blir tårögd när ja tänker tillbaka :)       
  • Pusselbiten86

nu är min väska packad inför förlossningen iallafall. Tänkte att de är lika bra att göra det nu :)
    Ska iväg och handla Blöjor och bindor till mig.
    Alltid samma sak att jag drar ut på det :)

Längtar massor nu.

En kompis till mig fick den 15:e ...
    " liten " flicka på 5050 gram :p  Haha..

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • Ananas
    Haanky skrev 2012-01-17 12:11:10 följande:
    jag kan dela med mig om mitt snitt jag ficki sep -09 med min dotter. Kom in på fl å såg där att hon låg i säte så då fick vi en tid på morgonen för snitt.

nu är det lite små luddigt med minnet men ska försöka berätta så detaljerat jag kan:)

fick kateter som inte känndes och sen rullade vi in till salen där jag fick ryggbedövningen som jag heller inte tyckte gjorde ont. om man slappnar av och blundar och inte spänner sig blir det bättre tror ja men tyckte det va som när man sätter i armvecket :P

när jag inte kunde känna nått började de och själva bedövningen va inte heller obehaglig.

när de började rycka å grejjea i kroppen killades det och ja skratta för det känndes konstigt. hade min sambo vid mitt huvud hela tiden. och helt plötsligt hörs ett skrik och en klibbig sak kommer upp på mitt bröst/hals. fick ha henne där hela tiden men hon hspydde lite så det va svårt för mig att ligga still samtidigt som att ta på hnne så då hade min sambo henne en stund medans:)  överlyckliga:D efter att jag blivit ihopsydd så fick ja åka till uppvaket för det fanns ont om plats på fl. min sambo fick åka till bb och mysa så länge:)      

Det kommer gå jätte fint! lungt och planerat! lycka till! du har snart din guldklimp på din hals. blir tårögd när ja tänker tillbaka :)       
    Åh, tack så jättemycket för din berättelse! Jag blev tårögd av att läsa... mycket känslor såhär nära inpå. Det låter ju verkligen som ni hade ett underbart kejsarsnitt, jag hoppas vi får uppleva det på samma sätt. :) Hur mådde du efteråt och så? kunde du ta hand om dig själv och bebisen? 
  • misssally

hej på er! Här händer det fortfarande ingenting, förutom lite sammandragningar då och då..
    MEN, jag har börjat svettas som en gris idag... Är det någon mer som gör det? Jag vet inte riktigt vad det kan bero på, vet ni?

Jag sitter still i soffan och det liksom rinner om mig, superfräscht! Flört....